Agso Knokke-heist

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Brandweerkazerne Knokke-Heist (b)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  AGSO Knokke-Heist
Postadres :  't Walletje 104/101, BE- 8300  Knokke-Heist
Contactpersoon:  De heer Kristof Combes
Tel:   +32 50442526
E-mail:   kristof.combes@agsoknokke-heist.be
Internetadres(sen):   www.agsoknokke-heist.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Brandweerkazerne Knokke-Heist (b)  
Referentienummer:   AGSO/2021/P24-203b
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45216121
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE251
Voornaamste plaats van uitvoering:   Knokke-Heist
II.2.4. Beschrijving
De Hulpverleningszone 1 post Knokke-Heist kampt met verouderde infrastructuur, dewelke op heden niet meer voldoet aan hedendaagse én toekomstige functionele ruimtelijke wensen en eisen. Voor de Hulpverleningszone 1 post Knokke-Heist heeft de verouderde infrastructuur een impact op het goed en efficiënt functioneren van de dagelijkse werking. Ondanks een uitbreiding van de infrastructuur in 2002 en een relatief goede staat van het hoofdgebouw uit 1957, dreigt de huidige infrastructuur na verscheidene renovaties niet meer aan de strenger wordende regelgeving te voldoen. Tevens beantwoordt het gebouw niet meer aan de huidige energetische eisen.   In het deelRUP Stadlandschap Westkapelle werd een site bestemd voor aanvankelijk één veiligheidsgebouw voor inplanting van zowel de brandweer, als de politie. Naar aanleiding van verscherpte veiligheidseisen, ten gevolge van de bomaanslagen in Zaventem en Metro Brussel, bleek dit niet meer evident, zodat op heden geopteerd werd om de hulpverleningspost zone 1 op deze site te bouwen en de politie na de herhuisvestiging te localiseren op de site van de huidige brandweerkazerne.   Uit de voorgaande studies van het veiligheidsgebouw (april 2017) werden, na verschillende overlegmomenten met de hulpverleningszone 1, een synthesenota (programmatie) en maximum richtbudget opgesteld. De programmatie bevat de voorlopige gegevens en vereisten voor een desing&build-opdracht. Het Design&Build-team dient een architecturale, technische en economische oplossing uit te werken op basis van de behoeften, noden en wensen van de Hulpverleningszone 1 post Knokke-Heist.   Met deze hernieuwde opdracht beoogt het gemeentelijk autonoom overheidsbedrijf AGSO Knokke-Heist, die optreedt voor rekening van de Gemeente Knokke-Heist als aanbestedende overheid, de realisatie van een nieuwe brandweerkazerne op de toegewezen gronden te Knokke-Heist.  
II.2.7. Looptijd
30   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring.2. Voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de opdracht te kunnen uitvoeren3. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. De Inschrijver voegt voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de Nationale Bank van België of aan een gelijkaardige toezichthouder in één van de EU-lidstaten waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling. Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld én mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het model gevoegd als Bijlage D wordt verplicht gevolgd.
2. Elk van de Verplicht Betrokken Partijen moet zich in een normale financiële toestand bevinden waardoor zij in staat zijn deze opdracht tot een goed einde te kunnen brengen. De Inschrijver moet hiertoe de financiële ratio’s berekenen voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen aan de hand van de jaarrekeningen van de laatste drie (3) jaren overeenkomstig het in Bijlage E gevoegd formulier. Deze jaarrekeningen moeten worden toegevoegd. Zij betreffen onder meer:
• Voor de solvabiliteit zal minstens de ratio van de “algemene schuldgraad” worden gehanteerd (vreemd vermogen / totaal vermogen);
• Voor de liquiditeit zal minstens de ratio “liquiditeit in enge zin” worden gehanteerd (vorderingen op ten hoogste één jaar & geldbeleggingen en liquide middelen / schulden op ten hoogste één jaar);
• Voor de rendabiliteit zal minstens de ratio “brutorendabiliteit van het eigen vermogen na belastingen” worden gehanteerd (cash-flow na belastingen / eigen vermogen). Doelstelling van de controle: deze ratio’s mogen niet wijzen op een risico op discontinuïteit van de Verplicht Betrokken Partijen. Er wordt aangenomen dat er een risico op discontinuïteit bestaat indien gedurende de laatste drie (3) boekjaren tweemaal een negatief eigen vermogen of twee maal verlies vóór belasting wordt vastgesteld bij één of meerdere van de Verplicht Betrokken Partijen. De Inschrijver mag voor één of meer van de Verplicht Betrokken Partijen bijkomende informatie verstrekken door bijvoorbeeld te wijzen op een garantie van de moedervennootschap bij de bepaling van de solvabiliteit. In elk geval kan enkel rekening worden gehouden met bijkomende informatie indien deze wordt gestaafd met bewijsstukken waaruit een afdwingbare en onvoorwaardelijke verbintenis van de betrokken vennootschap blijkt én wordt aangetoond dat de vennootschap zelf voldoende solvabel is. De Aanbesteder heeft het recht ook andere ratio’s te bepalen en de ratio’s te herrekenen door correcties uit te voeren op de gegevens in de jaarrekeningen. De Aanbesteder kan ook rekening houden met de omzet, balanstotaal, verklaringen van de bedrijfsrevisor, … De Inschrijver moet voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen Bijlage E invullen en toevoegen aan de Aanvraag tot Deelneming met inbegrip van de jaarrekeningen van de afgelopen drie boekjaren. De berekening van de ratio’s en de gevraagde gegevens moeten worden geattesteerd door een interne/externe accountant/boekhouder of een bedrijfsrevisor.
3. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's. De Kandidaat toont aan dat minstens de architect en de aannemer voldoende verzekerd te zijn tegen beroepsaansprakelijkheid voor het uitvoeren van de opdracht. De Kandidaat kan dit aantonen aan de hand van eigen verzekeringen van de volgende Verplicht Betrokken Partijen: architect en aannemer of met het bewijs dat hij voor deze opdracht een specifieke projectverzekering zal afsluiten. De Kandidaat voegt een kopie toe van de polissen of een verklaring van een makelaar of verzekeraar dat de specifieke verzekering bij gunning van de opdracht zal worden afgesloten.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Technische en organisatorische bekwaamheid2. Referenties en attesten van goede uitvoering (design&Build Brandweerkazerne)

Eventuele minimumeisen:
1. In het ontwerp van projectdefinitie voor het Project (zie bijlage 2) wordt het ambitieniveau van het organiserend bestuur weergegeven;
De Kandidaat moet binnen zijn team over de nodige bekwaamheid en organisatie beschikken om dit ambitieniveau te realiseren, hierbij rekening houdende met de omvang en programma van het Project.
Hierna worden de minimum vereisten vermeld waaraan de Kandidaat cumulatief moet voldoen. Hij zal zich beperken tot de informatie die relevant is voor deze opdracht, en het dossier dus niet belasten met overbodige informatie.
A. Ontwerpteam: De Kandidaat zal bij het uitwerken van de Offerte beroep doen op een door hem aangesteld Ontwerpteam voor de verdere uitwerking van diens Offerte.
De Kandidaat zal daartoe aangeven op welke personen (architect, ingenieur stabiliteit, technieken, EPB-verslaggever, Veiligheidscoördinatie ontwerp, …) hij beroep zal doen met opgave van referenties waarover deze personen beschikken in het kader van gelijkaardige opdrachten.
Daarenboven zal de Kandidaat een “Commisioning Agent” instellen: zijn taak bestaat in het waarborgen dat de technische systemen en installaties goed samenwerken en daarbij nutteloze conflicten te vermijden die resulteren uit een slechte installatie en verkeerde afregeling. Mini-maal 2 jaar na de voorlopige oplevering zal een regelmatige commissioning plaatsvinden om de werkingsparameters te verfijnen en om optimale gebruiksomstandigheden te kunnen bieden.
De Kandidaat zal verzocht worden om de taken van de Commissioning Agent uitvoerig te beschrijven.
B. Projectorganisatie en personeel: De Kandidaat moet aantonen dat hij binnen het team over een toereikende organisatie en over voldoende kwalitatief hoogstaand personeel beschikt om het Project - hierbij rekening houden- de met de omvang en programma - op een goede en tijdige wijze uit te voeren.
Hiertoe geeft hij toelichting bij de organisatiestructuur die men met het team zou oprichten. Ook moet hij aangeven op welke manier men deze structuur later zou kunnen aanvullen met partijen, zonder dat deze partijen nu al bij naam hoeven vermeld te worden. Uit deze toelichting moet blijken dat men voor het geheel van de opdracht én voor de individuele disciplines voldoende georganiseerd is en dat men de voortgang van de opdracht zal kunnen waarborgen.
Het binnen het team in te zetten verantwoordelijk en leidinggevend personeel beschikt over voldoende vakbekwaamheid, minstens voor één van de onderscheiden thema's.
Dit wordt aangetoond onder de vorm van een samenvattende lijst met vermelding van het beschikbare verantwoordelijk en leidinggevend personeel met vermelding van naam, relevante diploma's of getuigschriften, jaren relevante ervaring en de voornaamste relevante Projecten — met het totale investeringsbedrag, datum van uitvoering en korte beschrijving van de werkzaamheden — waarin zij een verantwoordelijke functie hadden.
In de samenvattende lijst zal men aangeven waar deze personen in de organisatiestructuur zouden geplaatst worden en wie als een evenwaardige vervanger kan optreden.
Elk teamlid geeft bovendien een overzicht van de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting tijdens de laatste drie jaren, voor het personeel dat werkzaam is in de vermelde disciplines.
De minimale samenstelling van het team is beschreven onder punt I.5
2. Het Consortium zal aantonen dat het in hoofde van de Verplicht Betrokken Partijen (Aannemer en Architect) of onderaannemers of aangestelden op wiens referenties en/of draagkracht zij beroep doen volgende expertise in het team aanwezig is :
Zowel in hoofde van de ontwerper als in hoofde van de aannemer minstens beschikken over 3 referenties uit de afgelopen 10 jaar met betrekking tot het ontwerpen en/of bouwen van gelijkaardige bouwwerken uit de sector.
De referentie:
- omvat een totaal bouwprogramma van minstens 2000 m² BVO .(zie opdrachtdocumenten)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-12-01  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State,  BE  nvt

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-12

Annonces similaires du BDA :