Stad Borgloon

Aanstellen aannemer voor de gedeeltelijke afbraak en renovatie van het oude WZC m.b.t. nieuwbouw cafetaria



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Borgloon
Postadres :  Speelhof 10, BE- 3840  Borgloon
Contactpersoon:  Mevrouw Bonneux Sigrid
Tel:   +32 12673604
Fax:   +32 12673674
E-mail:   sigrid.bonneux@borgloon.be
Internetadres(sen):   www.borgloon.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  TM IEA / BHA Tijdelijke vereniging
Postadres :  Bloemstraat 29 / 101, BE- 2140  Borgerhout (Antwerpen)
Contactpersoon:  De heer Oscar Rommens
E-mail:   iea@iea.be
Internetadres(sen):   www.iea.nu  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Aanstellen aannemer voor de gedeeltelijke afbraak en renovatie van het oude WZC m.b.t. nieuwbouw cafetaria  
Referentienummer:   sb/22/11
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE223
Voornaamste plaats van uitvoering:   WZC Bloesemhof, OCMW Borgloon
II.2.4. Beschrijving
Het ontwerpteam heeft in een eerste fase een bestek opgemaakt voor de aanstelling van een aannemer voor uitvoering van werkzaamheden m.b.t. de renovatie van het belevingscentrum.   De werken omvatten het herstel van de Begijnhofkapel en de Rusthuiskapel aan het exterieur en het interieur. De kapellen worden aangevuld met een nieuwbouw, functionerend als onthaalpaviljoen, en de omgeving wordt aangelegd.   Het geheel wordt gekaderd binnen het ontwerp van het belevingscentrum.   In een tweede fase is dit nu het bestek voor de gedeeltelijke afbraak en renovatie van het oude WZC m.b.t. nieuwbouw cafetaria.   Voor dit project werd de totale raming van het gehele project in rekening genomen met name EUR 6 000 000,00 waarvan EUR 1 200 000,00 voor de tweede fase m.b.t. cafetariagedeelte in 4 loten.   Gezien deze totale raming wordt de opdracht gehouden via een open procedure met Europese bekendmaking  
II.2.7. Looptijd
250   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet die verband houdt met de opdracht, over de laatste drie boekjaren
Eventuele minimumeisen:
1. /

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. 1. Referenties van gelijkaardige opdrachten 2. 2. Technische bekwaamheid

Eventuele minimumeisen:
1. 1.Een motivering waarom de inschrijver zich bekwaam of deskundig acht voor het uitvoeren van deze opdracht aan de hand van 3 relevante referenties, die door hem als kwaliteitsvol worden beschouwd. De opgegeven referenties moeten minstens voldoen aan:
-relevant naar type opdracht, naar omvang, de inzet van disciplines en instrumenten, ruimtelijke schaal en/of context- uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar
- opgave van welke delen met eigen personeel werden uitgevoerd en voor welke delen beroep werd gedaan op onderaannemers.
-Min. 3 en max. 5 relevante referenties voor restauratie exterieur, restauratie interieur, nieuwbouw en omgevingsaanleg met een min. bedrag van EUR 200 000,00, geen globale referentielijsten.
Deze referenties worden voldoende gedocumenteerd met volgende informatie:
- het uitvoeringsbedrag van de opdracht;
-de aanvangsdatum van de opdracht;
-naam, adres en telefoonnummer van de opdrachtgever;
-certificaten van goede uitvoering. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor deze
voormalige opdrachtgevers te contacteren en
hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling van de kandidaat.
2. Lijst van gelijkaardige en gelijkwaardige opdrachten voor openbare besturen uitgevoerd in de loop van de afgelopen 3 jaren in binnen -en buitenland vergezeld van een attest van goede uitvoering opgesteld door de opdrachtgever met duidelijke vermelding van de aard van de opdracht, het bedrag en tijdstip van goedkeuring (tenminste 2 stuks)
2. 1) Opgave van studie en beroepskwalificaties van de inschrijver/kader, in het bijzonder van de verantwoordelijke die specifiek een daadwerkelijk zullen betrokken worden bij de uitvoering van de opdracht.
Vereiste erkenning: D1 - D4 - D5 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen- Binnenafwerking - Timmerwerk) Klasse 4 of 5 (tot EUR 900 000,00 of tot EUR 1 810 000,00)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-11-21  14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-03-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-11-21
Plaatselijke tijd:   14:00
Adres:   Administratief Centrum- Kanunnikenhuis, Speelhof 10 te 3840 Borgloon

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: de ontwerper:TM IEA/BHABloemstraat 29/101, 2140 AntwerpenVertegenwoordigd door:- de ontwerper restauratieARCHITECTEN BEECK & HERMANS bvElfi Hermans, projectarchitectSint-Katelijnestraat 46, 2800 Mechelen015 20 63 42 - info@architectenbeeckhermans.be- de ontwerper nieuwbouwIMPORT EXPORT ARCHITECTUREOscar Rommens, projectarchitectBloemstraat 29/101, 2140 Antwerpen032 26 76 41 - iea@iea.be- de veiligheidscoördinator Raco Studiebureau Rijkelstraat 28 3550 Heusden-ZolderPlaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 14/10/2022Het plaatsbezoek wordt op straffe van nietigheid gevraagd en wordt georganiseerd door de aanbestedende overheid. De buitenzijde is ten allen tijde bereikbaar. De datumwordt voorgesteld in de publicatie.Op volgende dag wordt een plaatsbezoek op de site georganiseerd:- maandag 14 oktober 2022Hiervoor dient voorafgaandelijk een verplichte afspraak te worden gemaakt met:Dirk Houbrechts, hoofddeskundige technische dienst +32 012673611 - dirk.houbrechts@borgloon.beAttest van plaatsbezoek is bij te voegen. Hierdoor erkent de aannemer dat hij op de hoogte is van de voor de uitvoering nodige inlichtingen en dat zijn prijsbepaling werd opgemaakt met volle kennis van zaken. Een totale en verzorgde afwerking worden als begrepen in zijn bieding beschouwd. Achteraf worden hieromtrent geen klachten aanvaard.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
E-mail:   info@raadvanstate.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-05

Annonces similaires du BDA :