Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Vrije Universiteit Brussel
Postadres : Pleinlaan 2, BE- 1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: marco.visser@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Vrije Universiteit Brussel - Directie Infrastructuur en Patrimonium
Postadres : Pleinlaan 2, BE- 1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
ONTWERP & REALISATIE PREBIOINCUBATOR Referentienummer: VUB/2022/DI/30000-21018/2
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Vrije Universiteit Brussel, campus Etterbeek
II.2.4. Beschrijving
De voormalige studentenhuizen op de Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus te Elsene zijn gelegen in het hart van de campus. De Vrije universiteit Brussel plant om deel P1 van deze blokken om te bouwen tot een bio-incubator met laboruimtes en kantoorfaciliteiten voor de startende bedrijven in de biotechnologie met de projectnaam PREBIOINCUBATOR. Deze opdracht heeft betrekking op het ontwerp en uitvoering van de technische installaties, binneninrichting en omgevingsaanleg ter hoogte van de toegang en logistieke patio.
II.2.7. Looptijd
330 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. BANKVERKLARINGEen passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. OMZETEen verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in Bijlage C aan zijn offerte toe te voegen
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet gerealiseerd te hebben van minstens 2.750.000 EUR.
Via de jaarrekeningen van de laatste drie beschikbare boekjaren te staven.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. REFERENTIESDrie werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. 2. ISO 9001 CERTIFICAATEen geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. VCA-CERTIFICAATEen VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Eventuele minimumeisen:
1. Drie referentiewerken die voldoen aan volgende minimumeisen:
• minimale totale bouwkost (inclusief technische installaties) van EUR 1.250.000 excl. Btw
• maximaal 2 van de referenties werden uitgevoerd in opdracht van eenzelfde bouwheer.
• deze referenties hebben geen betrekking op de VUB noch op het UZ Brussel.
• met tevredenheidsattest ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur en vermelding van contactgegevens, die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Op de certificaten worden de contactgegevens van de opdrachtgever vermeld. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de bezorgde informatie te controleren via contactopname met de opgegeven opdrachtgevers. Vermelding van het bedrag, het tijdstip en de plaats van de uitvoering van de werken Referentie op te maken volgens Bijlage E: Model projectfiche referenties met certificaat.
Twee van de drie referentiewerken voldoen aan:
• gebouw met bio-tech laboratoria type met een gelijkaardige technische complexiteit als BSL1 en BSL2 labo's,
Uit één van drie de referentiewerken blijkt dat de inschrijver ervaring heeft met renovatieprojecten
2. De kandidaat dient een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking toe te voegen.
3. De kandidaat dient een geldig VCA-certificaat toe te voegen.
Vereiste erkenning: Voor deze werken is er een passende erkenning vereist in de zin van de Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van de opdrachtnemers van werken.
De aanbesteder is van oordeel dat de vereiste erkenning is: D16
De aanbesteder is van oordeel dat de vereiste klasse is: 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-11-09 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-05-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-11-09
Plaatselijke tijd: 09:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren.Datum: woensdag 5 oktober2022 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal Horta.ofDatum: vrijdag 7 oktober2022 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek is verplicht:via Directeur.infra@vub.be en wouter.de.ceulaer@vub.been kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk vrijdag 21 oktober 2022 voor 23.59 u.Via Bijlage E: Model Vragenformulier aan directeur.infra@vub.be en wouter.de.ceulaer@vub.beDe vragen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres achter te laten.De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE- 1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-26