Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Provincie Oost-Vlaanderen
Postadres : Gouvernementstraat 1, BE- 9000 Gent
Contactpersoon: De heer Thomas Vandenpoel
Tel: +32 92677979
E-mail: thomas.vandenpoel@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Groenonderhoud provinciale sites kalenderjaar 2023 Referentienummer: 2022-0677
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 77314000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht bestaat uit de groenonderhoudsdiensten aan het tuincomplex van de provinciale domeinen/scholen/instellingen van Oost-Vlaanderen. Deze is voorbehouden aan beschutte of sociale werkplaatsen en initiatieven van de sociale inschakeleconomie. ( volgens artikel 15 van de wet van 17 juni 2016 ).
De totale looptijd van de opdracht bedraagt 3 jaar: van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2025.
De opdracht bestaat uit 5 percelen:
perceel 1 gent en gentse rand
perceel 2 meetjesland en leiestreek
perceel 3 waas en dender
perceel 4 regio oudenaarde
perceel 5 regio ninove
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Gent en Gentse rand II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Binnenkoer Bisschoppelijk Paleis, Bisdomplein te 9000 Gent / PAULO - Brandweeropleiding, Sprendonkstraat 5 te 9042 Gent / Leopoldskazerne, Gaspar De Craeyerstraat te .(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 jan 2024 - 31 dec 2024 - verlenging 1 (stilzwijgend) 1 jan 2025 - 31 dec 2025 - verlenging 2 (stilzwijgend)
Lot 2II.2.1. Benaming
Meetjesland en Leiestreek II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: CVO Groeipunt Campus Assenede, Stoepestraat 38 te 9960 Assenede / CVO Groeipunt campus Eeklo, Roze 131 te 9900 Eeklo / Huysmanhoeve, Bus 1 te 9900 Eeklo / Domein 'Spa.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 jan 2024 - 31 dec 2024 - verlenging 1 (stilzwijgend) 1 jan 2025 - 31 dec 2025 - verlenging 2 (stilzwijgend)
Lot 3II.2.1. Benaming
Waas en Dender II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Kiempunt Campus Buggenhout (Klaverveld), Klaverveld 6 te 9255 Buggenhout / Richtpunt Campus Buggenhout (Platteput), Platteput 4 te 9255 Buggenhout / Scheepswerven Baa.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 jan 2024 - 31 dec 2024 - verlenging 1 (stilzwijgend) 1 jan 2025 - 31 dec 2025 - verlenging 2 (stilzwijgend)
Lot 4II.2.1. Benaming
Regio Oudenaarde II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Erfgoedsite Ename, Lijnwaadmarkt 20 te 9700 Ename / Provinciale Erfgoedsite Ename (Erfgoedcentrum), Lotharingenstraat 1 te 9700 Oudenaarde / PCVO Dender en Schelde - .(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 jan 2024 - 31 dec 2024 - verlenging 1 (stilzwijgend) 1 jan 2025 - 31 dec 2025 - verlenging 2 (stilzwijgend)
Lot 5II.2.1. Benaming
Regio Ninove II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Fauconiersmolen, Grote Steenweg te 9340 Oordegem (Lede) / Archeocentrum Velzeke, Doolbosweg 2 te 9620 Zottegem / Richtpunt campus Zottegem, Sabina van Beierenlaan 35 .(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 jan 2024 - 31 dec 2024 - verlenging 1 (stilzwijgend) 1 jan 2025 - 31 dec 2025 - verlenging 2 (stilzwijgend)
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* * De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben.De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachten, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak.* De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen :- RSZ-schulden- FOD-fiscale schulden- KBO- niet-faillissement- FOD-btw-hoedanigheidAlvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt :Art. 61 [KB 18/04/2017)§ 1. Overeenkomstig artikel 67 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor : 1° deelneming aan een criminele organisatie; 2° omkoping; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten; 5° witwassen van geld of financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen. Dit uittreksel kan via email opgevraagd worden (email: strafregister@just.fgov.be).* De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van het RSZ-attest en het bewijs van erkenning, aangezien deze documenten elektronisch zullen opgevraagd worden door het bestuur.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet in het domein waarop de opdracht betrekking heeft die maximaal twee maal de geraamde waarde van de opdracht bedraagt (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2017).
Eventuele minimumeisen:
1. nvt
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Erkenning
Eventuele minimumeisen:
1. nvt
Vereiste erkenning: De inschrijver moet een bewijs van erkenning als beschutte of sociale werkplaats of als initiatief van de sociale inschakeleconomie, gedefinieerd in artikel 22 §1 van de wet van 15 juni 2006 : Een aanbestedende overheid kan, overeenkomstig de beginselen van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie, de toegang tot de gunningsprocedure reserveren voor sociale werkplaatsen of de uitvoering ervan reserveren in het kader van programma's voor beschermde arbeid indien de meerderheid van de betrokken werknemers personen met een handicap zijn die wegens de aard of de ernst van hun handicap geen beroepsactiviteit in normale omstandigheden kunnen uitoefenen.
En gedefinieerd in de wet van 15 juni 2006, artikel 22§2 : § 2. Wanneer een opdracht het bedrag voor Europese bekendmaking niet bereikt, kan een aanbestedende overheid, overeenkomstig de beginselen van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie, de toegang tot de gunningsprocedure reserveren voor sociale inschakelingsondernemingen.
Met sociale inschakelingsonderneming wordt bedoeld de onderneming die voldoet aan de voorwaarden van artikel 59 van de wet van 26 maart 1999 betreffende het Belgische actieplan voor de werkgelegenheid 1998 en houdende diverse bepalingen, of die aan gelijkaardige voorwaarden voldoet in het land van oorsprong van de kandidaat of inschrijver.
III.1.5 Informatie over voorbehouden opdrachten
De opdracht is voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-10-13 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-01-11
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-10-13
Plaatselijke tijd: 10:30
Adres: Departement Logistiek, dienst Patrimonium, Gouvernementstraat 22-24 te 9000 Gent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes mogen alleen verstuurd worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 52 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.De elektronischer identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze offerte in te dienen.De offerte kan niet ingediend worden op papier.De inschrijver kan bepaalde bij te voegen documenten die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden aangemaakt op papier bezorgen vóór de uiterste ontvangstdatum. Indien nodig worden bijkomende documenten gescand om ze bij de offerte te voegen.Door zijn offerte volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de inschrijver dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte worden geregistreerd.De offerte moet bij de aanbestedende overheid toekomen vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.Meer informatie kan u vinden op volgende website : http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer : +32 (0)2 790 52 00.Wie moet de offerte tekenen?Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenenDe offertes die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen en de offerte in te dienen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 14, 15, 23 en 24 van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:- een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen;- een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-09