Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Houthalen-Helchteren
Postadres : Pastorijstraat 30, BE- 3530 Houthalen-Helchteren
Contactpersoon: Mevrouw Sarah Bergers
Tel: +32 11492000
E-mail: sarahbergers@houthalen-helchteren.be
Internetadres(sen): www.houthalen-helchteren.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Agion-dossier: "Vernieuwbouw school 't Centrum en gemeenschapszalen" Referentienummer: 2022/2624
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE225
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Houthalen-Helchteren > Gemeentelijke Basisschool 't Centrum
II.2.4. Beschrijving
De gemeentelijke basisschool 't Centrum kampt al enkele jaren met plaatsgebrek. Door het steeds toenemen van het aantal leerlingen is er een tekort aan kleuterklassen. Door afbraak van de plaatselijke broederkring kan er ruimte gecreëerd worden voor een nieuwbouw bestaande uit 3 kleuterklassen met daarbij horende gemeenschapszalen voor de broederkring enerzijds en de parochie anderzijds. Er zullen gemeenschappelijke ruimtes ontstaan om zo optimaal gebruik te maken van de beschikbare te bebouwen oppervlakte. De renovatie van de bestaande inkomhal, directielokalen, personeelslokalen van het gelijkvloers en de bovenverdieping zullen op hun beurt voorzien worden van bijkomende klaslokalen voor de levensbeschouwelijke vakken. De renovatie van de benedenverdieping zal plaats bieden voor een administratieve blok, herinrichting van 2 kleuterklassen, technische ruimtes, . Vernieuwen van het dak (oude bouw) volgens de EPB-normeringen zodat het gebouw energiezuiniger wordt. Het gemeentebestuur heeft van het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs ( AGION ) een akkoord gekregen voor de subsidiëring van dit dossier.
II.2.7. Looptijd
580 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De Inschrijver moet een minimale jaaromzet hebben gedurende de laatste drie (3) boekjaren in het domein waarop de opdracht betrekking heeft van minimaal 5.700.000,00 EUR excl. BTW, hetgeen de geraamde waarde van de opdracht betreft.Hij zal dit aantonen aan de hand van het voorleggen van de jaarrekeningen en een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie (3) boekjaren.2. De Inschrijver zal beschikken over een verzekering tegen beroepsrisico’s.Hij zal dit aantonen door het voorleggen van een bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s, uitgereikt door zijn verzekeringsmaatschappij.
Eventuele minimumeisen:
1. minimaal 5.700.000,00 EUR excl. BTW
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het beschikken over voldoende competentie terzake mits het aantonen van drie (3) relevante referenties van in de laatste vijf (5) jaar uitgevoerde opdrachten. Met relevant worden werken bedoeld met een gelijkaardige complexiteit en grootorde. Onder gelijkaardige complexiteit en grootorde wordt verstaan: een gebouw met een vergelijkbaar concept en moeilijkheidsgraad, met een bedrag van minstens 75% van het offertebedrag.Hiertoe zal de Inschrijver per referentie de naam van het project, het adres, het bedrag, de datum, de gegevens van de Aanbestedende Overheid en een attest van goede uitvoering overmaken, ondertekend door de betrokken opdrachtgever.
Eventuele minimumeisen:
1. drie (3) relevante referenties van in de laatste vijf (5) jaar uitgevoerde opdrachten
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-10-18 10:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-04-16
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-10-18
Plaatselijke tijd: 10:30
Adres: Gemeentehuis, aanbestedingslokaal
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349695
Fax: +32 22349499
E-mail: fbn@raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-07