Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : De Vlaamse Waterweg nv
Postadres : Havenstraat 44, BE- 3500 Hasselt
Contactpersoon: Diether De Cree
Tel: +32 38606847
E-mail: diether.decree@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=455407
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Herbouw Bospoortbrug te Halle Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ARC-22-0028-F02_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
De Bospoortbrug, welke in slechte staat is, wordt vervangen door een nieuwe beweegbare tafelbrug. De as van de nieuwe brug zal ca. 2m zuidelijker liggen dan de bestaande as. De Baileybrug wordt verplaatst en zal ook tijdens de werken als verbinding tussen linkeroever en rechteroever voor voetgangers en fietsers dienen. Met het vervangen van de brug wordt een vrije doorvaarhoogte van 7.20m t.o.v. het toekomstige waterpeil beoogd in open toestand.
Daarnaast omvat de opdracht het vernieuwen van de oevers en de oevermuren onder en naast de Bospoortbrug, om de verbreding en toekomstige verdieping van het kanaal te kunnen realiseren. Op rechteroever wordt de oever ook vernieuwd over ca. 230m in zuidelijke richting tot aan de reeds recent vernieuwde oever en wordt het jaagpad (her)aangelegd naast het kanaal en onder de nieuwe Bospoortbrug. Gezien er nog geen verdere aansluiting is van dit laaggelegen fietspad op de Graankaai, blijft deze aansluiting voorlopig doodlopend. Om toegang te geven tot dit jaagpad wordt een aanloophelling op U-bakken aangelegd ten zuiden van de Bospoortbrug vanuit het stationsplein. Aan de kant van het station wordt voorlopig aangesloten op de huidige infrastructuur in de Graankaai.
Op linkeroever worden de oevermuren vernieuwd over een lengte van ongeveer 60m.
T.h.v. de bruggen zal de wegenis heringericht worden zodat bestaande connecties behouden kunnen blijven.
Voor de bouw van de oevermuren en brugkelders zal rekening moeten gehouden worden met de aanwezigheid van rots en verweerde rots in de ondergrond die een grillig verloop heeft. Ook zeer nabije ligging van de sporen en spoorwegtunnel maken dat er op rechteroever maar een beperkte ruimte voorhanden is waartussen kan gebouwd worden. Tevens zal voor de uitvoering van de werken moeten voldaan worden aan de veiligheidsnormen en afstandsregels van de spoorwegbeheerder en met de wetgeving op de politie van spoorwegen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-31
AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST
VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd
VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.1.2. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging
Afdelingsnummer: IV.2.2)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2022-09-05
Plaatselijke tijd: 13:45
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2022-09-12
Plaatselijke tijd: 09:30
Afdelingsnummer: IV.2.7)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2022-09-05
Plaatselijke tijd: 13:45
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2022-09-12
Plaatselijke tijd: 09:30
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen
VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
Het erratum 1 en de aangepaste samenvattende meetstaat zijn toegevoegd.