Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling West-Vlaanderen
Postadres : VAC Jacob van Maerlant, Koning Albert I-laan 1.2 bus 82 , BE- 8200 8200 Brugge
E-mail: aanbesteding.contracten.awv@mow.vlaanderen.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=440601
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=456500
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Leveren en aanbrengen markeringen in het district Kortrijk Referentienummer: AWV W-Vl-WWV/OND/D312/2021/4-F03_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45233221
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
Deze aanneming heeft tot voorwerp de wegmarkeringen te realiseren (leveren en aanbrengen) en ze in goede staat te houden (onderhouden) op gewestwegen gedurende de looptijd van de opdracht in het district 312 Kortrijk.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.1.7. Totale waarde van de aanbesteding (exclusief btw)
562334.54 EUR
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: West-Vlaanderen
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat hoofdzakelijk: 1. Voorbereidende werken o Het in voorkomend geval verwijderen zonder beschadigen van de verharding van sommige doorlopende en niet-doorlopende overlangse markeringen, pijlen en arceringen, STOP en bushalten, dwarsmarkeringen, voetgangersoversteekplaatsen, enz. (de markeringen mogen enkel verwijderd worden door waterstralen onder hoge druk) o Het in voorkomend geval voorafgaandelijk grondig reinigen van de te markeren oppervlakten, met mechanische borstelwagen of manueel van de te schilderen oppervlakten met inbegrip van het onmiddellijk verwijderen van alle afval. o Het in voorkomend geval verwijderen van de losse gedeelten thermoplasten. o Het werk dat het aanbrengen van de markeringen voorafgaat. o Het traceren van nieuwe markeringen en/of wijzigingen aan bestaande wegen of markeringen o Het in voorkomend geval leveren en aanbrengen van een kleeflaag op beton en bitumineuze wegdekken. o Het in voorkomend geval aanbrengen van primer op bestaande oude markeringen 2. Aanbrengen van duurzame wegmarkeringen o Het leveren en aanbrengen van overlangse markeringen in doorlopende en niet-doorlopende strepen met verschillende breedte op beton en bitumineuze wegdekken volgens meetstaat. Voor de as- en randmarkeringen dienen deze van witte kleur te zijn. o Het aanbrengen van fietspadcoating over de volledige breedte van de fietspaden ter hoogte van kruispunten en rotondes. Het aanbrengen van fietssuggestiestroken. o De afmetingen van de wegmarkeringen voldoen aan de Algemene Omzendbrief nopens de Wegsignalisatie. o Voor alle markeringen worden alleen producten aangewend welke samen het “markeringssysteem” vormen en een technische goedkeuring met certificaat (ATG-gebruiksgeschiktheidsattest) bezitten volgens de PTV’s. o Aanbrengen van wegenverf. o Aanbrengen thermoplastische of koudplastische markering. o Aanbrengen van thermoplastische of koudplastische markering met verbeterde retroreflectie ’s nachts bij regenweer en nat wegdek. o Aanbrengen van voorgevormde markeringen. 3. Onvoorziene werken, nachtwerk of weekendwerk voor wegmarkeringen. o De basisuitrusting voor werfsignalisatie voor werken van 6e categorie met inbegrip van kleine aanvullingen, is een last van de aannemer. o Het wegnemen en herplaatsen van bestaande signalisatie (als last van de aanneming) waar noodzakelijk. o De bijkomende signalisatie met botsabsorbeerder die voorzien is op de wegen met een toegelaten snelheid van meer dan 90 km/u, wordt uitsluitend bij onvoorziene werken afzonderlijk vergoed, mist uitdrukkelijk vermeld in het dienstbevel o Ter beschikking stellen van personeel, handgereedschap en materieel voor de uitvoering van de kleinere en onvoorziene werken volgens dienstbevel. o Al de werken, volgens dienstbevel uit te voeren buiten de normale werktijden, gelden als forfaitaire meerprijs en worden afzonderlijk vergoed volgens de voorziene post. 4. Transfertgelden voor afval van wegmarkeringen o Deze afgiftekosten alsook de gewestelijke en gemeentelijke milieuheffing, op de eindbestemming, van alle recycleerbaar en niet-recycleerbaar afval dat afkomstig is van de uitvoering van de wegmarkeringen zitten normaal in de werken inbegrepen, het is maar bij unieke verwijderingen dat deze worden aan de aannemer terugbetaald d.m.v. een post in het bestek in m². 5. Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode. • Indien tijdens de waarborgperiode wordt vastgesteld dat de markeringen niet (langer) voldoen aan opgelegde besteksvoorwaarden, dienen alle bovenvermelde werken in beginsel kosteloos door de aannemer te worden uitgevoerd tijdens deze waarborgperiode. Voor de toepassingsmodaliteiten zie deel II. Technisch gedeelte van dit bestek. 6. Metingen o De aannemer zal de dagzichtbaarheid (Qd) en de nachtzichtbaarheid (RL) meten. 7. Veiligheidscoördinatie-uitvoering. De veiligheidscoördinatie-uitvoering conform het KB van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, maakt geen deel uit van dit contract. Hiervoor is een apart contract afgesloten tussen aanbestedende overheid en veiligheidscoördinator. De aandacht van de opdrachtnemers wordt gevestigd op het KB van 25.01.2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen (BS van 07.02.2001). De coördinator-ontwerp en coördinator-verwezenlijking voor onderhavige aanneming zijn aangeduid door de aanbestedende overheid. Het veiligheids- en gezondheidsplan, opgemaakt door de coördinator-ontwerp is bij het bestek gevoegd. De opdrachtnemer wordt erop gewezen dat hij verplicht is te voldoen aan de voorwaarden van dit veiligheids- en gezondheidsplan. De inschrijver moet bij zijn inschrijving dan ook rekening houden met het veiligheids- en gezondheidsplan – ontwerp, opgemaakt door de aanbestedende overheid (zie bijlage E. bij deel II ) De kosten voor de bijkomende uitrusting en/of werken die geëist worden in het veiligheids- en gezondheidsplan van de coördinator ontwerp zijn een last van de aanneming. De kostprijsberekening en andere gegevens die gevraagd worden in het veiligheids- en gezondheidsplan moeten bij de inschrijving gevoegd worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT
Lot 1V.2. Gunning van een opdracht/concessieovereenkomst
V.2.1. Datum van de sluiting van de overeenkomst/het besluit tot gunning van de concessieovereenkomst
2022-08-09
V.2.2. Inlichtingen over inschrijvingen
De opdracht is gegund aan een groep ondernemers: NEE
V.2.3. Naam en adres van de contractant
Officiële benaming: Trafiroad NV
Postadres: Nieuwe Dreef 17, BE- 9160 Lokeren
NUTS-code: BE236
De contractant/concessiehouder wordt een MKB-bedrijf: NEE
V.2.4. Inlichtingen over de waarde van de opdracht/het perceel/de concessieovereenkomst (excl. BTW)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): www.raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-30