Stad Genk

Uitvoering van een beherderingsopdracht te Genk, As, en grensgebied Oudsbergen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Genk
Postadres :  Stadsplein 1, BE- 3600  Genk
Tel:   +32 89653600
Fax:   +32 89653470
E-mail:   info@genk.be
Internetadres(sen):   www.genk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Afdeling Leefmilieu & Duurzame Ontwikkeling
Postadres :  Stadsplein 1, BE- 3600  Genk
Contactpersoon:  De heer Rik Brys
Tel:   +32 89654613
Fax:   +32 89653489
E-mail:   rik.brys@genk.be
Internetadres(sen):   www.genk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitvoering van een beherderingsopdracht te Genk, As, en grensgebied Oudsbergen  
Referentienummer:   2022-1294
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  77000000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE224
Voornaamste plaats van uitvoering:   Diverse plaatsen binnen Genk, As en grensgebied Oudsbergen
II.2.4. Beschrijving
Uitvoering van een beherderingsopdracht te Genk, As, en grensgebied Oudsbergen  
II.2.7. Looptijd
12   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Conform artikel 57, tweede lid, van de Wet Overheidsopdrachten houdt de verlenging in dat de contractuele voorwaarden ongewijzigd blijven. De volledige looptijd, met inbegrip van de eventuele verlengingen, binnen deze opdracht is beperkt tot 5 jaar na aanvang van de opdracht. De sluiting van de opdracht slaat op de totaliteit, dus zowel de basisopdracht als verlen.(zie opdrachtdocumenten)  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Wettelijke vergunningen:- attest van registratie als schapenhouder (attest Sanitel);- de sanitair verantwoordelijken van de kudden die zullen worden ingezet. Aangaande de geschiktheid van deze sanitair verantwoordelijken zal het ANB a.d.h.v. eventuele verbalisatie door de dienst Inspectie Dierenwelzijn van het departement Omgeving nagaan of de inschrijver voldoende geschikt is om een dergelijke opdracht met een belangrijk aandeel dierenwelzijn uit te voeren voor het ANB. In deze afweging worden het aantal processen-verbaal en de zwaarwichtigheid van de geverbaliseerde feiten beoordeeld in de periode van 5 jaren voorafgaand aan de opening van de offerten van deze opdracht, alsook eventuele veroordelingen. De afweging van dit selectiecriterium gebeurt door de jury in deze opdracht die ook de gunningscriteria beoordelen. De offerten van kandidaten met niet-geverbaliseerde sanitair verantwoordelijken komen voor dit item steeds in aanmerking voor verder onderzoek. De offerten van kandidaten met geverbaliseerde sanitair verantwoordelijken komen voor dit item enkel in aanmerking voor verder onderzoek wanneer zij in hun inschrijving kunnen aantonen dat zij in samenwerking met de dienst Inspectie Dierenwelzijn het nodige doen of hebben gedaan om de geverbaliseerde inbreuk duurzaam ongedaan te maken. Van deze afweging wordt verslag gemaakt in het gunningsverslag van deze opdracht.- buitenlandse inschrijvers moeten op het moment van start van de uitvoering in regel zijn met betrekking tot het gebruik van buitenlands vee in België. In de inschrijving wordt helder in beeld gebracht hoe dit zal worden gerealiseerd.2. Referenties:Een lijst van uitgevoerde, gelijkaardige diensten (natuurbegrazing) als voorliggende opdracht tijdens de laatste drie jaar (sinds 01/01/2019) met minimaal 200 volwassen dieren, aangevuld met telkens een attest van goede uitvoering vanwege de opdrachtgever, of een verklaring waaruit de opgebouwde en gehonoreerde expertise van de inschrijver in de bedoelde materie moet blijken. Met gelijkaardige diensten wordt expliciet een opdracht met het herderen van een kudde bedoeld en niet louter begrazingsopdrachten binnen een raster. In de lijst dient achtereenvolgens vermeld: - het jaar van uitvoering - de titel van de opdracht - de aanbestedende instantie - contactpersoon van de opdracht.3. Beschikbaarheid kudde:Een voor waar ondertekende verklaring waarin de kandidaat aantoont dat hij over een kudde van het gevraagd aantal schapen en geiten van een geschikt ras zal beschikken voor deze opdracht op het moment van aanvang van de opdracht. Deze dieren zijn ofwel in eigendom van de kandidaat (als natuurlijk persoon of als rechtspersoon) ofwel in eigendom van een onderaannemer (zie dan de paragraaf inzake onderaanneming). Inzake de onmiddellijke inzetbaarheid van deze dieren kan de opdrachthouder gebruik maken van de toegestane uitbouwperiode: zie verder in het hoofdstuk technische bepalingen. In het gevraagd aantal dieren in voorliggende opdracht wordt tevens een aantal reservedieren in rekening gebracht, noodzakelijk voor het vervangen van verzwakte dieren tijdens de uitvoering van de opdracht.

Eventuele minimumeisen:
2. Minimumvereisten: 3 opdrachten, voor een gezamelijk minimaal bedrag van 75.000,00 euro incl. btw.
3. onmiddellijke inzetbaarheid van het minimum gevraagd aantal dieren van een geschikt ras bij aanvang van de opdracht, met aanduiding van het al dan niet benutten van de verder vermelde uitbouwperiode (zie verder in het hoofdstuk technische bepalingen).


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-09-12  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-01-10
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-09-12
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Sector Ruimte: Dienst Project- en budgetondersteuning, Stadsplein 1 te 3600 Genk

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  BRUSSEL

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-09

Annonces similaires du BDA :