Havenbedrijf Antwerpen, Nv Van Publiek Recht

Uitnodiging tot indienen offerte - Restauratie kerktoren Wilmarsdonk - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Havenbedrijf Antwerpen, NV van publiek recht
Postadres :  Zaha Hadidplein 1, BE- 2030  Antwerpen
E-mail:   procurement@portofantwerpbruges.com
Internetadres(sen):   www.portofantwerpbruges.com  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Procurement
Postadres :  Zaha Hadidplein 1, BE- 2030  Antwerpen
Contactpersoon:  Mevrouw Véronique Van den Hoogen
Tel:   +32 32052155
E-mail:   procurement.OP@portofantwerpbruges.com
Internetadres(sen):   www.portofantwerpbruges.com  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Restauratie kerktoren Wilmarsdonk - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging  
Referentienummer:   B10940
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45454100
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE211
Voornaamste plaats van uitvoering:   Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Restauratie van het beschermd monument, de toren van de parochiekerk St.Laurentius in voormalig polderdorp Wilmarsdonk.   De uit te voeren opdracht omvat de werken, leveringen en prestaties nodig voor herstel van de kerktoren Sint-Laurentiuskerk (Wilmarsdonk) en de bijhorende kunstintegratie gelegen te Wilmarsstraat zn.   De werken omvatten:   1. Demontage- en afbraakwerken van het leien dak, afbraak van plankenvloeren, uitbreken betonnen platen, herstel van natuursteenparament, herstel galmgaten, nieuw invulmetselwerk in claustra, herstel en nieuwe voegwerken, vervangen van vogelweringsnetten, herstellen natuurstenen steunbeer met spiltrap, herstel van spiltrap, herstel natuurstenen elementen (waterlijsten, … ), herstel dakconstructie, herstel leien dak, consolideren klokkenstoel, restauratie ornamenten, herstellen van bakstenen vloer, heraanleggen omgeving, nieuw stalen schrijnwerk, nieuw houten schrijnwerk, installeren van blikseminstallatie en schilderwerken op hout.   2. Graafwerken voor de uitdieping van het perceel, plaatsing van betonnen keermuren, herstel van al het ondergronds parament, de noodzakelijke rioleringswerken en de (her)aanleg van de omgeving.  
II.2.7. Looptijd
360   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De inschrijver verklaart zich niet onder het toepassingsgebied te bevinden van de uitsluitingsgronden voorzien in artikel 67 van de wet van 17 juni 2016 en artikel 61 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 (veroordelingen/respectievelijk inbreuken wegens deelneming aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven e.a., witwassen van geld en financiering van terrorisme, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstelling van illegalen).De Belgische inschrijver dient geen RSZ-attest en geen fiscaal attest bij zijn offerte te voegen. De aanbesteder zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij:- niet in staat van faillissement verkeert;- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt een verklaring op eer toe met vermelding van de totale jaaromzet van de onderneming van de laatste drie boekjaren en/of een verklaring geattesteerd door een revisor of een gelijkwaardig persoon dat aan onderstaande minimumeis wordt voldaan.Onder omzet wordt begrepen het bedrag vermeld onder code 70 in de jaarrekening van Belgische ondernemingen (volledig schema). Voor jaarrekeningen van buitenlandse ondernemingen wordt onder omzet begrepen het bedrag waarop de onderneming recht heeft of verwacht te hebben in ruil voor de geleverde of verstrekte werken, goederen of verstrekte diensten.
Eventuele minimumeisen:
1. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over elk van de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 675.000,00 EUR.
In het geval de inschrijver indient middels een consortium dient minimaal één lid van het consortium minimaal deze omzet te kunnen voorleggen, hetzij aangetoond te worden dat de gevraagde minimale omzet gepoold wordt door twee ondernemingen die of lid zijn van het consortium of een derde entiteit op wiens draagkracht beroep wordt gedaan.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De technische bekwaamheid of de beroepsbekwaamheid van de inschrijver moet worden bewezen:1. aan de hand van de relevante studiekwalificaties (diploma’s en studiecertificaten) van de aannemer of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;2. aan de hand van de relevante beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften noodzakelijk;3. aan de hand van de algemene deskundigheid met betrekking tot deze opdracht. Hiervoor dient een lijst van exact drie (3) gelijkaardige referenties restauratiewerkzaamheden – van minimaal 500.000 euro (incl. btw) te worden ingediend [indien meer referenties worden aangereikt, zullen louter de eerste drie worden beoordeeld].2. Bescherming van het vakmanschapTeneinde de bescherming van het vakmanschap van de inschrijver na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden gevoegd conform het Onroerenderfgoedbesluit van 16 mei 2014 (art. 11.5.3.) en latere wijzigingen:In geval van onderaanneming voor gespecialiseerde werkzaamheden moet de aannemer aan wie de opdracht is toegewezen per specialiteit schriftelijk aan de opdrachtgever minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie bieden dat met één van hen gewerkt zal worden. Die onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot de algemene deskundigheid en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.Indien de inschrijver zelf deze werken uitvoert, vermeldt hij dat ook expliciet.Voor volgende gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden in onderaanneming dient de aannemer per specialiteit minstens drie onderaannemers op te geven:a) restauratie historisch metsel- en voegwerk;b) restauratie houten dakconstructie.Als tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer schriftelijk een nieuwe onderaannemer op. Die onderaannemer is onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot de algemene deskundigheid en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerder. De opdrachtgever beslist over de aanvaarding van de onderaannemer.3. Register van restauratiewerkzaamhedenConform het Onroerenderfgoedbesluit van 16 mei 2014 (art. 11.5.4.) en latere wijzigingen dient de inschrijver verplicht een register bij te houden van de diensten, maatregelen of werkzaamheden di hij door onderaannemers laat uitvoeren. Hiervoor dient de inschrijver volgende documenten in te dienen:Een ondertekende verklaring dat de kandidaat-uitvoerder in het geval van gunning van de opdracht een register zal bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren;Een ondertekende verklaring dat de kandidaat-uitvoerder die, bij uitvoering van de opdracht, geen register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt, aanvaardt geacht te worden de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.

Eventuele minimumeisen:
1. Deze drie referenties moeten voor minstens 50% van de kostprijs uitgevoerd zijn door eigen personeel, voorlopig opgeleverd tijdens de laatste vijf jaar (te rekenen vanaf datum aanbesteding van onderhavig dossier) en gestaafd zijn door getuigschriften van goede uitvoering afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever.
Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) indien van toepassing, de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden; de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden.
De aannemer dient in zijn lijst van restauratiewerkzaamheden van deze drie referenties minimum één referentie van elk van onderstaande werken op te nemen:
a) restauratie historisch metsel- en voegwerk;
b) restauratie natuursteenparement;
c) restauratie houten dakconstructie – inclusief bestrijding houtborende insecten.
2. -
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-08-22  14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-02-18


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.De meetstaat wordt u eveneens in excelformaat bezorgd. Vermits wij geen vat hebben op de wijze waarmee u met dit document omspringt, wijzen wij u op de bepaling van artikel 75 van het KB van 18 juni 2017 “Vorm en inhoud van de offerte”.De meetstaat dient aangeleverd te worden in Excel.Gelieve de desbetreffende bepaling van dit artikel nauwgezet te volgen.Huidige opdracht betreft een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking. Hieruit volgt dat u dient te voldoen aan de selectiecriteria vermeld in het bestek (en hiervoor de vereiste documenten dient over te maken) en dat u een offerte dient in te dienen. Het indienen van uw kandidatuurstelling en uw offerte vindt dus in één fase plaats.Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 09/08/2022De inschrijver is gehouden zich ter plaatse van de toestand te vergewissen vooraleer prijs op te geven, zodat met alle elementen rekening kan gehouden worden, en deze in zijn offerte in rekening te brengen. Het plaatsbezoek is verplicht op straffe van nietigheid.Hij zal in zijn offerte rekening houden met alle eventuele moeilijkheden die uit een bezoek ter plaatse en uit de ontwerpplannen had kunnen afleiden. Achteraf kan geen meerprijs gedongen worden voor moeilijkheden, welke hij had kunnen voorzien door een grondige studie van het dossier en van de bestaande toestand.De inschrijver dient uiterlijk donderdag 4 augustus 2022 per e-mail zijn deelname tot het plaatsbezoek te bevestigen aan de contactpersoon: sigrid.fruytier@portofantwerpbruges.com en procurement.OP@portofantwerpbruges.com. Het plaatsbezoek zal – onder voorbehoud – doorgaan op dinsdag 9 augustus 2022, volgens afspraak.De modaliteiten en juiste tijdstip waaronder het plaatsbezoek kan doorgaan, zullen per e-mail aan de inschrijver worden bezorgd:- Er worden maximum 3 personen per inschrijver toegelaten;- De namen en de functie van de bezoekers dienen op voorhand, via de e-mail tot deelname aan het plaatsbezoek, te worden meegedeeld;- Mogelijke vragen over het plaatsbezoek dienen mee opgenomen te worden in de e-mail tot deelname aan het plaatsbezoek. Deze vragen worden door het Havenbedrijf beantwoord, met respect voor de openbaarheid en het gelijkheidsbeginsel, aan elke inschrijver die aan het plaatsbezoek zal deelnemen.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33,  BE- 1040  Brussel (Etterbeek)
Tel:   +32 22349611

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33,  BE- 1040  Brussel (Etterbeek)
Tel:   +32 22349611

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-20

Annonces similaires du BDA :