Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen (ag So)

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor het uitvoeren van resultaatsgerichte en duurzame glazenwasserijdiensten t.b.v. AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres :  Frankrijklei 71-73, BE- 2000  Antwerpen
Contactpersoon:  Mevrouw Jessica Jacob
Tel:   +32 30499770194
E-mail:   aankoop@so.antwerpen.be
Internetadres(sen):   https://so.antwerpen.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor het uitvoeren van resultaatsgerichte en duurzame glazenwasserijdiensten t.b.v. AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen  
Referentienummer:   SO2022_1363
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  90911000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Gebouwen regio Noord (143 gebouwen)  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE211
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Gebouwen regio Midden (104 gebouwen)  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE211
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   3

II.2.1. Benaming
Gebouwen regio Zuid (117 gebouwen)  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE211
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA)De kandidaat of inschrijver legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1. hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2. hij voldoet aan de toepasselijke kwalitatieve selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Richtlijnen bij het invullen van het UEA:- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de startpagina (tabblad ‘Start’) vinkt de kandidaat-inschrijver ‘ik ben een ondernemer’ aan. Vervolgens kan deze o.m. een nieuw UEA (antwoord) aanmaken of een reeds opgesteld UEA importeren. Bijkomend selecteert de kandidaat-inschrijver ‘in welk land’ diens onderneming zich bevindt. Klik vervolgens op ‘Volgende’. - Onder het tabblad ‘Procedure’ vult de kandidaat-inschrijver deel I (Gegevens over de aanbestedingsprocedure en de aanbestedende overheid/aanbesteder) en deel II (Gegevens over de kandidaat / ondernemer en het eventuele beroep op de draagkracht van andere entiteiten / onderaannemers) in. Klik na het invullen van deze delen I en II, op ‘Volgende’. - Onder het tabblad ‘Uitsluiting’ vult de kandidaat-inschrijver deel III (Uitsluitingsgronden) in. Indien de kandidaat-inschrijver (of diens lid/leden) zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, duidt deze ‘per uitsluitingsgrond‘ het antwoord ‘Nee’ aan. Mocht de kandidaat-inschrijver (of diens lid/leden) zich toch in één (of meer) uitsluitingsgeval(len) bevinden, dan duidt deze bij het (of de) betreffende uitsluitingsgeval(len) ‘Ja’ aan. In dit laatste geval vult de kandidaat-inschrijver de verschillende infovakken in en geeft deze ook aan of hij corrigerende maatregelen (self-cleaning) heeft genomen om zijn betrouwbaarheid alsnog aan te tonen.De (buitenlandse) kandidaat-inschrijver duidt tevens aan of de relevante gegevens voor de aanbestedende overheid kosteloos beschikbaar zijn uit een (digitale) databank van een EU-lidstaat. Een deel III is ingevuld, klikt de kandidaat-inschrijver op ‘Volgende’.- In het onderdeel 'Selectie' (deel IV) volstaat het om enkel afdeling A (Algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria) in te vullen. Voldoet de kandidaat-inschrijver aan de voorgeschreven selectiecriteria, dan antwoordt deze ‘Ja’. Vervolgens klikt de kandidaat-inschrijver weer op ‘Volgende’.- In het tabblad ‘Klaar’ verklaart de kandidaat-inschrijver, indien van toepassing, onder deel V (Beperking van het aantal gekwalificeerde gegadigden) of hij aan de criteria en regels ter beperking van het aantal gegadigden voldoet. Zo ja, beschrijft hij de genomen maatregelen en of deze gegevens voor de aanbestedende overheid kosteloos beschikbaar zijn uit een (digitale) databank van een EU-lidstaat. De kandidaat-inschrijver verklaart vervolgens in deel VI (Slotverklaringen), dat de in de delen II-V verstrekte informatie accuraat en correct is en dat hij zich volledig bewust is van o.m. de consequenties van het afleggen van een valse verklaring. Nadat het UEA volledig en correct is ingevuld, klikt de kandidaat-inschrijver op ‘Exporteer’ (of ‘Overzicht’) om het UEA bestand te downloaden (in pdf-formaat) en op te slaan. De kandidaat-inschrijver voegt het correct ingevulde UEA bij zijn aanvraag tot deelneming.De kandidaat-inschrijver verklaart ook dat noch hijzelf, noch een lid van zijn bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan (of die daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft), noch een lid van zijn .(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat-inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. 2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische draagkracht van de kandidaat nader te onderzoeken aan de hand van jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de current ratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat dient een minimumjaaromzet van 700.000,00 EURO voor 1 perceel, 1.400.000,00 EURO voor 2 percelen en 2.100.000,00 EURO voor 3 percelen te hebben gerealiseerd, met name in het domein waarop de opdracht betrekking heeft.
De kandidaat vermeldt de gerealiseerde omzet in bijlage B ‘Omzetcijfers 2019-2020-2021’.
2. Uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële situatie blijken.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De kandidaat-inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze overheidsopdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van een controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren ongeacht het aantal percelen waarvoor een offerte wordt ingediend.De referenties bevatten:- de opdrachtgever (met gegevens contactpersoon + telefoonnummer)- het begin en einde van de uitvoering (periode 2019, 2020 en 2021)- een beknopte omschrijving van de (verschillende delen van de) diensten- het referentiebedrag- aantal locaties- attest van goede uitvoering.Opgelet: het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen geldt niet als referentie.2. Een verklaring op eer dat de kandidaat-inschrijver alle geldende CAO’s en wettelijke verplichtingen naleeft.3. Een beschrijving van de maatregelen die de kandidaat-inschrijver treft om de kwaliteit te waarborgen, meer bepaald deze inzake veiligheid, gezondheid en milieu, waarbij als minimum wordt aangereikt.4. Het kwalificatiebewijs van de personeelsleden die worden ingezet voor de uitvoering van deze overheidsopdracht.5. Een beschrijving van de personele middelen waarover de kandidaat-inschrijver zal beschikken voor de begeleiding van de gesubsidieerde tewerkstelling.

Eventuele minimumeisen:
1. De opgegeven referenties dienen:
 minstens één of twee opdrachten met een omvang van ≥ 40 adressen te omvatten, of minstens één of twee opdrachten waarbij het aantal gebouwen minstens 75% schoolgebouwen zijn,
EN
 minstens één referentie omvatten waar bij de uitvoering hoogtewerkers gebruikt werden;
3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) als bewijs dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of gelijkwaardig certificaat voor buitenlandse kandidaat-inschrijvers – op niveau van de onderneming.
4. Het bedienend personeel moet voldoende gekwalificeerd zijn om deze machines vakkundig en veilig te bedienen.
5. Deze begeleiding moet minimaal voldoen aan de criteria die van toepassing zijn voor de betrokken subsidie.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-08-01  10:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-09-13
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvanstate.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-28

Annonces similaires du BDA :