Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : BELGOPROCESS NV
Postadres : Gravenstraat 73, BE- 2480 DESSEL
Contactpersoon: De heer Ludo Deckers
Tel: +32 14334067
E-mail: ludo.deckers@belgoprocess.be
Internetadres(sen): www.belgoprocess.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
R.O.K. AANKOOP INDUSTRIËLE STOFZUIGERS Referentienummer: LDEC/TIPAROKINDSTOFZUIGERS/2022
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 42999100
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE213
Voornaamste plaats van uitvoering: BELGOPROCESS NV, Gravenstraat 73 te 2480 DESSEL
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst voor de aankoop van industriële stofzuigers. De stofzuigers worden gebruikt bij de ontmanteling van nucleair besmette gebouwen. De stofzuigers worden hoofdzakelijk ingezet tijdens stofbelastende werken om verdere besmetting te voorkomen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De Aanbestedende Overheid zal de jaarrekeningen van de inschrijvers in detail analyseren met behulp van Companyweb. De inschrijver voegt hiertoe de 3 recentste afgesloten of neergelegde jaarrekeningen toe aan zijn dossier. In toepassing van artikel 73§4 wet overheidsopdrachten dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn dossier te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient aan volgende criteria te beantwoorden:
• De verhouding tussen de waarde van de opdracht ten opzichte van de totale omzet van de inschrijver in de laatst goedgekeurde jaarrekening mag niet hoger zijn dan 50%.
• Het rendement van het totaal vermogen dient in de laatste goedgekeurde jaarrekening positief te zijn. Indien negatief, dient dit rendement gemiddeld positief te zijn over de drie laatste goedgekeurde jaarrekeningen. Indien negatief, dient de inschrijver in de laatst goedgekeurde jaarrekening te beschikken over een eigen vermogen dat groter is dan de helft van het kapitaal van de onderneming;
• De operationele cashflow dient hetzij in de laatste goedgekeurde jaarrekening, hetzij over de drie laatste goedgekeurde jaarrekeningen gemiddeld positief te zijn;
• De verhouding tussen het eigen vermogen en het totaal vermogen dient positief te zijn.
Enkel inschrijvers met voldoende financiële en economische draagkracht zullen weerhouden worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste referenties en ervaringen van gelijkaardige leveringen gedurende de afgelopen 3 jaar, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechterlijke instanties waarvoor ze bestemd waren. 2. Knowhow, efficiëntie, ervaring, betrouwbaarheid.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver geeft 5 referenties mbt de levering van industriële stofzuigers in de voorbije 3 jaar. Hij geeft eveneens een beschrijving op het vlak van productie, levering, kwaliteitsbewaking en dienst na verkoop van industriële stofzuigers.
2. De inschrijver dient aan te tonen te beschikken over een deugdelijk kwaliteitssysteem of dat hij voldoende maatregelen treft op het gebied van kwaliteitsbewaking. Een ISO-certificaat kan hiervoor gebruikt worden. Indien een inschrijver hierover niet beschikt, dient hij aan de hand van zijn kwaliteitshandboek en/of procedures aan te tonen te beschikken over gelijkaardige werkwijzen op volgende domeinen:
beheer van documenten (werkinstructies, klantspecificaties, …)
beheer van registraties (bvb van productiegegevens,…)
beheer van kalibraties (een systeem voor kalibratie van meetmiddelen en andere tools, beheer en validatie van meetmethodes voor het productieproces, …)
beheer van de opleidingen en de kwalificaties van zijn personeel
beheer van wijzigingen
het selecteren en kwalificeren van onderaannemers en leveranciers
beheer van klachten en non-conformiteiten
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-08-08 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : EN, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-12-06
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-08-08
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: Algemene Dienst - aankoopbeheer, Gravenstraat 73 te 2480 DESSEL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK EERSTE AANLEG
KASTEELPLEIN 1, BE- 2300 Turnhout
Tel: +32 14447100
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-21