De Vlaamse Waterweg Nv

Leopoldkanaal & Afleidingskanaal van de Leie. Uitwateringskokers te Zeebrugge. Anticorrosiewerken & betonherstelling.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  De Vlaamse Waterweg nv
Postadres :  Havenstraat 44, BE- 3500  Hasselt
Contactpersoon:  ir. Maarten Janssens
E-mail:   regio.west@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen):   www.vlaamsewaterweg.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=447733


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Leopoldkanaal & Afleidingskanaal van de Leie. Uitwateringskokers te Zeebrugge. Anticorrosiewerken & betonherstelling.  
Referentienummer:   De Vlaamse Waterweg-ARW-22-004-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45240000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van de opdracht is het renoveren van de uitwateringskokers van het Leopoldkanaal en het Afleidingskanaal van de Leie, die via de haven van Zeebrugge uitmonden in de Noordzee. Zowel de onderdelen boven als onder de waterlijn worden in den droge gerenoveerd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE251
Voornaamste plaats van uitvoering:   Zeebrugge
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht is het renoveren van de uitwateringskokers van het Leopoldkanaal en het Afleidingskanaal van de Leie, die via de haven van Zeebrugge uitmonden in de Noordzee. Zowel de onderdelen boven als onder de waterlijn worden in den droge gerenoveerd.  
II.2.7. Looptijd
243   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
zie bestek

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De werken van de door onderhavig bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 5 behoren.Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.De in deze opdracht begrepen verfwerken dienen verplicht uitgevoerd te worden door een aannemer die erkend is in categorie F3, waarbij de klasse bepaald wordt door het totale inschrijvingsbedrag van het gedeelte van de werken dat door de betreffende aannemer zal worden uitgevoerd. Indien de inschrijver niet zelf beschikt over deze erkenning moeten deze werken verplicht worden uitgevoerd door een onderaannemer die beschikt over deze erkenning in deze klasse en dient de behoorlijk ondertekende en gedagtekende verbintenis met deze onderaannemer bij de offerte gevoegd te worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1° Documenten i.f.v. anticorrosiewerkeneen lijst van de werken die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat; hierbij dient de inschrijver door middel van minstens twee referenties aan te tonen dat hij ervaring heeft in de uitvoering van soortgelijke werken in gelijkaardige werkomstandigheden (in den droge aanbrengen van coatings onder het waterpeil én in besloten ruimte op de waterweg). Dit dient gestaafd te worden door middel van getuigschriften van goede uitvoering der werken die het volgende dienen te vermelden:- de inhoud van de opdracht;- het bedrag van de opdracht;- de uitvoeringsperiode van de opdracht;- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of organisatie waarvoor de opdracht werd uitgevoerd;- of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.Bij ontstentenis van getuigschriften of in geval van werken voor particulieren kunnen de werken gestaafd worden door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.Indien beide omstandigheden niet tegelijkertijd voorkomen (enkel in den droge aanbrengen van coatings onder het waterpeil of werken in besloten ruimte op de waterweg) dienen voor elk van beide werkomstandigheden minstens twee referenties te worden voorgelegd. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor ten aanzien van de opgegeven referentielijst van uitgevoerde opdrachten rekening te houden met haar eigen ervaring met de betrokken inschrijver alsook onderzoek te verrichten betreffende opdrachten die de inschrijver bij andere entiteiten heeft verricht. 2° Documenten i.f.v. betonherstellingenDe inschrijver toont aan dat hij, conform H34-1.1 van het Standaardbestek 260 versie 2.0, over een actueel geldend BENOR-procescertificaat voor de uitvoering van betonherstellingen beschikt. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-07-04  09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-07-04
Plaatselijke tijd:   09:30
Adres:   Merelbeke

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 243 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State,  BE- 1000  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-30

Annonces similaires du BDA :