Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (zna) Vzw

ZNA Middelheim - Hartcentrum in-en outlounge incl. aanleveren as-built dossier



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) vzw
Postadres :  Leopoldstraat 26, BE- 2000  Antwerpen
Contactpersoon:  Mevrouw Eva Gezels
Tel:   +32 32708608
E-mail:   eva.gezels@zna.be
Internetadres(sen):   www.zna.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Dienst Technische Projecten
Postadres :  Lindendreef 1, BE- 2020  Antwerpen
Contactpersoon:  De heer Aankoop Infrastructuurprojecten
E-mail:   aankoop-infrastructuurprojecten@zna.be
Internetadres(sen):   www.zna.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
ZNA Middelheim - Hartcentrum in-en outlounge incl. aanleveren as-built dossier  
Referentienummer:   2022-1759
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE211
Voornaamste plaats van uitvoering:   ZNA Middelheim, Lindendreef 1 te 2020 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
De stijgende activiteit van de dienst cardiologie binnen ZNA Middelheim verhoogt de druk op de hospitalisatie, en de toekomstverwachting is dat er 450 extra ingrepen per jaar bijkomen.   Dit gecombineerd met de verschuiving van hospitalisatie naar dagopname zorgt ervoor dat de huidige werking momenteel elke dag onder druk staat en ontoereikend is.   Meer activiteit op zelfde m² is onmogelijk en een snellere doorstroom van patiënten op een meer efficiënte manier is noodzakelijk. De oplossing hiervoor is het creëren van een in- & outlounge en het voorzien van een bijkomende cathlabzaal.   De werking van de dienst cardio moet tijdens de werken gegarandeerd blijven. Er dient dus een vooropgestelde fasering gevolgd te worden. Ook de werfinrichting dient vanuit dit standpunt bekeken en geëvalueerd te worden: geen toegang voor de werf rechtstreeks vanuit het ziekenhuis, tenzij voor bepaalde zones niet anders mogelijk is.   Het project bestaat uit volgende fasen:   - Fase 1a: vleugel 5E: tijdelijke inrichting kantoor voor administratie op verdieping 5E   - Fase 1b: deel van vleugel 2A/2C: het omvormen van het eerste deel van de administratieve zone van cardio tot een in-lounge voor intake van ambulante patiënten. In dienst name voorzien eind 2022.   - Fase 1c: deel van vleugel 2A/2C: het omvormen van het 2de deel van de administratie en het beddenstation tot tijdelijke out-lounge ifv verbouwing fase 2 en het voorzien van een nieuwe luchtgroep. In dienst name voorzien begin 2023, fase meteen aan te laten sluiten op fase 1a   - Fase 2: vleugel 2D:het omvormen van de huidige beddenvleugel van cardio tot een huiselijke out-lounge gecombineerd met 1-persoonsboxen en extra bergruimte. Van de werken wordt gebruik gemaakt om ventilatie te voorzien binnen deze vleugel. In dienst name voorzien september 2023   - Fase 3: vleugel 2C deel 2: omvormen van tijdelijke out-lounge tot bijkomende cathlabzaal en protocolzaal. Conform maken van de technieken van de huidige cathlabzalen door aansluiting van de zalen op de nieuwe luchtgroep. Creëren nieuwe consultatieruimtes en het vernieuwen van de balie op vleugel 5E om extra patienten te kunnen ontvangen na installatie cathlabzaal.   - Fase 4: vleugel 2B: omvormen van bestaande kantoorruimtes sociale dienst naar administratieve en ondersteunende ruimtes voor cardio. Plaatsing bijkomende luchtgroep voor de volledige vleugel 2B   Deze opdracht de uitvoering van de werken van Fase 1b, 1c, Fase 2, Fase 4.  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2023-01-09
Einde (dd/mm/jjjj):   2024-05-17
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Geen

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Om de financiële draagkracht van de inschrijver te controleren zal de aanbestedende overheid gebruik maken van de Creditsafe International Score.De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Hierdoor kan een score vergelijking worden gemaakt tussen bedrijven in verschillende landen. Meer info op https://www.creditsafe.be.Volgende scores zijn mogelijk:Score OmschrijvingScore A: Zeer laag risicoScore B: Laag risicoScore C: Gemiddeld risicoScore D: Hoog risicoScore E: Geen scoreVoor elke inschrijver zal de aanbestedende overheid zelf een Creditsafe rapport opvragen.
Eventuele minimumeisen:
1. Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient "A, B of C" te zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient een lijst te bezorgen van de voornaamste soortgelijke werken die gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. De inschrijver mag overeenkomstig artikel 69 van de Wet Overheidsopdrachten "geen blijk gegeven hebben van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen tijdens de uitvoering van eerdere overheidsopdrachten." Dit geldt voor een periode van 3 jaar vanaf de datum van de betrokken gebeurtenis of, wanneer het een voortdurende inbreuk betreft, vanaf de beëindiging van de inbreuk. ZNA zal dit onder meer beoordelen aan de hand van het evaluatieformulier in Bijlage H. Wanneer een inschrijver gedurende de voorbije 3 jaar een score heeft gekregen die lager is dan 65%, zal dit beschouwd worden als een aanzienlijke of voortdurende tekortkoming. Het staat de inschrijver vrij corrigerende maatregelen te nemen in de zin van artikel 70 van de Wet Overheidsopdrachten”3. Bij zijn indiening van de offerte bevestigt de inschrijver dat er steeds een contactpersoon op de werf aanwezig zal zijn die "het Nederlands machtig" is en die met anderstaligen op de werf kan communiceren. 4. De inschrijver dient "VCA-gecertifieerd" of gelijkwaardig te zijn. De inschrijver heeft de mogelijkheid om met alternatieve bewijsmiddelen aan te tonen dat zij voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.

Eventuele minimumeisen:
1. de inschrijver levert minimaal 3 referenties waarvan 2 binnen de sector van de ziekenhuizen of zorginstellingen (in werking) en dit vergezeld van de gevraagde informatie. De inschrijver legt per referentie een attest van goede uitvoering voor.
2. geen aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen gedurende een periode van 3 jaar, waarbij de inschrijver minstens geen score lager dan 65% op het daartoe voorziene evaluatieformulier heeft gekregen. Voor inschrijvers die nog niet officieel geëvalueerd zijn door ZNA of het evaluatieformulier nog niet hebben ontvangen, geldt dit automatisch.
3. de inschrijver voegt een verklaring op eer toe dat de contactpersoon op de werf het Nederlands machtig is.
4. de inschrijver voegt een VCA-certificaat toe ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-07-04  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2022-12-31
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-07-04
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   ZNA Erasmus, Aankoopdienst

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Alle communicatie met betrekking tot de onderhavige opdracht, zoals inhoudelijke vragen over deze overheidsopdracht, verloopt uitsluitend per e-mail gericht aan: aankoop-infrastructuurprojecten@zna.beGelieve in het onderwerp van uw e-mail steeds de titel van het bestek en het besteknummer te noteren.Plaatsbezoek vereist: Voor modaliteiten zie bestekDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen
Bolivarplaats 20,  BE- 2000  Antwerpen
Tel:   +32 32578011

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-16

Annonces similaires du BDA :