Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres : Willebroekkaai 36, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Aanbestedingen
Tel: +32 27909200
Fax: +32 27909201
E-mail: aanbestedingen@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres : Willebroekkaai 36, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Aanbestedingen
Tel: +32 27909200
Fax: +32 27909201
E-mail: aanbestedingen@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - ZEDELGEM - BS De Glimlach- Design & Build Referentienummer: GO/16102/25003001/2022/5234/KVB
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45214200
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
II.2.4. Beschrijving
2.2 Voorwerp van de opdracht Het project heeft tot doel de bouw van één enkel gebouw met twee functies: nieuwbouw basisschool met plaats voor 168 leerlingen en turnzaal. Beide functies, ofschoon ondergebracht in eenzelfde architecturaal geheel, moeten afzonderlijk kunnen functioneren. Het project voorziet in de fasering en afbraak van de bestaande gebouwen. Het indicatieve Projectbudget is 4.330.000 euro incl. BTW en studiekosten.
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De Kandidaat moet voldoende financiële en economische draagkracht hebben om de Opdracht te realiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Opdrachtgever voordoet.
Eventuele minimumeisen:
1. Hiervoor dienen de volgende documenten namens de Kandidaat worden voorgelegd:
- Bewijs van Beroepsaansprakelijkheidsverzekering architect
- Bankverklaring cfr. model in bijlage D Aannemer
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Technische bekwaamheid Aannemer2. Technische bekwaamheid architect3. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken 4. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit 5. Technische bekwaamheid ingenieur akoestiek
Eventuele minimumeisen:
1. Technische bekwaamheid Aannemer
1. Zijn erkenning, categorie D, klasse 7.
2. Eén (1) referentieproject inzake nieuwbouw van een publiek gebouw met bouwkost van 3 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De oplevering van dit bouwwerken vond plaats na 1 januari 2014. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
3. Eén (1) referentieproject uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de Inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp tevens te realiseren tegen een vaste prijs. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2014 en het totale Projectbudget is minstens 3 miljoen euro inclusief studiekosten, incl. BTW. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
DBF(M) wordt wel aanvaard. DBm wordt wel aanvaard.
Scholen van Morgen wordt niet aanvaard
2. Technische bekwaamheid architect
1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Bewijs van inschrijving als architect op de tabel van de Orde der Architecten (Kandidaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van een Staat die partij is bij het akkoord betreffende de Europese Economische Ruimte, moeten bij hun Offerte een attest voegen dat verklaart dat ze genieten van de machtiging bedoeld in artikel 8 van de Wet van 26 juni 1963 houdende oprichting van een Orde van Architecten en/of een verklaring dat ze wettelijk de activiteiten van architect uitoefenen in de Staat waar ze gevestigd zijn).
3. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 3 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2014. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
4. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een schoolgebouw. Onder “school ” wordt begrepen: basis- of secundaire school, hogeschool of universiteit, technische school of muziekacademie. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2014. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
5. Eén (1) referentieproject ontwerp uitgevoerd in een design en build formule , dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de Inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp tevens te realiseren tegen een vaste prijs. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2014 en het totale Projectbudget is minstens 3 miljoen euro inclusief studiekosten, incl. BTW. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
DBF(M) wordt wel aanvaard. DBm wordt wel aanvaard.
Scholen van Morgen wordt niet aanvaard
3. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken
1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject studie technieken uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 3 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2014. Oudere referenties worden niet in aan.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-06-20 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-09-05
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Vragen betreffende de Selectieleidraad Indien de Selectieleidraad volgens een geïnteresseerde partij onduidelijkheden of onjuistheden zou bevatten, dient deze partij dit te melden op het forum in e-Procurement. U kan het forum terugvinden op de pagina met de beheersgegevens van het dossier (klik op “forum tonen” – “een vraag voorleggen”. Van zodra de Opdrachtgever uw vraag beantwoordt, zal dit op het forum verschijnen. U wordt hier niet per e-mail van verwittigd en dient het forum zelf regelmatig te controleren. De tijdspanne waarin het forum geopend is, is terug te vinden in het publicatiebericht en desgevallend in het rectificatiebericht wanneer de openingsdatum wordt verdaagd. De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-02