Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Beringen
Postadres : Collegestraat 1, BE- 3580 Beringen
Contactpersoon: Mevrouw Kim Fransen
Tel: +32 11430299
E-mail: Kim.fransen@beringen.be
Internetadres(sen): www.beringen.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Dienst gebouwen
Postadres : Collegestraat 1, BE- 3580 Beringen
Contactpersoon: De heer Ward Renckens
Tel: +32 11430319
E-mail: ward.renckens@beringen.be
Internetadres(sen): www.beringen.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Stadhuis - Onderhoudscontract - Onderhoud gebouw Referentienummer: D2021rwa869
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 50700000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE224
Voornaamste plaats van uitvoering: Stadhuis Beringen, Collegestraat 1 te 3580 Beringen
II.2.4. Beschrijving
Het in 2021 opgeleverde stadhuis van Beringen dient te voorzien in een onderhoudscontract. Dit onderhoudscontract met verlengde loopduur is een onderhoudscontract volgens het omnium-principe. Het stadsbestuur wenst volledig ontzorgt te worden voor het onderhoud, de herstelling en vernieuwing van het gebouw, incl gebouwschil, technieken, vast meubilair, vloeren, etc.
II.2.7. Looptijd
240 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Passende bankverklaring2. Verzekering tegen Beroepsaansprakelijkheid3. Voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de opdracht te kunnen uitvoeren
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver voegt voor elk van de verplicht betrokken partijen een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de Nationale Bank van België of aan een gelijkaardige toezichthouder in één van de EU-lidstaten waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling.
Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld én mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het model gevoegd als Bijlage III wordt verplicht gevolgd.
2. De inschrijver toont aan dat minstens de aannemer voldoende verzekerd is tegen beroepsaansprakelijkheid voor het uitvoeren van de opdracht. De inschrijver kan dit aantonen aan de hand van eigen verzekeringen van de aannemer of met het bewijs dat hij voor deze opdracht een specifieke projectverzekering zal afsluiten. De inschrijver voegt een kopie toe van de polissen of een verklaring van een makelaar of verzekeraar dat de specifieke verzekering bij gunning van de opdracht zal worden afgesloten.
3. Elk van de verplicht betrokken partijen moet zich in een normale financiële toestand bevinden waardoor zij in staat zijn deze opdracht tot een goed einde te kunnen brengen.
De inschrijver moet hiertoe de financiële ratio’s berekenen voor elk van de verplicht betrokken partijen aan de hand van de jaarrekeningen van de laatste drie (3) jaren.
Deze jaarrekeningen moeten worden toegevoegd. De ratio’s en financiële gegevens staan vermeld in Bijlage II.
Zij betreffen onder meer:
• Voor de solvabiliteit zal minstens de ratio van de “algemene schuldgraad” worden gehanteerd (vreemd vermogen / totaal vermogen);
• Voor de liquiditeit zal minstens de ratio “liquiditeit in enge zin” worden gehanteerd (vorderingen op ten hoogste één jaar & geldbeleggingen en liquide middelen / schulden op ten hoogste één jaar);
• Voor de rendabiliteit zal minstens de ratio “bruto rendabiliteit van het eigen vermogen na belastingen” worden gehanteerd (cash-flow na belastingen / eigen vermogen).
Doelstelling van de controle: deze ratio’s mogen niet wijzen op een risico op discontinuïteit van de verplicht betrokken partijen. Er wordt aangenomen dat er een risico op discontinuïteit bestaat indien gedurende de laatste drie (3) boekjaren tweemaal een negatief eigen vermogen of tweemaal verlies vóór belasting wordt vastgesteld bij één of meerdere van de verplicht betrokken partijen.
De inschrijver mag voor één of meer van de verplicht betrokken partijen bijkomende informatie verstrekken door bijvoorbeeld te wijzen op een garantie van de moedervennootschap bij de bepaling van de solvabiliteit.
In elk geval kan enkel rekening worden gehouden met bijkomende informatie indien deze wordt gestaafd met bewijsstukken waaruit een afdwingbare en onvoorwaardelijke verbintenis van de betrokken vennootschap blijkt én wordt aangetoond dat de vennootschap zelf voldoende solvabel is.
De aanbesteder heeft het recht ook andere ratio’s te bepalen en de ratio’s te herberekenen door correcties uit te voeren op de gegevens in de jaarrekeningen. De aanbesteder kan ook rekening houden met de omzet, balanstotaal, verklaringen van de bedrijfsrevisor, …
De inschrijver moet voor elk van de verplicht betrokken partijen Bijlage II invullen en toevoegen aan de aanvraag tot deelneming met inbegrip van de jaarrekeningen van de afgelopen drie boekjaren. De berekening van de ratio’s en de gevraagde gegevens moeten worden geattesteerd door een interne/externe accountant/boekhouder of een bedrijfsrevisor.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Ervaring2. De kwaliteit van de werking van het bedrijf moet kunnen aangetoond worden door : - managementskwaliteitscertificiëring ISO9001 of gelijkwaardig - veiligheidscertificaat VCA of gelijkwaardigHet al dan niet gelijkwaardig zijn van de attesten dienen aangetoond te worden door de inschrijver.3. Bekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
1. De onderhoudsfirma voegt minimaal vijf (5) referenties toe voor een totale waarborg gebouw en technieken in gebouwen ( kantoren, openbare of scholen )met een bedrag van 100.000 EUR per jaar excl. BTW / per project
Er wordt van de inschrijvers verwacht dat zij goed overwegen voor elk van de verplicht betrokken partijen welke relevante referenties worden meegedeeld. Zoals verder wordt uiteengezet, zijn deze essentieel voor de selectie. Deze referenties moeten verplicht opgemaakt aan de hand van het model in bijlage 5.
Indien minder referenties worden toegevoegd dan het gevraagde aantal referenties kan de inschrijver niet worden geselecteerd. Indien er meer referenties dan gevraagd wordt toegevoegd, worden enkel de eerste referenties in aanmerking genomen, doch het groter aantal zal beschouwd worden als een negatief element in de beoordeling. In geval van een gelijkaardige score zal de inschrijver die zich gehouden heeft aan het aantal gevraagde referenties de voorkeur krijgen op de inschrijver die er meer heeft toegevoegd.
Indien de verplicht betrokken partijen samen aan een bepaald bouwproject hebben gewerkt, kunnen ze uiteraard elk zich beroepen voor hun specialiteit op deze referentie.
Enkel referenties dewelke minstens in uitvoering zijn, komen in aanmerking als referenties. Projecten die enkel bestudeerd werden; deelname aan wedstrijden welke niet werden gegund, projecten die niet gerealiseerd werden … komen niet in aanmerking. Indien deze toch worden toegevoegd, worden deze referenties als onbestaand beschouwd wat tot niet-selectie leidt. Voor de onderhoudsfirma moeten de referenties betrekken hebben op gebouwen waar het onderhoud effectief wordt uitgevoerd.
Attesten : van tenminstens 2 van de referentieprojecten dient een attest “goede uitvoering onderhoud “ te worden aangeleverd .
2. Attestering voor ISO 9001 en VCA of in beide gevallen minstens gelijkwaardig.
3. Voor elk van de verplicht betrokken partijen moet individueel en per specialisatie de volgende informatie worden meegedeeld: een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel. Hieruit moet blijken dat elk van de verplicht betrokken partijen over de nodige bekwaamheid beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen.
De inschrijver geeft een voorstelling van het volledige projectteam dat deze opdracht zal uitvoeren. De voorstelling bevat de volgende onderdelen:
- Opgave van de naam en het CV van de projectverantwoordelijke/teamleider (met plaatsvervanger) die het project zal leiden, met vermelding van de ervaring en de referenties van deze persoon. Uit het CV moet blijken dat de betrokkene voldoende bekwaam is een project van dergelijke omvang te leiden;
- Opgave van de naam en het CV van andere teamleden die het projectteam zullen vervolledigen. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het ontwerpen van een gemeentehuis/stadhuis;
- Opgave van de naam en het CV van de eventuele adviseurs, die kunnen worden ingezet voor deze opdracht, met vermelding van de functie, specialisatie en relevante ervaring. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het onderhoud van het stadhuis.
- Een organigram van het volledige projectteam.
Het projectteam wordt in de voorgestelde samenstelling aanvaard. Vervanging van medewerkers dienen steeds voorgelegd te worden aan het bestuur. Hun CV en/of ervaring dient wederom getoetst te worden op de bestaande uitvoerder van de specifieke opdracht.
Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), Klasse 3
D17 (Centrale verwarming, thermische installaties), Klasse 3
D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 3
D1 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen), Klasse 3.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-30 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-06-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Plaatsbezoeken dienen per mail aangevraagd worden. Eventueel kan er bijkomend ook telefonisch contact genomen worden om concrete afspraken te maken m.b.t. de rondgang doorheen het gebouw. De rondgang dient aangevraagd te worden tot minimum 1 week voor opening offertes. Dit om de kans te laten een gepast moment te bekomen.Informatiesessie: 10/05/2022 om 13.00Stadhuis Beringen, Collegestraat 1 te 3580 BeringenDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=e-prodecure&lang=nl
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=e-prodecure&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-29