Kogeka Vzw

Schoonmaak van gebouwen door externe partner



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  KOGEKA vzw
Postadres :  Technische Schoolstraat 52 , BE- 2440  Geel
Contactpersoon:  Mevrouw Hilde Van de Vliet
Tel:   +32 14578564
E-mail:   hilde.vandevliet@kogeka.be
Internetadres(sen):   www.kogeka.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Centrale aankoopdienst
Postadres :  Technische Schoolstraat 52, BE- 2440  Geel
Contactpersoon:  Mevrouw Tinne Sannen
Tel:   +32 499510885
E-mail:   tinne.sannen@kogeka.be
Internetadres(sen):   http://www.kogeka.be/home/  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schoonmaak van gebouwen door externe partner  
Referentienummer:   2022/001
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  90900000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE21
Voornaamste plaats van uitvoering:   Diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De opdracht betreft het periodiek reinigen van de lokalen, inhoud en aanverwanten van de gebouwen.   De scholengemeenschap KOGEKA ontstond in 1999 en beschikt over 6 vestigingsplaatsen in Geel en Kasterlee waarvan volgende vestigingen onder deze opdracht vallen:   - Sint Jozef Geel, Technische Schoolstraat 52, 2440 Geel   - Sint Maria Geel, Pas 110, 2440 Geel   - Sint Dimpna Geel . College, Gasthuisstraat 2, 2440 Geel   - Sancta Maria Kasterlee . SMIK, Mgr. Heylenstraat 37, 2460 Kasterlee   - Sint Dimpna Geel . Basisschool, Laar 1-3, 2440 Geel   Alle informatie over de huidige werking kan u vinden op de website www.kogeka.be.   De diensten worden nader beschreven in het technisch gedeelte van dit bestek.  
II.2.7. Looptijd
12   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Overeenkomstig artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten kan, na het verstrijken van deze initiële uitvoeringstermijn van 12 maanden, de opdracht 3 maal worden verlengd met een periode gelijk aan de oorspronkelijke uitvoeringstermijn onder dezelfde voorwaarden en volgens dezelfde modaliteiten, weliswaar rekening houdend met een eventue.(zie opdrachtdocumenten)  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
1) Uniform Europees AanbestedingsdocumentDe ondernemer legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.2) Attest van plaatsbezoekNaast bovenstaande UEA-document dient eveneens het originele, ingevulde attest van bezoek worden bijgevoegd bij de offerte. (zie bijlage C: attest van plaatsbezoek)De inschrijver laat bij zijn bezoek ter plaatse het attest van plaatsbezoek ondertekenen door de aanwezige afgevaardigde van de opdrachtgever.3) Overige documentenHet offerteformulier moet, naast het UEA en het attest van plaatsbezoek, vergezeld zijn van volgende stukken:- Belgische inschrijver: De opdrachtgever zal zelf, voorafgaand aan elke beslissing over de gunning van de opdracht (binnen de 20 dagen na de uiterste indieningsdatum van de offertes), ter verificatie, rechtstreeks bij de betrokken dienst (Telemarc) de nodige inlichtingen inwinnen (fiscaal- en RSZ attest, attest niet-faillissement). De inschrijver dient in dit verband dus GEEN bewijsstukken bij zijn offerte te voegen. De binnenlandse inschrijver voegt wel bij zijn offerte een voldoende recent (maximaal 6 maanden oud) uittreksel uit het strafregistero op naam van de rechtspersoon of natuurlijke persoon/ inschrijver (inschrijver, leden van de combinatie, onderaannemers op wiens draagkracht beroep wordt gedaan); o voor alle personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de inschrijver of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. (Dit is een nieuwe verplichting, vervat in artikel 67 Wet overheidsopdrachten. Een uittreksel enkel op naam van de rechtspersoon volstaat dus niet). Meer info aangaande het bekomen van een uittreksel strafregister vindt u op de website van de FOD Justitie (https://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/documenten/documenten_aanvragen/uittreksel_strafregister). - De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie:Naast voorgaande tevens een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (of de vermelding via welke gratis toegankelijke elektronische toepassingen de opdrachtgever deze attesten zelf kan opzoeken). - Buitenlandse inschrijver die een activiteit uitoefent in België: Gezien de opdrachtgever niet beschikt over gratis toegang tot onderstaande documenten, wordt gevraagd aan de buitenlandse inschrijver om deze documenten toe te voegen bij de inschrijving, op straffe van uitsluiting bij afwezigheid ervan. (indien dat wel kan, vermeldt de inschrijver de gratis toegankelijke elektronische toepassingen die voor de opdrachtgever toegankelijk zijn).o Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen van de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het laatste afgelopen kalenderkwartaal voor de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes, al naargelang, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die va.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Jaarrekening van de laatste drie boekjaren De opdrachtgever behoudt zich het recht om de financiële en economische situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de opdrachtgever de liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit berekenen. - Liquiditeit: (ZB): [beperkt vlottende activa (40/41 + 50/85) / vreemd vermogen op KT (42-48)] - Solvabiliteit (B): [eigen vermogen/totaal vermogen] - Rentabiliteit (MB): [winst uit de gewone bedrijfsvoering/bedrijfsopbrengsten] ZB = zeer belangrijk B = belangrijk MB = matig belangrijk Voor de controle van bovenstaande situatie zal de opdrachtgever zich beroepen op de jaarverslagen die publiek te consulteren zijn op de website van de Nationale Bank van België. De inschrijvers die de goedgekeurde jaarrekening niet bij de Nationale Bank van België hebben neergelegd, zijn verplicht om deze bij hun offerte te voegen. Voor eenmanszaken dient een accountant of een bedrijfsrevisor een beknopt overzicht met de financiële toestand van de drie recente boekjaren op te stellen. Uit dit document moeten de ratio’s kunnen worden berekend. De buitenlandse inschrijvers dienen zelf hun jaarrekeningen van de laatste drie jaren bij hun offerte te voegen. Voor recent gestarte ondernemingen zullen de operationele jaren beoordeeld worden.2. Verklaring met aanduiding van de omzet De inschrijver voegt een verklaring toe met aanduiding van de omzet, wat betreft het activiteitendomein waarop deze opdracht betrekking heeft, voor de drie laatste beschikbare boekjaren.Voor recent gestarte ondernemingen zullen de operationele jaren beoordeeld worden.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren.
De financiële ratio’s moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn o.a. ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie, interne herstructureringen .
2. De omzet (betreffende de diensten waarover de opdracht gaat) voor elk van die jaren dient tenminste EUR 1.000.000 excl. BTW te bedragen voor de inschrijver. Daarvan kan afgeweken worden in 2020 en 2021 ten gevolge van Corona.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Referenties in schoonmaak van scholen of vergelijkbaarDe inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen en moet voldoende flexibel zijn in zijn organisatie om te garanderen dat afwezigheden snel worden ingevuld.Geef een referentielijst van minimaal drie relevante gelijkaardige opdrachten gerealiseerd tijdens de afgelopen drie jaar. 2. Nabijheid van het regiokantoorHet regiokantoor/de afdeling van waaruit de dienstverlening voor onze school wordt gecoördineerd en opgevolgd, moet zich binnen een straal van 50km t.o.v. Technische Schoolstraat 52, 2440 Geel bevinden.3. Lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie) of gelijkaardigDe inschrijver beschikt over een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie) of gelijkaardig.

Eventuele minimumeisen:
1. - Een recente en controleerbare lijst met minimaal 3 relevante referenties waarvan 1 opdracht van minimum EUR 250.000 excl. BTW per jaar en 1 opdracht binnen een onderwijsinstelling of organisatie die qua type poets en kwaliteitseis daarmee vergelijkbaar is.
- Geef voor elke opdracht (max 2 blz. per opdracht):
o Een korte beschrijving van de gelijkaardige opdracht met vermelding van het bedrag, de datum en looptijd van de overeenkomst.
o De contactpersoon van uw medecontractant (met coördinaten). De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om contact op te nemen indien nodig.

Enkel positieve referenties tellen mee in de beoordeling van het toegangsrecht
2. het adres van het regiokantoor/afdeling van waaruit deze opdracht wordt gecoördineerd.
3. Een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie) of andere gelijkwaardige beroepsinstantie

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-31  08:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2022-09-28
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-05-31
Plaatselijke tijd:   08:30
Adres:   Technische Schoolstraat 52, 2440 Geel

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver voegt bij zijn offerte het attest van bezoek dat als bijlage C bij dit bestek is gevoegd en volgens hetwelk hij de site heeft bezocht om zich rekenschap te geven van de exacte situatie en de uitvoeringsvoorwaarden van de opdracht. De inschrijver kan het oppervlakkig onderzoek van de plaatsen niet aanvoeren als voorwendsel voor welke tekortkoming, fout of nalatigheid ook in de inschrijving die prijssupplementen meebrengt tijdens de uitvoering.Het plaatsbezoek is een vereiste om deel te kunnen nemen aan de opdracht. De inschrijver laat bij zijn bezoek ter plaatse “het attest van plaatsbezoek” ondertekenen door de aanwezige medewerker van de opdrachtgever. Het ondertekend attest van plaatsbezoek dient toegevoegd te worden aan de offerte, het ontbreken ervan leidt tot uitsluiting van de offerte.Wanneer u wenst deel te nemen aan het plaatsbezoek, gelieve voor 2/5/2022 contact op te nemen met Geert Hendrickx, technisch directeur van scholengemeenschap KOGEKA (GSM 0491 37 56 13 of geert.hendrickx@kogeka.be) om een concrete afspraak te maken. De plaats van afspraak wordt dan eveneens doorgegeven.Bij voorkeur is er één persoon van de inschrijver ter plaatse, de normale werkwijze van de scholen wordt niet verstoord door zijn bezoek ter plaatse. Het plaatsbezoek kan enkel doorgaan in de week van 2 tot 6 mei 2022. De opdrachtgever zal elke andere dag bezoeken weigeren.Tijdens deze bezoeken zullen geen inhoudelijk vragen beantwoord worden.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Kasteelplein 1,  BE- 2300  Turnhout
Tel:   +32 14447100

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-25

Annonces similaires du BDA :