Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : AGB S&R
Postadres : Hertog Janplein 1, BE- 3920 Lommel
Contactpersoon: De heer Bart Coenen
Tel: +32 11399727
Fax: +32 11399740
E-mail: bart.coenen@lommel.be
Internetadres(sen): www.lommel.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Openbare werken
Postadres : Hertog Janplein 1, BE- 3920 Lommel
Contactpersoon: De heer Bart Coenen
Tel: +32 11399727
Fax: +32 11399740
E-mail: bart.coenen@lommel.be
Internetadres(sen): https://www.lommel.be/
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
2021-206 Design and build bouw DOJO sportcentrum Lommel Referentienummer: 2022152
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45212000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE225
Voornaamste plaats van uitvoering: Sportdienst, Sportveldenstraat 10 te 3920 Lommel
II.2.4. Beschrijving
Algemeen Rekening houdende met de sterke groei van de diverse gevechtsportenclubs, die gebruik maken van de aanwezige sportinfrastructuur en met het feit dat de huidige dojo een sterk verouderde bouw is ten opzichte van alle vernieuwde sportinfrastructuur, wensen het stadsbestuur en het AGB Sport en Recreatie een nieuwe grotere sportinfrastructuur voor de gevechtssporten te realiseren. De bestaande dojo voldoet technisch niet meer aan de huidige behoeften en is op gebied van gewenste sportoppvervlakte ontoereikend voor alle Lommelse gevechtsportclubs. Door op deze locatie 2 zalen boven elkaar te realiseren wenst AGB S&R Lommel tegemoet te komen aan de behoeften van deze plaatselijke gevechtssportclubs. Het AGB S&R Lommel is hiervoor op zoek naar een extern ontwerp- en bouwteam (combinatie uitvoerder (aannemer) / ontwerper (architect en studiebureau met een volledige opdracht) dat het vooropgestelde bouwprogramma kan realiseren vanaf eerste schetsontwerp tot en met definitieve oplevering van de bouwwerken. Dit bouwteam moet bestaan uit een “design-” en een “build-” afdeling die samenwerken naar een degelijk resultaat toe en tegelijkertijd hun respectievelijke, professionele verantwoordelijkheid opnemen. Het ontwerpteam en de aannemer kunnen bepaalde taken (bv. meetstaten, as-builtdossier, .) onder elkaar verdelen zonder echter aan hun wettelijke beroepsplichten te verzaken. Om hun onafhankelijkheid ten opzichte van elkaar te garanderen worden zij apart onder contract geplaatst en vergoed door de opdrachtgever. Op basis van een schetsontwerp worden er maximaal drie inschrijvers uitgenodigd om een definitief dossier uit te werken en in te dienen. In het geval dat er effectief meer dan één inschrijver een degelijk voorstel indient zal deze met de beste score voor de gunningscriteria de opdracht toegewezen krijgen en de resterende één of twee inschrijvers, aan wie de opdracht niet gegund wordt, een éénmalige, forfaitaire onkostenvergoeding van 5.000,- euro/kandidaat inschrijver volgens artikel I.13. Bouw Dojo AGB S&R Lommel wenst 2 nieuwe zalen te bouwen op de locatie van de bestaande dojo. Dus de bestaande dojo dient afgebroken te worden en er dienen 2 nieuwe zalen gebouwd te worden boven elkaar. Er dienen minimum 2 kleedkamers, douches en een berging bijkomend voorzien te worden. Eén van de 2 zalen (voorkeur voor deze die gelijkvloers ligt) dient toegankelijk te zijn voor sporters en bezoekers met een beperking. Er dient ook rekening gehouden te worden met een technisch lokaal voor de te voorziene technieken voor deze 2 zalen, kleedkamers en douches. De gebruiksoppervlakte moet ongeveer overeenkomen met 330 m2 per verdiep met inbegrip van de 2 zalen (elks ca. 260 m²),kleedkamers, douches, berging,… Men dient rekening te houden met de timing van de werken voor deze opdracht. Men dient mee een tijdelijke oplossing voor te stellen voor het onderbrengen van deze sportclubs vanaf september. Mogelijke oplossingen zijn andere lokalen, een pop-tent, container, hob-unit,…. Herinrichting omliggende lokalen (fietsverhuur, berging,….) Bijkomend aan de opdracht voor de bouw van een nieuwe dojo wil het AGB S&R Lommel ook de omliggende lokalen herinrichten/herverdelen i.k.v. Het toekomstig gebruik. Momenteel is de fietsenverhuur opgedeeld in meerdere lokalen, waarvan de groendienst van de stad Lommel er een aantal in gebruik heeft. De groendienst gaat op korte termijn verhuizen naar een nieuwbouw, waardoor deze verdwijnen uit de fietsenverhuur en dus deze ruimte volledig vrijkomt. De sanitaire lokalen en de technische lokalen voor de verwarmingsinstallatie en de gasmeter worden bij voorkeur niet aangepast of verbouwd. De overige lokalen kunnen mee bekeken worden in een verbouwing of aanpassing. Er is nood aan een aangrenzende berging voor de polyvalente zaal. De fietsenstalling mag daarvoor in oppervlakte ver.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
260 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Bijvoegen van een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes. Het uittreksel kan aangevraagd worden bij de Dienst Centraal Strafregister van de FOD Justitie via volgend e-mailadres: cjc-csr@just.fgov.beDe aanbestedende overheid kan de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijver wiens offerte het beste gerangschikt is alvorens de gunningsbeslissing te nemen. In dit geval zal ze de betrokken inschrijver via de snelste middelen en binnen de door haar bepaalde termijn verzoeken om de inlichtingen of documenten te verstrekken die het mogelijk maken de persoonlijke situatie van de inschrijver te controleren.Voorafgaand aan de gunningsbeslissing moet een uittreksel (van elk teamlid) uit het strafregister of evenwaardig document voorgelegd worden waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijkereorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.De aanbestedende overheid kan echter zelf de inlichtingen of documenten (RSZ, fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD financiën en de verklaring voor niet-faillissement, bij werken: het bewijs van erkenning) aanvragen die zij met behulp van elektronische middelen gratis kan verkrijgen bij de diensten die er de beheerder van zijn.Evenwel moeten: - inschrijvers in de vorm van een tijdelijke vereniging een eensluidend afschrift van de overeenkomst tot oprichting van deze tijdelijke vereniging bijvoegen.- buitenlandse inschrijvers bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de fiscale bijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn- inschrijvers die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstellen, bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van een RSZ-attest bij zijn offerte omdat de aanbestedende overheid via elektronische middelen toegang heeft tot de inlichtingen en documenten die haar toelaten de persoonlijke situatie van de inschrijver na te gaan.Bedraagt de RSZ- of fiscale schuld aan bijdrage meer dan 3 000,00 euro, of neemt hij in geval van uitstel van betaling de afbetalingen niet strikt in acht, dan wordt de inschrijver verzocht bij zijn offerte alle inlichtingen te voegen betreffende de eventuele schuldvorderingen zoals bedoeld in art. 62, §1 in fine en artikel 63 van het KB van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. 1. Design-team : het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico’s of een verklaring van desbetreffende verzekeringsmaatschappij dient afgeleverd te kunnen worden. Attest verzekering beroeps-aansprakelijkheid architecten (met inbegrip van zijn 10-jarige aansprakelijkheid conform de bepalingen van de art. 1792 en 2270 van het Burgerlijk Wetboek).2. 3. Build-team : de opdrachtnemer toont aan dat hij de nodige verzekeringscontracten is aangegaan, aan de hand van een attest waaruit de door de opdrachtdocumenten vereiste omvang van de gewaarborgde aansprakelijkheid blijkt.
Eventuele minimumeisen:
1. 1
2. 1
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. DOCUMENT 1: Competenties van het ontwerp- en studiebureau2. DOCUMENT 2: Referenties van het ontwerp- en studiebureau3. DOCUMENT 3 : Referenties van het aannemingsbedrijf
Eventuele minimumeisen:
1. Het opdrachtgevend bestuur hecht grote waarde aan de samenstelling van het design-team dat mede geselecteerd zal worden voor deze opdracht. Het moet hier gaan om de personen die effectief met deze opdracht belast zullen worden ! Het team mag achteraf niet gewijzigd worden zonder aanvaarding door de opdrachtgever van (een) gelijkwaardig gekwalificeerde vervanger(s).
Volgende documenten moeten bij de inschrijving gevoegd worden op straffe van uitsluiting :
1. Architect-ontwerper of ingenieur-architect-ontwerper : een bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten. Deze inschrijving moet ononderbroken zijn van voor 01 januari 2012 (eventueel vanaf stagiair-niveau).
2. Architect-projectleider of ingenieur-architect-projectleider : een bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten. Deze inschrijving moet ononderbroken zijn van voor 01 januari 2007 (eventueel vanaf stagiair-niveau).
3. Ingenieur stabiliteit : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
4. Ingenieur HVAC, sanitair, . : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
5. Ingenieur elektriciteit, telefonie, data, . : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
6. Een schriftelijke verklaring die aantoont dat alle leden van het team een overeenkomst of intentie tot overeenkomst hebben betreffende de oprichting van een tijdelijke handelsvereniging of een andere, contractueel bindende samenwerkingsvorm waarvan de architect-projectleider de vertegenwoordiger is of wordt.
Indien een lid van het team twee of meer van de gevraagde diploma’s en ervaring kan aantonen mag hij/zij deze functies combineren.
Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten kan ook bestaan uit een bewijs van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap. Personen met diploma’s uit een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap moeten aantonen dat deze op het gevraagde niveau erkend zijn in België.
Diploma’s uitgereikt buiten de Europese Gemeenschap worden niet aanvaard indien niet ondubbelzinnig kan bewezen worden dat zij erkend worden binnen de EG.
MINIMUMEIS: verklaring(en) van de Orde van Architecten, een kopie van alle diploma’s en het bewijs van samenwerking moeten worden bijgevoegd op straffe van uitsluiting.
2. Om de technische bekwaamheid, vakkundigheid, betrouwbaarheid en ervaring van het ontwerpteam te kunnen beoordelen, voegt de inschrijver een overzichtsfiche bij zijn inschrijving van een enigszins gelijkaardig en gelijkwaardig bouwproject, waarvan de ontwerpfase werd opgestart na 01 januari 2011 en dat voorlopig opgeleverd werd na 01 januari 2019. Dit project moet aan volgende voorwaarden voldoen :
1 Het project werd gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van de persoon die opgegeven wordt als de architect-projectleider in document 1.
2 Het project betreft een publiek toegankelijk gebouw (hoofdzakelijk nieuwbouw, al dan niet gecombineerd met een verbouwing), opgericht in het kader van een overheidsopdracht.
3 De bruto-oppervlakte van de nieuwbouw bedroeg minimaal 500 m2.
4De kostprijs in de uitvoeringsfase bedroeg minimaal 1.000.000,00 euro excl. BTW.
Volgende gegevens van het project moeten opgegeven worden op straffe van uitsluiting :
1. Naam, adres, contactgegevens en hoedanigheid (openbaar bestuur of instelling onderworpen aan de wetgeving op overheidsopdrachten) van de opdrachtgever
2. Ligging van het bouwproject : een liggingsplan en minimaal drie foto’s moeten worden bijgevoegd.
3. Aandeel van de kandidaat-ontwerper in het project : bv. kopie van de bouwvergunning en het PV van voorlopige oplevering waaruit blijkt dat de voorgestelde architect-projectleider de verantwoordelijkh.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-31 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-09-28
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-05-31
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Stadhuis, aanbestedingskantoor Technische dienst
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-25