Stad Kortrijk

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst levering, installatie en uitbreiding van het stedelijk camerabewakingssysteem en bijhorende data gerelateerde diensten



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  stad Kortrijk
Postadres :  Grote Markt 54, BE- 8500  Kortrijk
Contactpersoon:  Mevrouw Sabien Maes
Tel:   +32 56244886
E-mail:   sabien.maes@kortrijk.be
Internetadres(sen):   www.kortrijk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  directie digitale transformatie
Postadres :  Grote Markt 54, BE- 8500  Kortrijk
Contactpersoon:  De heer Nick Vandommele
Tel:   +32 56278611
E-mail:   nick.vandommele@kortrijk.be
Internetadres(sen):   www.kortrijk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst levering, installatie en uitbreiding van het stedelijk camerabewakingssysteem en bijhorende data gerelateerde diensten  
Referentienummer:   2022/2589
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  35125300
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE254
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst van 4 jaar voor levering, installatie en onderhoud van het stedelijk camerasysteem en -netwerk en bijhorende data-gerelateerde diensten.   Via deze raamovereenkomst wenst de stad het huidige camera netwerk te bestendigen en verder uit te bouwen en toekomstgericht te laten groeien via data-gerelateerde diensten waarbij gedacht wordt aan bijkomende ANPR functionaliteiten, snelheidsmeting, beeldanalyse, tellingen (real-time en ex post) en andere nieuwe technieken die mogelijk worden.   Deze raamovereenkomst wordt opengesteld voor andere besturen onder de vorm van een aankoopcentrale (zie bijlage C). De Totale raming van deze raamovereenkomst bedraagt 4.000.000 EUR inclusief BTW. De inventaris bij dit dossier gaat over de casus Kortrijk en wordt gebruikt voor de beoordeling van de gunningscriteria.   Deze overeenkomst garandeert geen exclusiviteit.  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. zie minimumeisen
Eventuele minimumeisen:
1. Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Toon aan dat aan de minimumeisen voldaan wordt.2. ReferentiesEen lijst van gelijkaardige opdrachten bij publiek- of privaatrechtelijke instanties, gedurende de afgelopen drie jaar, met vermelding van het bedrag, de datum (contactgegevens toevoegen voor contactname). 3. Toon aan dat uw firma voldoet aan de nodige knowhow en slagkracht om deze opdracht tot een goed einde te brengen. 4. De firma toont aan in regel te zijn met de wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid.

Eventuele minimumeisen:
1. Minimale eisen om in aanmerking te komen als dienstverlener :
1. Een multi-vendor dienstverlener die de bestaande installatie van Kortrijk kan blijven ondersteunen, onderhouden en uitbreiden op vlak van hardware en software(dit is nodig vanuit beheersmatig standpunt om het bestaande camerapark verder operationeel te kunnen houden) en omvat o.a. volgende niet-limitatieve elementen:
• het leveren en opstellen van een steun voor ophanging van de camera (paal, muur, …) met inbegrip van het kleine grondwerk (rondom de paal);
• het leveren, opstellen en bedrijfsklaar aansluiten van een voetpad/paalkast, inclusief het nodige kabelwerk en de elektriciteitsaansluiting;
• het leveren, opstellen en bedrijfsklaar maken van een lokale controller voor het beheren van de data;
• het opzetten van een communicatiepad inclusief communicatiemodules en bekabeling;
• het volledig in dienst stellen en afregelen van het geheel;
• het leveren, ontwikkelen en installeren van de nodige hard- en software.
2. Een dienstverlener die herstelt/tussenkomt bij schade en dit 24/7 op afroep.

3. Een dienstverlener die op aangeven van een locatie, een technische analyse en voorstudie kan uitvoeren en voorleggen voor de te behalen doelstelling met behulp van camera’s en ondersteunende software.

4. Een dienstverlener die samen met de klant helpt zoeken naar de beste oplossingen inzake innovatieve data-gerelateerde diensten, zoals tellingen en analyse.
Minimale eisen betreffende ‘multi-vendor’ dienstverlener:
1. Camera’s (Dome, PTZ, Bullet, Box, Multi-sensor)
De dienstverlener is multi-vendor op vlak van camera’s. Hij moet minstens de huidige merken van camera’s kunnen aanbieden, van het type Dome, PTZ, Bullet, Box, Multi-sensor, en dit zowel voor binnen als buiten.
Optioneel mag de dienstverlener een vierde, zelf verkozen merk met prijslijst en toepasselijke kortingen aanbieden, maar dat dient gelijkwaardig te zijn aan de bestaande installatie en volledig integreerbaar in de bestaande VMS’en van Seetec en Avigilon.

2. Camera’s (ANPR)
De dienstverlener moet minstens de huidige merken kunnen aanbieden.
Het optioneel vierde, zelf verkozen merk met prijslijst en toepasselijke kortingen dient gelijkwaardig te zijn aan de bestaande installatie en volledig integreerbaar in de bestaande software-oplossing (Intouch, , AMS, .).

3. Video Management Systemen (VMS)
De dienstverlener is multi-vendor en kan minstens de huidige VMS’en aanbieden en ondersteunen (zie tabel onder 4.)
Optioneel mag de dienstverlener andere, zelf verkozen oplossingen met prijslijst en toepasselijke kortingen aanbieden, maar deze dienen gelijkwaardig te zijn aan de bestaande installatie qua kwaliteit alsook mogelijkheden.

4. Overzicht van de aanwezige oplossingen
De dienstverlener kan onderhoud bieden op de bestaande installatie:

Bestaande installatie Merken
ANPR CatchSystems (mobiel), Jenoptik, Tattile
Box Avigilon, Axis, Hikvision
Bullet
Dome
Multi-sensor
PTZ
VMS Avigilon ACC, Qognify Cayuga (Seetec)

De dienstverlener kan, waar mogelijk, middels attesten van de fabrikanten/leveranciers aantonen dat hij gecertificeerd is om de producten van de fabrikanten/leveranciers te plaatsen, te configureren en te herstellen, en levert deze in het kader van de kandidaatstelling, aan.
2. Bij ontbreken van 3 referenties wordt de kandidaatstelling geweerd.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-24  08:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-06-20
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   8   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1000  Brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
Internetadres(sen):   www.raadvanstate.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-21

Annonces similaires du BDA :