Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Roeselare
Postadres : Botermarkt 2, BE- 8800 Roeselare
Contactpersoon: De heer Erik Roggen
Tel: +32 51262320
E-mail: erik.roggen@roeselare.be
Internetadres(sen): www.roeselare.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst inzake schoonmaak stads-, school-, vrijetijdsgebouwen, schoonmaak op afroep en logistieke opdrachten (uitzonderlijke opdrachten) Referentienummer: FAC/006 W2109 619
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90919000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE256
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze diensten: Raamovereenkomst inzake het schoonmaken van diverse stadsgebouwen, schoolgebouwen, vrijetijdsgebouwen, schoonmaak op afroep en logistieke opdrachten (uitzonderlijke opdrachten). De poetswerkzaamheden dienen te gebeuren door middel van milieuvriendelijke schoonmaakmethodes en -producten in bureaus, vergaderruimtes, bezoekersruimtes, sanitaire ruimtes, klaslokalen, enz. • Deelopdracht 1 : Schoonmaak van diverse administratieve stadsgebouwen en het OCMW-patrimonium • Deelopdracht 2 : Schoonmaak van diverse schoolgebouwen • Deelopdracht 3: Schoonmaak van vrijetijdsgebouwen • Deelopdracht 4: Logistieke taken op afroep zoals refters klaarzetten, maaltijdservice, bediening, tafels afruimen, ophalen vuile vaat, afwassen, schoonmaak refter, koffie zetten en bedelen, ophaling vuilnis, zwerfvuil opruimen, enz (uitzonderlijke opdrachten met uitdovend van karakter • Deelopdracht 5: Andere schoonmaaktaken op afroep omwille van vervanging, ziekte, verlof of onvoorziene omstandigheden binnen de interne schoonmaakorganisatie van Stad en OCMW Roeselare • Deelopdracht 6: Schoonmaak woningen / specialistische werkzaamheden op afroep Bijzondere werkzaamheden op afroep (zoals schoonmaak na verbouwingswerken, specialistisch vloeronderhoud, specifieke schoonmaakwerken, enz.), het schoonmaken van woningen na een verhuis en schoonmaakwerken ifv. zomerkampen. De toewijzing van onderhavige opdracht geeft aan de dienstverlener geen enkel exclusiviteitsrecht. De aanbestedende overheid kan tijdens de geldigheidsduur van onderhavige opdracht en binnen de erin bepaalde geografische omschrijving, gelijkaardige prestaties laten uitvoeren door andere dienstverleners of door haar eigen diensten zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn jegens de dienstverlener aangesteld in gevolge onderhavig bestek. Plaats van dienstverlening: Deelopdracht 1: Schoonmaak van diverse administratieve stadsgebouwen - Archief, Hoogleedsesteenweg 143, 8800 Roeselare - Politiepost Station, Stationplein 55-7, 8800 Roeselare - Nachtopvang (in opbouw), Hugo Verrieststraat 94, 8800 Roeselare - Ter Posterie, Ooststraat 35, 8800 Roeselare - Wijkantenne, Stationplein 4, 8800 Roeselare - Team Integratie, Brugsesteenweg 134-136, 8800 Roeselare Deelopdracht 2: Schoonmaak van diverse schoolgebouwen - Stedelijke basisschool De Brug, Brugsesteenweg 75, 8800 Roeselare - Stedelijke basisschool De Octopus, Leeuwerikstraat 30, 8800 Roeselare - Stedelijke basisschool De Vlieger, Hoogstraat 58, 8800 Roeselare - STAP Koekelarestraat 5, 8800 Roeselare en deellocaties - SASK Leenstraat 14, 8800 Roeselare en deellocaties Deelopdracht 3: Schoonmaak van vrijetijdsgebouwen - Koers, Polenplein 15, 8800 Roeselare Deelopdracht 4: Logistieke taken op afroep en andere schoonmaaktaken op afroep - Mogelijk in alle gebouwen van Stad en OCMW Roeselare maar doorgaans in de stedelijke basisscholen en het stadhuis. Deelopdracht 5: Andere schoonmaaktaken op afroep omwille van vervanging, ziekte, verlof of onvoorziene omstandigheden binnen de interne schoonmaakorganisatie van Stad en OCMW Roeselare Deelopdracht 6: Schoonmaak woningen / specialistische werkzaamheden op afroep - Mogelijk in alle gebouwen van Stad en OCMW Roeselare - Woningen - Gebouwen waar zomerkampen doorgaan De opdracht kan 3 keer uitdrukkelijk verlengd worden, telkens met een periode van 1 jaar.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet minimaal voldoen aan een gemiddelde jaaromzet van EUR 915.465,00 exclusief btw over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.3. Certificaten (ISO, veiligheid, duurzaamheid,…)4. Een geldig ISO 14001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubeheersystemen.5. Lidmaatschap vakvereniging (ABSU of gelijkwaardig).
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient aan te tonen dat hij ervaring heeft met gelijkaardige opdrachten en in de laatste 3 jaren ten minste 1 opdracht heeft uitgevoerd van diensten die vergelijkbaar zijn met de diensten die het voorwerp van deze opdracht uitmaken. Hij bewijst dit aan de hand van de nodige referenties van gelijkaardige opdrachten volgens onderstaande vereisten.
De inschrijver is verplicht voor elk referentieproject volgende elementen te vermelden:
• De periode van de uitvoering van de diensten,
• Het totaalbedrag, zonder BTW, van de uitgevoerde opdracht,
• De naam, het adres, het telefoonnummer van het bedrijf/organisatie waarvoor de diensten werden uitgevoerd.
• De naam, het telefoonnummer en het e-mailadres van de persoon met wie de Stad Roeselare contact kan opnemen voor bijkomende informatie.
• Referentie deelopdracht 1: Schoonmaak van diverse administratieve stadsgebouwen
o is van gelijkaardige omzet
o bevindt zich in de publieke sector
o situeert zich in regio Oost- en West-Vlaanderen (motivatie: regionale verankering is vereist om totaliteit van de opdracht met de nodige continuiteit te kunnen uitvoeren)
o is multi site van karakter en bevat min. het poetsen van 3 administratieve gebouwen
• Referentie deelopdracht 2: Schoonmaak van diverse schoolgebouwen
o is van gelijkaardige omzet
o bevindt zich in de publieke sector
o situeert zich in regio Oost- en West-Vlaanderen (motivatie: regionale verankering is vereist om totaliteit van de opdracht met de nodige continuiteit te kunnen uitvoeren)
o is multi site van karakter en bevat min. het poetsen van 3 schoolgebouwen
o waarbij in minstens één gebouw ook logistieke taken werden/worden uitgevoerd
• Referentie deelopdracht 3: Schoonmaak van vrijetijdsgebouwen
o is van gelijkaardige omzet
o bevindt zich in de publieke sector
o situeert zich in regio Oost- en West-Vlaanderen
o is multi site van karakter en bevat min. het poetsen van 3 socio – culturele gebouwen
o waarbij in minstens twee gebouwen weekendprestaties met een repetitief karakter werden/worden uitgevoerd
2. Voor regulier schoonmaak van administratieve gebouwen, schoolgebouwen, vrijetijdsgebouwen en logistieke taken/vervangingsopdrachten.
De inschrijver dient aan te tonen wat zijn algemene actuele bedrijfsstructuur is binnen België.
• Hoeveel regionale kantoren heeft de inschrijver in België
• Hoeveel schoonma(a)k(st) ers (aantal hoofden) stelt hij aan het werk in België. (indien beschikbaar mag dit ook per regionaal kantoor opgegeven worden)
• Hoeveel mobiele ploegen (voor reguliere schoonmaak, niet voor andere werken) zijn er actief in België? (indien beschikbaar mag dit ook per regionaal kantoor opgegeven worden)
• Hoeveel inspectieleden (niet meewerkend karakter) zijn actief voor de opvolging van de werkzaamheden. (indien beschikbaar mag dit ook per regionaal kantoor opgegeven worden)
• Hoeveel management- en directieleden zijn er actief in het bedrijf. (indien beschikbaar mag dit ook per regionaal kantoor opgegeven worden)
• Hoeveel preventieadviseurs er actief zijn binnen het schoonmaakbedrijf (indien beschikbaar mag dit ook per regionaal kantoor opgegeven worden)
• Welke schoonmaakactiviteiten/diensten kunnen door de inschrijver nog uitgevoerd worden. Hierbij dient een verschil gemaakt te worden tussen schoonmaakdiensten en eventuele andere facilitaire diensten.
De inschrijver dient aan te tonen welke structuur zal instaan voor de aansturing van dit project. M.a.w. vanuit welke regio/structuur zal dit project geleid worden?
• Hoeveel schoonma(a)k(st)ers zijn er binnen deze regio actief.
• Hoeveel mobiele ploegen zijn er binnen deze regio actief en kunnen er potentieel voor dit project ingeschakeld worden?
• Hoeveel inspectieleden zijn er actief binnen deze reg.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-24 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-09-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-05-24
Plaatselijke tijd: 15:00
Adres: Dienst Aankopen, Guido Gezellelaan 6, 8800 RoeselareInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Voorzitter:Secretaris:
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 09/05/2022 om 09.00Elke inschrijver is verplicht om de voorziene rondgangen op de site bij te wonen, zodat de werkomstandigheden, de aard en de omvang van de opdracht duidelijk worden.Er wordt een rondgang voorzien op maandag 09 mei 2022 om 09u00.Het aantal deelnemers aan het plaatsbezoek per inschrijver wordt beperkt tot twee personen. Op voorhand dienen de namen en contactgegevens (telefoon, GSM, adres en mailgegevens) van de personen die de inschrijver afvaardigt, doorgemaild te worden aan Ruben Doom, Diensthoofd facilitaire diensten, Stad & OCMW Roeselare, Guido Gezellelaan 6 te 8800 Roeselare, GSM +32 (0)474 96 47 18, E-mail : ruben.doom@roeselare.be Deze gegevens dienen ten laatste op onderstaande momenten doorgegeven te zijn.De gegevens van de aanwezigen dienen ten laatste voor maandag 02 mei 2022 om 15u00 beschikbaar te zijn.Indien de groep kandidaten te groot is, kan de groep opgesplitst worden over meerdere rondgangen.Na de rondgang zal voor de deelnemers een bezoekattest m.b.t. de aanbesteding van de schoonmaak overgemaakt worden aan het betrokken schoonmaakbedrijf. Deze bezoekattesten dienen bij de inschrijving toegevoegd te worden om een geldige offerte te kunnen aanbieden. De inschrijver zorgt ervoor dat hij het attest dat in bijlage gevoegd is, meebrengt naar het plaatsbezoek zodat dit kan ondertekend worden door de gebouwverantwoordelijke.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: pers@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Overeenkomstig artikels 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State.Overeenkomstig artikels 14, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij dat u ook een beroep tot nietigverklaring tegen onze beslissing kan instellen binnen een termijn van zestig dagen na onderhavige kennisgeving. Uw vordering moet ingediend worden met een gedagtekend “verzoekschrift tot nietigverklaring” dat door u of een advocaat ondertekend is. Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-21