Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Samenaankoop AZO VZW
Postadres : Lammekensknokstraat 68, BE- 8770 Ingelmunster
Contactpersoon: De heer Francis Maselis
Tel: +32 475604767
E-mail: francis@azoprojects.be
Internetadres(sen): www.samenaankoopazo.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Open procedure met verschillende gunningscriteria voor de levering van kantoormaterialen Referentienummer: 2022/001 AZO Kantoormaterialen
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 30192000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE256
II.2.4. Beschrijving
In toepassing van de Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en het KB van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten, treedt AZO Samenaankoop vzw op als aankoopcentrale in de zin van artikel 47 Wet van 17 juni 2016 inzake Overheidsopdrachten voor de leden van Samenaankoop AZO vzw in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden, overheidsbedrijven of aanbestedende entiteiten. De entiteiten die deelnemen aan deze opdracht vindt U in bijlage. Deze entiteiten nemen mogelijks deel aan de groepsaankoop. Mochten bepaalde entiteiten niet deelnemen aan het gegunde raamcontract, of mochten de verwachte volumes niet gehaald worden, dan kan VZW Samenaankoop AZO hiervoor bijgevolg geenszins aansprakelijk gesteld worden. Er kan dan ook geen enkele garantie gegeven worden op afnames. De totale raming van deze opdracht bedraagt 1.200.000 euro exclusief btw voor een periode van vier jaar. De raming is gebaseerd op vorige afnames. De geraamde jaaromzet is louter indicatief. De bedragen kunnen groter of kleiner zijn zonder dat de opdrachtnemer daarom gemachtigd is de voorwaarden van het contract te wijzigen of enige schadevergoeding te eisen. Teneinde deze kwalitatieve werking te kunnen vrijwaren zal de opdrachtnemer een administratieve bijdrage leveren aan VZW Samenaankoop AZO ten belope van 3 % van de gerealiseerde omzet. Door deelname aan deze groepsaankoop bespaart de opdrachtnemer heel wat werk en geld en is hij verzekerd van een grotere omzet. Het is dan ook niet toegestaan deze bijdrage apart aan de leden door te rekenen. Ten laatste 15 dagen na het einde van elk kwartaal vanaf het begin van de uitvoering van de opdracht maakt de opdrachtnemer een overzicht van de gerealiseerde omzet. In dit rapport dient minimaal te staan: naam van het lid, beschrijving afgenomen product, detailomschrijving afgenomen product, eenheden, prijs per eenheid, totaal per product, totale omzet per lid, totale omzet van alle leden samen. Dit overzicht zal op digitale wijze worden verstrekt aan francis@azoprojects.be en aan frederique@azoprojects.be. AZO zal op basis van deze gegevens en een controle van de bestellingen door de leden een factuur opmaken. Indien dit kwartaalrapport niet tijdig of onvolledig wordt bezorgd, of de factuur niet tijdig wordt betaald, zal de aanbestedende overheid een boete opleggen van 500 EUR per overtreding. Deze opdracht is een opdracht voor leveringen. Hij wordt in zijn geheel gegund via een openbare procedure. Huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met één opdrachtnemer. Alle voorwaarden zijn in de raamovereenkomst bepaald. De raamovereenkomst wordt gesloten met de inschrijver die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de gunningscriteria. In het geval de aanbestedende overheid in de loop van de overeenkomst behoefte heeft aan producten, die niet in de oorspronkelijke offerte voorzien zijn, raadpleegt zij schriftelijk de opdrachtnemer om hem te verzoeken zijn offerte aan te vullen, middels een addendum aan de opdracht. De aanbestedende overheid is niet verplicht de opdracht te gunnen. Zij kan afzien van de procedure met een gemotiveerd besluit en die eventueel herbeginnen, desnoods op een andere wijze. Vragen aangaande dit bestek dienen uitsluitend schriftelijk per email gesteld te worden aan zowel Francis Maselis francis@azoprojects.be als Frederique Vandenbussche frederique@azoprojects.be en dit tot ten laatste tien dagen vòòr de uiterste indieningsdatum (Artikel 81 KB Plaatsing 18 april 2017).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.1 Eerdere bekendmaking betreffende deze procedure
Nummer van de aankondiging in het PB S 2022/S 067-176764
AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT
Lot 1: Open procedure met verschillende gunningscriteria voor de levering van kantoormaterialenV.1. Inlichtingen over niet-gunning
De opdracht/het perceel wordt niet gegund.
Andere redenen (stopzetting van de procedure).
Referentie van de aankondiging: NO
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
rechtbank van eerste aanleg West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk
Burgemeester Nolfstraat 10 a, BE- 8500 Kortrijk
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-07