Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Erpe-Mere
Postadres : Oudenaardsesteenweg 458, BE- 9420 Erpe-Mere
Contactpersoon: De heer Wim Langendries
Tel: +32 53603440
Fax: +32 53603401
E-mail: Wim.Langendries@erpe-mere.be
Internetadres(sen): www.erpe-mere.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamcontract onderhoud- en herstellingswerken aan wegen. Referentienummer: 06/2022
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45233142
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: Erpe-Mere
II.2.4. Beschrijving
Beschrijving der werken De opdracht omvat hoofdzakelijk: • De uitvoering van allerhande wegeniswerken (volgens de posten van de prijslijst). • Alle leveringen en verrichtingen die nodig zijn voor het uitvoeren van deze werken. • De installatie, instandhouding en de verwijdering van de nodige werfsignalisatie. • Het verwijderen van alle afval en overtollige uitgravingspecie die afkomstig zijn van de uitgevoerde werken volgens de bepalingen van dit bestek. Het tijdelijk opslaan van afval op openbaar domein is verboden. • Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode. Omvang van de opdracht De plaats en de aard van de werken is vooraf niet gekend. De gunningssom van de basisopdracht wordt bepaald op 150.000 euro, incl. btw. waarvan: • Voetpaden 40.000 EUR • Trage wegen 60.000 EUR • Onderhoudswerken 50.000 EUR Indien dit bedrag niet wordt besteed heeft de aannemer geen recht op een schadevergoeding. Het eerste onderhoudsjaar vangt aan op de (aanvangs)datum, vastgesteld in de kennisgeving van de goedkeuring, tevens aanvangsbevel der werken en eindigt na verloop van één jaar (12 kalendermaanden). Het volgende onderhoudsjaar wordt aangevat op de dag die volgt op de einddatum van het voorgaand onderhoudsjaar en beloopt één volledig jaar De opdracht kan worden verlengd volgens onderstaande modaliteiten: • De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht te verlengen met 3 x 1 jaar. • De totale looptijd van de opdracht, incl. verlengingen, is beperkt tot 4 jaar na het sluiten van de opdracht. • De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht niet te verlengen zonder enige vorm van schadevergoeding. • Bij verlenging kan jaarlijks de gunningsom worden aangepast naargelang de voorziene budgetten. De aannemer heeft geen recht op schadevergoeding als de gunningssom lager is als deze van de basisopdracht. De uitvoering van de werken is gespreid over één onderhoudsjaar en geschiedt na “bestelling”, d.w.z. na afzonderlijke aanvangsbevelen (deelopdrachten), afgeleverd door de aanbestedende overheid. Het aantal, de aard en de omvang van de dienstbevelen die uitgevoerd moeten worden, zijn ook voor de aanbestedende overheid niet gekend bij de aanvang van het contract en kunnen sterk variëren volgens de behoeften van het betreffende kalenderjaar. De uitvoering van de dienstbevelen kunnen qua termijnen overlappend zijn. De eenheidsprijzen van alle posten van de prijslijst worden door de aanbestedende overheid opgelegd. (prijzen exclusief BTW). Het geheel van de eenheidsprijzen mag bij de inschrijving vermeerderd of verminderd worden met éénzelfde aanpassingspercentage, door de inschrijver te bepalen. De bijzondere aandacht van de aannemer wordt erop gevestigd dat de werkzaamheden dienen uitgevoerd te worden op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen zoals dit, volgens de noodwendigheid, zal bepaald worden door de aanbesteder. De omvang van de bevolen werken kan zeer verschillend zijn. De opgegeven eenheidsprijzen gelden zowel voor kleine als grote hoeveelheden.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
2. Min. EUR 500.000
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
1. Min. 3
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 2
C5 (Bitumineuze verhardingen en bestrijkingen), Klasse 2
G (Grondwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-23 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-09-20
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-05-23
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Administratief centrum, raadszaal
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-07