Stad Halle

Uitnodiging tot indienen offerte - Concessie voor het beheer van het parkeren in de stad Halle - 1/7/2022-31/12/2023 - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN CONCESSIEOVEREENKOMST  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Halle
Postadres :  Oudstrijdersplein 18, BE- 1500  Halle
Contactpersoon:  Bram Eerlings
Tel:   +32 23659900
Fax:   +32 23659619
E-mail:   info@halle.be
Internetadres(sen):   www.halle.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Concessie voor het beheer van het parkeren in de stad Halle - 1/7/2022-31/12/2023 - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking  
Referentienummer:   2022bee01
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  63712400
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE241
II.2.4. Beschrijving
De concessieovereenkomst voor het beheer parkeren 1/7/2022-31/12/2023 omvat het beheer van het parkeren op grondgebied van Halle :   - het beheer van het betalend parkeren;   - de volledige exploitatie van het betalend parkeren op de openbare weg;   - de controle op het parkeren met beperkte parkeertijd;   - het correct gebruik van bewonerskaarten en parkeervergunningen voor (niet-)bewoners.   Plaats van de uitvoering van de concessie: Stad Halle.   De concessieopdracht omvat:   1. Het controleren van het parkeren op locaties met blauwe zonereglementering en het betalend parkeren in stad Halle, dit volgens de frequentie bepaald in onderhavig document (zie III.2.4 van onderhavig concessiedocument).   2. Het uitschrijven en invorderen van retributiebonnen voor alle parkeerovertredingen i.v.m. betalend parkeren en blauwe zone.   3. Het opmaken en verdelen van de bewonerskaarten, parkeerabonnementen en bezoekersparkeerkaarten aan de rechthebbenden en het overmaken aan de concessiegever van een lijst met gegevens over de uitgereikte bewonerskaarten.   4. Instaan voor de klachtenbehandeling n.a.v. de uitvoering van deze concessie.   5. Ten einde de concessiegever het nodige toezicht te laten uitoefenen op de inningen, worden alle bedragen, geïnd in het kader van deze concessie, rechtstreeks gestort op een afzonderlijke rekening op naam van de concessiehouder.   6. Het bezorgen aan de financiële dienst van het stadsbestuur, uiterlijk tegen het einde van de maand volgend op de maand waarin de retributiebonnen uitgeschreven werden, van een gedetailleerde staat met opgave van:   a) Het aantal uitgeschreven bonnen per straat   b) Een chronologische excel-lijst die per e-mail aan de financiële dienst gestuurd wordt (financiele.dienst@halle.be), met ten minste de volgende gegevens:   -Datum van de inbreuken   -Dag van de inbreuken   -Tijdstip van de inbreuken   -Nummerplaat van het voertuig waarvoor er een retributiebon werd uitgeschreven   -Locatie (straat of parking) van de inbreuken   -Totaal verschuldigde retributie, met afzonderlijke vermelding van overdracht van vorige maand.   -Totaal van de geïnde bedragen tijdens de afgelopen maand.   -Totaal en opgave detail van betwiste of binnen gestelde termijn niet ontvangen retributies   7. Advies inzake parkeerbeleid, communicatie, signalisatie- en wegmarkeringen, innovatieve ontwikkelingen en locatiebepaling van parkeerautomaten.   8. De overname van de bestaande parkeerautomaten aan boekhoudwaarde en het onderhoud en herstellen van deze parkeerautomaten. Er zijn thans 85 parkeerautomaten geplaatst, maar de concessiegever heeft het recht om dit aantal in te perken/uit te breiden tijdens de looptijd van de concessie. Daartoe dient de concessiehouder parkeerautomaten weg te halen, te verplaatsen of nieuwe te leveren. Een overzicht van de huidige parkeerautomaten is als bijlage aan dit concessiedocument toegevoegd.   9. De overname van bestaande investeringen aan boekhoudwaarde en het beheer van de parking op de OCMW-site (gelegen A. Demaeghtlaan) met een privatieve parking van ongeveer 50 plaatsen.   10. De overname van de bestaande parkeersensoren aan boekhoudwaarde en het onderhoud en herstellen van deze parkeersensoren op shop & go-plaatsen. Er zijn thans 55 shop & go-plaatsen uitgerust met een parkeersensor, maar de concessiegever heeft het recht om dit aantal in te perken/uit te breiden tijdens de looptijd van de concessie. Daartoe dient de concessiehouder parkeersensoren weg te halen, te verplaatsen of nieuwe te leveren. Een overzicht van de huidige shop & go-plaatsen is als bijlage aan dit concessiedocument toegevoegd.   Opgelet: Deze plaatsingsprocedure / concessie is noch onderworpen aan de overheidsopdrachtenreglementering (het betreft geen overheidsopdracht), noch aan de concessiereglementering (aangezien de geraamde waard.(zie opdrachtdocumenten)  
II.2.7. Looptijd
18   maand(en)


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* De inschrijver voegt bij zijn offerte de volgende documenten: - Een verklaring op erewoord dat de inschrijver conform bijlage C bij het concessiedocument: • Niet in staat van faillissement of vereffening verkeert; • Geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem; • Niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast; • Bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan; • In orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen; • In orde is met de betaling van belastingen; • In orde is met zijn verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal- en arbeidsrecht;• Geen handelingen heeft gesteld, geen overeenkomsten heeft gesloten, geen afspraken heeft gemaakt die gericht zijn op vervalsing van de mededinging.De aanbesteder behoudt zich het recht voor om een en ander via Telemarc / Digiflow te controleren.- Een uittreksel uit het strafregister op naam van de inschrijver en, indien dit een rechtspersoon is, op naam van de zaakvoerders / bestuurders van de inschrijver.- Een bankverklaring opgesteld conform bijlage D bij het concessiedocument;- Een lijst van minimum drie (3) referenties betreffende gelijkaardige diensten die gedurende de laatste drie (3) jaar werden verricht door de inschrijver, met vermelding van de (jaarlijks) aan de concessiegever betaalde concessievergoeding dan wel van de totale waarde van de opdracht (naargelang het geval), de periode van uitvoering en de publiekrechtelijke instanties die als opdrachtgever / concessiegever optraden.Onder “gelijkaardige diensten” wordt verstaan: het beheer van en de controle op het betalend parkeren binnen een bepaalde stad / gemeente / regio / ….- De gedetailleerde CV’s van alle personen die het beheer van het parkeren (mee) zullen verzekeren. De inschrijver geeft daarbij de teamsamenstelling weer, in de vorm van een organogram, vergezeld van de specifieke functie/taakomschrijving van elke persoon. * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. - Een verklaring op erewoord dat de inschrijver conform bijlage C bij het concessiedocument: • Niet in staat van faillissement of vereffening verkeert; • Geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem; • Niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast; • Bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan; • In orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen; • In orde is met de betaling van belastingen; • In orde is met zijn verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal- en arbeidsrecht;• Geen handelingen heeft gesteld, geen overeenkomsten heeft gesloten, geen afspraken heeft gemaakt die gericht zijn op vervalsing van de mededinging.De aanbesteder behoudt zich het recht voor om een en ander via Telemarc / Digiflow te controleren.2. Een uittreksel uit het strafregister op naam van de inschrijver en, indien dit een rechtspersoon is, op naam van de zaakvoerders / bestuurders van de inschrijver.3. Een bankverklaring opgesteld conform bijlage D bij het concessiedocument
Eventuele minimumeisen:
2. Blanco uittreksel.
3. Gunstige bankverklaring

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van minimum drie (3) referenties betreffende gelijkaardige diensten die gedurende de laatste drie (3) jaar werden verricht door de inschrijver, met vermelding van de (jaarlijks) aan de concessiegever betaalde concessievergoeding dan wel van de totale waarde van de opdracht (naargelang het geval), de periode van uitvoering en de publiekrechtelijke instanties die als opdrachtgever / concessiegever optraden.Onder “gelijkaardige diensten” wordt verstaan: het beheer van en de controle op het betalend parkeren binnen een bepaalde stad / gemeente / regio / ….2. De gedetailleerde CV’s van alle personen die het beheer van het parkeren (mee) zullen verzekeren. De inschrijver geeft daarbij de teamsamenstelling weer, in de vorm van een organogram, vergezeld van de specifieke functie/taakomschrijving van elke persoon.

Eventuele minimumeisen:
1. 3 referenties
2. teamsamenstelling met CV's


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-02  12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-01

Annonces similaires du BDA :