Stad Nieuwpoort

Bouwen van jeugd- en sportcomplex Nieuwpoort



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Nieuwpoort
Postadres :  Marktplein 7, BE- 8620  Nieuwpoort
Contactpersoon:  Mevrouw Julie Vanpeteghem
Tel:   +32 58224458
Fax:   +32 58224455
E-mail:   julie.vanpeteghem@nieuwpoort.be
Internetadres(sen):   www.nieuwpoort.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Bouwen van jeugd- en sportcomplex Nieuwpoort  
Referentienummer:   TDG_0510_D2016-75
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45212000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE258
Voornaamste plaats van uitvoering:   sportzaal-jeugdcentrum, Dudenhofenlaan te 8620 Nieuwpoort
II.2.4. Beschrijving
De onderhavige opdracht betreft het slopen van de bestaande bebouwing en aanwezige beplantingen op het bouwterrein   en het bouwen van een nieuw sport- en jeugdcentrum inclusief omgevingsaanleg te Dudenhofenlaan 2B, 8620 Nieuwpoort.   De werken omvatten:   - Voorbereidende en algemene werken   - Afbraakwerken   - Grondwerken   - Funderingswerken   - Riolerinswerken binnen en buiten het gebouw, beneden het vloerpeil,   - Ruwbouwwerken   - Dakwerken   - Gevelsluitingen, buitenschrijnwerk, beglazing, gevelbekledingen,…   - Vloeren en vloerbekledingen   - Wanden en wandbekledingen   - Plafonds   - Binnenschrijnwerk   - Schilderwerken   - Werken inzake compartimentering en brandbeveiliging   - Centrale verwarming   - Ventilatie   - Sanitaire installatie   - Elektriciteit   - Vaste uitrusting   - Omgevingsaanleg, buitenaanleg   Deze opdracht is een opdracht voor werken in de zin van art. 2,18° van de Wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten.   Dit is een gemengde opdracht.   Deze opdracht omvat één enkel perceel.   Er zijn geen gelijktijdige opdrachten gepland.  
II.2.7. Looptijd
18   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijvers tonen aan op basis van de cijfers van hun goedgekeurde (geconsolideerde) jaarrekeningen vande laatste drie boekjaren, of in voorkomend geval op basis van andere gepaste stukken, dat de inschrijvervoldoende financiële en economische draagkracht heeft om een contract vergelijkbaar met de opdracht terealiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Aanbestedende Overheid voordoet.2. Indien de inschrijver een samenwerkingsverband betreft, dient minstens één van de leden van hetsamenwerkingsverband aan een 3. Solvabiliteit4. Liquiditeit
Eventuele minimumeisen:
1. Stavend stuk
De inschrijver toont aan dat voor minstens twee van de laatste drie boekjaren een minimale omzet, zoals
weergegeven in rubriek 70 van de jaarrekening, van tien miljoen euro (10.000.000,00 EUR) werd gerealiseerd.
2. minimale omzetvereiste voor minstens twee van de laatste drie boekjaren van
zeven miljoen euro (7.000.000,00 EUR) te voldoen en dient het samenwerkingsverband gezamenlijk minstens aan
de minimale omzetvereiste voor minstens twee van de laatste drie boekjaren van twaalf miljoen euro
(12.000.000,00 EUR) te voldoen.
3. De inschrijver of in voorkomend geval elk lid van het samenwerkingsverband, moet een solvabiliteitsratio van
de voorbije 3 boekjaren van minstens 20% aantonen.
Formule: ratio T/N*100
Teller: Eigen vermogen code + 10/15 of gelijkwaardig
Noemer: Totaal der passiva code + 10/49 of gelijkwaardig
4. De inschrijver of in voorkomend geval elk lid van het samenwerkingsverband, moet een
liquiditeitsratio voor laatste boekjaar van minstens 1 aantonen.
Formule: ratio T/N
Teller: Vorderingen op ten hoogste één jaar code + 40/41 of gelijkwaardig
Geldbeleggingen code + 50/53 of gelijkwaardig
Liquide middelen code + 54/58 of gelijkwaardig
Noemer: Schulden op ten hoogste één jaar code + 42/48 of gelijkwaardig

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Bekwaam personeel (25/100)De inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren te kunnenuitvoeren.Stavend stukDe inschrijver dient in zijn offerte één of meerdere projectleiders op te geven, waarvan er één de werken zal leiden.De inschrijver deint aan te tonen dat de voorgestelde projectleiders de Nederlandse taal beheersen en beschikkenover voldoende studie- en beroepskwalificaties en de noodzakelijke ervaring hebben in vergelijkbare projecten.2. Referenties (60/100)De inschrijver moet over de nodige relevante referenties aan uitgevoerde werken beschikken die werden uitgevoerdtijdens de laatste vijf jaar (referentiedatum is publicatiedatum van de aankondiging van deze opdracht:Stavend stukkenEr worden minimum drie (3), maximum acht (8) referenties voorgesteld door de inschrijver, die relevant zijn in hetlicht van het voorwerp, aard en kenmerken van de opdracht en de bekwaamheden van de inschrijver aantonen.3. Organisatie (15/100)De inschrijver moet over voldoende technici of technische organen beschikken. De inschrijver voegt een duidelijkevoorstelling en/ of organigram toe van zijn onderneming of samenwerkingsverband.Daarnaast worden de wisselwerkingen tussen de verschillende afdelingen / personen / verantwoordelijken toegelichtdie verantwoordelijk zullen zijn voor de uitvoering van het project.Een meerwaarde binnen de opdracht is de kennis van de BIM-software. Opgave van diploma, opleidingen enervaring zijn hierbinnen relevant.Bij afgifte van andere, specifieke curriculum vitae wordt enkel rekening gehouden met personen die meerwaardebieden in het kader van de specifieke voorgenoemde opdracht.4. Veiligheid (geen punten)De inschrijver bezorgt een verklaring op eer te allen tijde te zullen voldoen aan de ‘Wet van 4 augustus 1996betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk’.Bij

Eventuele minimumeisen:
1. Onder het ‘beheersen van de Nederlandse taal’ wordt volgende verstaan: De projectleider gebruikt uitsluitend het
Nederlands in zijn mondelinge en schriftelijke relatie met de Aanbestedende Overheid en het ontwerpteam. Er wordt
verwacht dat een anderstalige projectleider minimaal een taalniveau B2 heeft voor luisteren, spreken, schrijven en
lezen. Toevoegen certificaten, diploma’s om het taalniveau aan te geven zijn een pluspunt. (taalniveau B2 : Kan de
hoofdgedachte van een ingewikkelde tekst begrijpen, zowel over concrete als over abstracte onderwerpen, met
inbegrip van technische besprekingen in het eigen vakgebied. Kan zo vloeiend en spontaan reageren dat een
normale uitwisseling met moedertaalsprekers mogelijk is zonder dat dit voor een van de partijen inspanning met zich
meebrengt. Kan duidelijke, gedetailleerde tekst produceren over een breed scala van onderwerpen; kan een
standpunt over een actuele kwestie uiteenzetten en daarbij ingaan op de voor- en nadelen van diverse opties.)
2. Referenties waarin de inschrijver als onderaannemer binnen een team betrokken is en/of is geweest, worden in
overweging genomen. De inschrijver verduidelijkt concreet zijn activiteit / aandeel binnen deze referentie ten einde
te kunnen oordelen of ze relevant zijn. Maximaal in één derde (1/3) van de aangeleverde referenties mag de
inschrijver optreden als onderaannemer.
Bij indienen van drie (3) referenties dienen minimaal twee (2) referenties van de uitgevoerde werken minstens in het
stadium ‘voorlopige oplevering’ te zijn. Indien meer dan drie (3) referenties ingediend worden dienen minimaal twee
derden (2/3) van de aangeleverde referenties in het stadium ‘voorlopige oplevering’ te zijn, de eventuele andere
referenties dienen minimaal in het stadium ‘werf in uitvoering – wind- en waterdicht’ te zijn. De nodige stavingstukken
worden toegevoegd betreffende de stadia.
Minimaal één (1) referentie dient een minimaal aannemingsbedrag van 7.000.000,00 EUR exclusief btw te hebben, alle
andere in te dienen referenties hebben een minimaal aannemingsbedrag van 3.500.000,00 EUR exclusief btw.
Minimaal twee (2) referenties - waaronder de referentie met een minimaal aannemersbedrag van 7.000;000,00 EUR
excl btw - omvatten de bouw van een sporthal / sportcomplex. De andere referenties mogen publieke gebouwen
en/ of gebouwen voor gemeenschapsvoorzieningen zijn, maar de relevantie binnen het voorwerp van de opdracht
wordt aangetoond.
De referenties in het stadium ‘voorlopige oplevering’ worden vergezeld van attesten die bewijzen dat de belangrijkste
werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid.
Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten
vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt
aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn
gebracht.
De referenties (max 6 pagina’s A4) bevatten minimaal
- Uitgebreide omschrijving van het referentieproject met eventuele vermelding van toepassing bekwaam personeel,
toepassing sportvloer, toegepaste technieken, …
- Datum start van de werken en datum voorlopige oplevering indien van toepassing,
- Eventuele uitvoeringsfases en eventuele gefaseerde ingebruikname
- Relevant fotomateriaal, plannen, schema’s …. nodig voor een goed begrip van het project in het licht van het
voorwerp van de opdracht.
- Naam en contactgegevens van de opdrachtgever en – indien uitgevoerd in onderaanneming – van de
hoofdaannemer.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-12  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2022-11-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-05-12
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Stadhuis, Raadzaal om 11 uur

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-03-31

Annonces similaires du BDA :