Samenaankoop Azo Vzw

Open procedure met verschillende gunningscriteria voor de levering van kantoormaterialen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Samenaankoop AZO VZW
Postadres :  Lammekensknokstraat 68, BE- 8770  Ingelmunster
Contactpersoon:  De heer Francis Maselis
Tel:   +32 475604767
E-mail:   francis@azoprojects.be
Internetadres(sen):   www.samenaankoopazo.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Open procedure met verschillende gunningscriteria voor de levering van kantoormaterialen  
Referentienummer:   2022/001 AZO Kantoormaterialen
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  30192000
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE256
II.2.4. Beschrijving
In toepassing van de Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en het KB van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten, treedt AZO Samenaankoop vzw op als aankoopcentrale in de zin van artikel 47 Wet van 17 juni 2016 inzake Overheidsopdrachten voor de leden van Samenaankoop AZO vzw in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden, overheidsbedrijven of aanbestedende entiteiten.   De entiteiten die deelnemen aan deze opdracht vindt U in bijlage. Deze entiteiten nemen mogelijks deel aan de groepsaankoop. Mochten bepaalde entiteiten niet deelnemen aan het gegunde raamcontract, of mochten de verwachte volumes niet gehaald worden, dan kan VZW Samenaankoop AZO hiervoor bijgevolg geenszins aansprakelijk gesteld worden. Er kan dan ook geen enkele garantie gegeven worden op afnames.   De totale raming van deze opdracht bedraagt 1.200.000 euro exclusief btw voor een periode van vier jaar. De raming is gebaseerd op vorige afnames. De geraamde jaaromzet is louter indicatief. De bedragen kunnen groter of kleiner zijn zonder dat de opdrachtnemer daarom gemachtigd is de voorwaarden van het contract te wijzigen of enige schadevergoeding te eisen.   Teneinde deze kwalitatieve werking te kunnen vrijwaren zal de opdrachtnemer een administratieve bijdrage leveren aan VZW Samenaankoop AZO ten belope van 3 % van de gerealiseerde omzet.   Door deelname aan deze groepsaankoop bespaart de opdrachtnemer heel wat werk en geld en is hij verzekerd van een grotere omzet.   Het is dan ook niet toegestaan deze bijdrage apart aan de leden door te rekenen.   Ten laatste 15 dagen na het einde van elk kwartaal vanaf het begin van de uitvoering van de opdracht maakt de opdrachtnemer een overzicht van de gerealiseerde omzet. In dit rapport dient minimaal te staan: naam van het lid, beschrijving afgenomen product, detailomschrijving afgenomen product, eenheden, prijs per eenheid, totaal per product, totale omzet per lid, totale omzet van alle leden samen.   Dit overzicht zal op digitale wijze worden verstrekt aan francis@azoprojects.be en aan frederique@azoprojects.be. AZO zal op basis van deze gegevens en een controle van de bestellingen door de leden een factuur opmaken. Indien dit kwartaalrapport niet tijdig of onvolledig wordt bezorgd, of de factuur niet tijdig wordt betaald, zal de aanbestedende overheid een boete opleggen van 500 EUR per overtreding.   Deze opdracht is een opdracht voor leveringen.   Hij wordt in zijn geheel gegund via een openbare procedure. Huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met één opdrachtnemer.   Alle voorwaarden zijn in de raamovereenkomst bepaald. De raamovereenkomst wordt gesloten met de inschrijver die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de gunningscriteria.   In het geval de aanbestedende overheid in de loop van de overeenkomst behoefte heeft aan producten, die niet in de oorspronkelijke offerte voorzien zijn, raadpleegt zij schriftelijk de opdrachtnemer om hem te verzoeken zijn offerte aan te vullen, middels een addendum aan de opdracht.   De aanbestedende overheid is niet verplicht de opdracht te gunnen.   Zij kan afzien van de procedure met een gemotiveerd besluit en die eventueel herbeginnen, desnoods op een andere wijze.   Vragen aangaande dit bestek dienen uitsluitend schriftelijk per email gesteld te worden aan zowel Francis Maselis francis@azoprojects.be als Frederique Vandenbussche frederique@azoprojects.be en dit tot ten laatste tien dagen vòòr de uiterste indieningsdatum (Artikel 81 KB Plaatsing 18 april 2017).  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De omzet bij minimaal 3 klanten (mag een groep zijn bestaande uit afzonderlijke leden) gedurende de afgelopen 3 jaar met het totaal bedrag, excl. BTW van de geleverde producten per jaar;2. Een verklaring op eer van de omzet in de producten, die het voorwerp van deze opdracht uitmaken, van de boekjaren 2019, 2020 en 2021 en daarbij gevoegd de balansen van de betreffende jaren.
Eventuele minimumeisen:
1. Het bedrag van de geleverde producten is in de laatste 3 jaar jaarlijks bij één klant minimaal gelijk aan 300.000 euro per jaar en bij twee andere aan 150.000 euro per jaar, excl. BTW per jaar.
De bedragen worden gestaafd door een certificaat, ondertekend door de opgegeven klant. De inschrijver voegt het certificaat bij zijn offerte.
2. De omzet in de producten, die het voorwerp van deze opdracht uitmaken, bedraagt in elk van deze boekjaren minstens 2.400.000 euro per jaar.
Beschikken over een positief eigen vermogen en geen operationeel verlies gemaakt hebben gedurende deze boekjaren.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Maatregelen om de kwaliteit te waarborgen en eventueel certificaten opgesteld door erkende officiële diensten of instituten voor kwaliteitscontrole.2. Beschikken over een operationeel online bestelplatform: De firma moet bij het indienen van de offerte beschikken over een operationeel up-to-date online bestelplatform via een loginsysteem

Eventuele minimumeisen:
1. Een certificaat opgesteld door erkende officiële diensten of instituten voor kwaliteitscontrole, zoals een geldig ISO 14001:2015 certificaat of bewijzen inzake gelijkwaardige maatregelen op het vlak van kwaliteitscontrole;
2. De inschrijver verschaft een login van het bestelplatform zodat de aanbestedende overheid het online platform kan controleren.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-03  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2022-08-01
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-05-03
Plaatselijke tijd:   10:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
rechtbank van eerste aanleg West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk
Burgemeester Nolfstraat 10 a,  BE- 8500  Kortrijk

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-03-31

Annonces similaires du BDA :