Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Havenbedrijf Antwerpen, NV van publiek recht
Postadres : Zaha Hadidplein 1, BE- 2030 Antwerpen
Contactpersoon: Alle gebruikers
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Procurement
Postadres : Zaha Hadidplein 1, BE- 2030 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Veronique Van den Hoogen
Tel: +32 32052155
E-mail: procurement.OP@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst voor het uitvoeren van duikwerken in de haven van Antwerpen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging Referentienummer: B10960
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45221220
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Deze aanneming heeft tot doel het uitvoeren van allerhande duikwerken, waaronder onderwater werkzaamheden en inspecties (veelal t.g.v. averijen of geplande onderhoudswerken zowel voor, in, als achter de sluizen). Met onderwater werkzaamheden wordt verder bedoeld: boren van gaten en plaatsen van ankers, betonherstellingen, dichtmaken van voegen, diktemetingen, verwijderen van obstakels op de bodem van sluizen, bergen van fenders, wrijfhouten, banden, enz. Voor de inspecties wordt verder bedoeld: inspecties van sluisdeuren, bodembeschermingsmatten, sloten van damplaten, schades t.g.v. een averij, enz.
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver verklaart zich niet onder het toepassingsgebied te bevinden van de uitsluitingsgronden voorzien in artikel 67 van de wet van 17 juni 2016 en artikel 61 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 (veroordelingen/respectievelijk inbreuken wegens deelneming aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven e.a., witwassen van geld en financiering van terrorisme, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstelling van illegalen).De Belgische inschrijver dient geen RSZ-attest en geen fiscaal attest bij zijn offerte te voegen. De aanbesteder zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij:- niet in staat van faillissement verkeert;- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt een verklaring op eer toe met vermelding van de totale jaaromzet van de onderneming van de laatste drie boekjaren en/of een verklaring geattesteerd door een revisor of een gelijkwaardig persoon dat aan onderstaande minimumeis wordt voldaan.Onder omzet wordt begrepen het bedrag vermeld onder code 70 in de jaarrekening van Belgische ondernemingen (volledig schema). Voor jaarrekeningen van buitenlandse ondernemingen wordt onder omzet begrepen het bedrag waarop de onderneming recht heeft of verwacht te hebben in ruil voor de geleverde of verstrekte werken, goederen of verstrekte diensten.
Eventuele minimumeisen:
1. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over elk van de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 375.000,00 EUR.
In het geval de inschrijver indient middels een consortium dient minimaal één lid van het consortium minimaal deze omzet te kunnen voorleggen, hetzij aangetoond te worden dat de gevraagde minimale omzet gepoold wordt door twee ondernemingen die of lid zijn van het consortium of een derde entiteit op wiens draagkracht beroep wordt gedaan.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver beschikt over voldoende vakbekwaamheid. 2. De inschrijver beschikt over een wachtdienst.3. De inschrijver heeft flexibiliteit om dringende opdrachten te kunnen uitvoeren.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver bezorgt een lijst met minstens 3 referenties van gelijkaardige opdrachten die zijn uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar met een beschrijving van de uitgevoerde werken en met vermelding van datum, locatie, opdrachtgever, contactpersoon met telefoonnummer.
2. De inschrijver toont aan te beschikken over een wachtdienst middels een nota over de organisatie van de wachtdienst inclusief contactgegevens.
3. De inschrijver toont de flexibiliteit om dringende opdrachten uit te kunnen voeren aan middels een nota waarin beschreven wordt hoe de organisatie inspeelt op het uitvoeren van dringende opdrachten (dit zowel tijdens als buiten de standaard werkdagen). De inschrijver geeft hierbij tevens op hoe snel het team ter plaatse kan zijn na de melding door de opdrachtgever.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-04-19 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-10-16
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.De meetstaat wordt u eveneens in excelformaat bezorgd. Vermits wij geen vat hebben op de wijze waarmee u met dit document omspringt, wijzen wij u op de bepaling van artikel 75 van het KB van 18 juni 2017 “Vorm en inhoud van de offerte”.De meetstaat dient aangeleverd te worden in Excel.Gelieve de desbetreffende bepaling van dit artikel nauwgezet te volgen.Huidige opdracht betreft een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking. Hieruit volgt dat u dient te voldoen aan de selectiecriteria vermeld in het bestek (en hiervoor de vereiste documenten dient over te maken) en dat u een offerte dient in te dienen. Het indienen van uw kandidatuurstelling en uw offerte vindt dus in één fase plaats.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-03-24