Ocmw Sint-genesius-rode

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Oproep aanvraag deelname selectiefase DBfM - Zorgsite Sint-Genesius-Rode



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  OCMW Sint-Genesius-Rode
Postadres :  Dorpsstraat 74, BE- 1640  Sint-Genesius-Rode
Contactpersoon:  Ludo De Vleeschauwer
Tel:   +32 23805555
E-mail:   info@ocmwrode.be
Internetadres(sen):   www.sint-genesius-rode.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  AMIRATO NV
Postadres :  Vorstlaan 100, BE- 1170  Brussel
Contactpersoon:  Mevrouw Lore Bruggen
E-mail:   lbruggen@amirato.eu
Internetadres(sen):   https://phicap.eu/nl/  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Oproep aanvraag deelname selectiefase DBfM - Zorgsite Sint-Genesius-Rode  
Referentienummer:   2022-326
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE241
Voornaamste plaats van uitvoering:   Gemeente Sint-Genesius-Rode
II.2.4. Beschrijving
Het OCMW van Sint-Genesius-Rode wenst het oude rusthuis op de site te vervangen door een nieuwbouw dat aanvullende publieke functies en assitentiewoningen bevat. Daarnaast komt er op de zorgsite een aantal sociale huurappartementen. Het geheel wordt versterkt door nieuwe omgevingswerken op de site.   Het project is opgedeeld in twee deelprojecten:   Deelproject 1   - Afbraak van oude rusthuis en naastliggende bungalow   - Bouw met publiekgerichte ruimtes (kinderopvang, polyvalente zaal, consultatieruimtes voor K&G, aanvullende functies voor het lokaaldienstencentrum, wasserette, kortverblijfkamers, zorgappartementen en assistentiewoningen)   - Aanleg van groenruimte en parking   Deelproject 2:   - Bouw van sociale huurappartementen aan de Boomgaardweg 28.   De Opdracht omvat de opmaak van het ontwerp, het uitvoeringsdossier, de bouw, de controle op de uitvoering van de werken en het (in functie van de plaatsingsprocedure nader te bepalen) onderhoud gedurende 10 jaar met een optie voor de volgende 10 jaar. De studieopdracht vereist diverse competenties waaronder vooral architectuur, stabiliteit, technieken, akoestiek, energiestudie en omgevingsaanleg.   Tijdens de werken moet er een tussenoplossing worden voorzien voor de consultatieruimte van Kind & Gezin en voor de huidige burelen van de thuisdienst.   De Opdracht betreft derhalve een geïntegreerde opdracht voor ontwerp, afbraak, nieuwbouw en onderhoud.   De financiering zal gebeuren door de Aanbestedende Overheid zelf, met desgevallend een beperkte prefinanciering (vandaar de kleine f) door de Opdrachtnemer (bv. betaling door de Aanbestedende Overheid aan de Opdrachtnemer via werkpakketten of staten en met een inhouding van 10% bij voorlopige oplevering tot aan definitieve oplevering van de constructies)), in voorkomend geval verder te bepalen lopende de plaatsingsprocedure.   De Opdracht zal worden uitgevoerd tegen een forfaitaire totaalprijs (all-in).   De Opdracht dient bijgevolg te worden beschouwd als een Design, Build, finance and Maintain-opdracht, afgekort een DBfM-opdracht.   Deze Opdracht betreft een gemengde opdracht van diensten en werken. Aangezien de werken het belangrijkste deel van de Opdracht uitmaken, kwalificeert deze overheidsopdracht als een overheidsopdracht voor werken.  
II.2.7. Looptijd
24   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* De kandidaat mag zich niet bevinden in één of meerder uitsluitingsgronden zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Deze bepaling is individueel van toepassing op de personen die samen als een combinatie een Aanvraag tot Deelneming indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie.Bewijs:Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via: • het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);• Een blanco uittreksel uit het strafregister (of gelijkwaardig voor buitenlandse ondernemingen) van maximum 6 maanden oud op de limietdatum voor ontvangst van Aanvragen tot Deelneming;Buitenlandse ondernemingen worden verzocht aan de Aanvraag tot Deelneming al de documenten toe te voegen gelijk(w)aardig aan de documenten die de Aanbestedende Overheid voor Belgische ondernemingen zelf kan raadplegen via de Telemarc-toepassing, m.n.: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid en het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De juridische situatie van de ondernemingen (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (of KBO); * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Discipline architectuur:a. Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid De architect moet aantonen dat hij voldoende verzekerd is voor de uitvoering van deze Opdracht. Hiervoor wordt voor de architect het bewijs van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor een verzekerd bedrag van minstens 1.500.000 euro voorgelegd voor materiële en immateriële schade en 1.500.000 euro voor lichamelijke schade. Deze verklaringen moeten in het Nederlands zijn opgesteld, geldig zijn én mogen maximaal drie (3) maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via: • het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);• ondertekende bankverklaring voor wat betreft de discipline algemene aanneming.En wordt beoordeeld als aangetoond of niet aangetoond. 2. Discipline algemene aanneming:a. Passende bankverklaring De Kandidaat voegt een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de FSMA of de NBB waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling. Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld, overeenkomstig het model vervat in Bijlage C, én mag maximaal drie (3) maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Indien de Kandidaat de vorm aanneemt van een combinatie, dan volstaat het dat één lid van het combinatie op zijn naam een ondertekende bankverklaring bijvoegt. Bewijs:Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via: • het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);• Ondertekende bankverklaring voor wat betreft de discipline algemene aanneming.En wordt beoordeeld als aangetoond of niet aangetoond.
Eventuele minimumeisen:
1. Discipline architectuur: bewijs van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor een verzekerd bedrag van minstens 1.500.000 euro voorgelegd voor materiële en immateriële schade en 1.500.000 euro voor lichamelijke schade.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Studie- en beroepskwalificatiesDe Kandidaat dient zijn technische bekwaamheid aan te tonen aan de hand van onder meer referenties zoals hierna bepaald voor de disciplines die de Kandidaat dient in te vullen, zijnde:Discipline architectuurDe architect/het architectenbureau dat ingezet wordt voor de discipline architectuur is in België beroepsgerechtigd als architect conform de wet van 20 februari 1939 op de bescherming van de titel en van het beroep van architect wat kan worden aangetoond door:• Het bewijs van inschrijving bij de Belgische Orde van Architecten; of,• Een combinatie van:o (i) een attest waaruit blijkt dat de ontwerper één van de diploma’s, certificaten of andere titels bezit, zoals opgenomen in de bijlage van de wet van 20 februari 1939 eno (ii) een attest dat de ontwerper de desbetreffende werkzaamheden wettig uitoefent in het land waar hij gevestigd is.Bewijs:Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via: • het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);• De nodige attesten, CV’s en diploma’s en andere documenten zoals hierboven vermeld.2. ReferentiesDe Kandidaat moet over de nodige technische bekwaamheid beschikken om de Opdracht en het gevraagde ambitieniveau ervan te kunnen realiseren conform de Opdracht en de regels van de kunst, hierbij rekening houdende met de omvang en het programma van de Opdracht. Dit aan de hand van voor te leggen referenties per discipline die worden gevraagd.De bekwaamheid van de Kandidaat in de hoger genoemde disciplines wordt aangetoond door middel van de voor te leggen referenties van de Kandidaat. De Kandidaat gebruikt hiervoor de referenties volgens modelformulier in Bijlage D.Bewijs:Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via: • het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);• De ingevulde referentiefiches conform de Selectieleidraad en Bijlage D met attesten van goede uitvoering

Eventuele minimumeisen:
1. • Het bewijs van inschrijving bij de Belgische Orde van Architecten; of,
• Een combinatie van:
o (i) een attest waaruit blijkt dat de ontwerper één van de diploma’s, certificaten of andere titels bezit, zoals opgenomen in de bijlage van de wet van 20 februari 1939 en
o (ii) een attest dat de ontwerper de desbetreffende werkzaamheden wettig uitoefent in het land waar hij gevestigd is.
Vereiste erkenning: De Kandidaat dient, voor de discipline aanneming, erkend te zijn als aannemer van werken in de zin van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers. De Kandidaat dient over een erkenning klasse 8 te beschikken, dan wel te bewijzen dat hij voldoet aan de voorwaarden om als aannemer klasse 8 erkend te zijn. De erkenning moet op categorie D betrekking hebben.
Bewijs:
Het bewijs hiervan wordt voorgelegd via:
• het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat bij de Aanvraag tot Deelneming dient te worden gevoegd (zie 3.2.3 Uniform Europees Aanbestedingsdocument);
• De erkenning als aannemer in de klasse 8 categorie D dan wel de bewijzen dat hij voldoet aan de voorwaarden om als aannemer klasse 8 erkend te zijn conform artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-02-10  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   4   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De geïnteresseerde kandidaten dienen - tot nader bericht - elke van hun contacten met aanbestedende overheid te laten verlopen via volgende contactpersonen:Amirato nv - Vorstlaan 100 te 1170 Brussel - contact Lore Bruggen - lbruggen@amirato.euDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-01-07

Annonces similaires du BDA :