Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Zorgpunt Waasland
Postadres : Oude Zandstraat 92, BE- 9120 Beveren
Contactpersoon: Mevrouw Dominique Wynter
Tel: +32 472612826
E-mail: dominique.wynter@zpw.be
Internetadres(sen): http://www.zorgpuntwaasland.be/
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Levering van koffie, koffieautomaten en gerelateerde producten Referentienummer: 2021 - 3955
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 15860000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Raamovereenkomst voor het leveren van verschillende types nieuwe koffieautomaten in bruikleen op verschillende locaties met de bijhorende hoeveelheden koffie en gerelateerde producten.
De opdracht heeft als voorwerp het leveren van koffie met de bijhorende koffieautomaten plus het onderhoud van deze koffietoestellen.
In het dossier zullen verschillende soorten koffie gevraagd worden: Koffiebonen, gemalen koffie, instantkoffie of pouches (=voorgedoseerde filters) met het bijhorende koffietoestel.
Geraamd verbruik per jaar: 3.500 kg
Geraamd aantal toestellen: 80 koffietoestellen
Bij de uitvoering van deze opdracht wenst Zorgpunt Waasland de nadruk te leggen op de noodzaak van eenheid van prestatie.
De basisopdracht van de toekomstige leverancier zal bestaan uit het leveren van koffie met bijhorende nieuwe koffietoestellen in bruikleen voor bewoners en personeel van de verschillende voorzieningen binnen Zorgpunt Wa.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE236
Voornaamste plaats van uitvoering: Zorgpunt Waasland, Oude Zandstraat 92 te 9120 Beveren
II.2.4. Beschrijving
zie II.1.4
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De aanbestedende overheid beschikt op heden nog niet over de mogelijkheid om de uittreksels uit het strafregister in het kader van de uitsluitingsgronden digitaal op te vragen bij de daarvoor bevoegde instantie. Aan de inschrijver wordt gevraagd om de (recente) uittreksels uit het strafregister te bezorgen zowel in hoofde van de kandidaat of inschrijver zelf, als in hoofde van elk persoon die lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de onderneming of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Verklaring betreffende de totale omzet van de laatste drie beschikbare boekjaren.Jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen. Voor de Belgische inschrijver zal de aanbestedende overheid de jaarrekeningen digitaal opvragen via Telemarc.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver die een offerte indient voor deze opdracht moet zijn omzetcijfers kunnen voorleggen van de laatste drie beschikbare boekjaren.
De minimaal beschikbare omzet bedraagt daarbij 400.000 euro per jaar. Deze omzet heeft enkel betrekking op het verhandelen van koffie.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Recente bewijzen van een geldig en goedgekeurd HACCP-plan worden toegevoegd. De aanbestedende overheid vraagt nadrukkelijk dat de inschrijver hierbij het laatste auditverslag van een FSSC 22000-certificering kan voorleggen.2. De geproduceerde CO2-uitstoot door het koffieverwerkend bedrijf moet zo beperkt mogelijk zijn. Dit omdat de aanbestedende overheid een groot belang hecht aan duurzaamheid.3. De aanbestedende overheid hecht een groot belang in dit dossier aan service. De inschrijver moet aantonen dat hij over een eigen hersteldienst beschikt met een voldoende efficiënte structuur die alle servicehandelingen (bijvoorbeeld de wissel van filters) controleert, registreert, opvolgt en bijstuurt waar nodig. 4. Kwaliteitskeurmerken voor de koffie die de traceerbaarheid nagaan, met inbegrip van autocontrolesystemen, worden bijkomend voorgelegd.5. De inschrijver kan voldoende referenties voorleggen uit de zorg van de voorbije 3 boekjaren met vermelding van de instanties of bedrijven, het bedrag aan omzet per jaar bij die referentie, de datum van aanvang en de looptijd van het contract.
Eventuele minimumeisen:
1. Alle relevante documenten bij het certificatietraject kunnen worden beoordeeld. De gevraagde documenten worden toegevoegd of op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid ingediend.
2. Recente bewijzen of een attest van de CO2-uitstoot voorleggen.
3. Documenten die voldoende bewijskracht leveren dat de kandidaat beschikt over een eigen hersteldienst met de bijhorende structuur worden toegevoegd.
4. Certificaten die bewijzen dat het bedrijf voldoet aan specifieke normeringen en daardoor recht geeft om aan bepaalde producten extra kwaliteitsgaranties toe te kennen, worden toegevoegd.
5. 5 referenties van publiekrechtelijke of privaatrechtelijke instanties, bij voorkeur zorginstellingen met vermelding van de behaalde omzet. Hierbij telkens de contactgegevens van 1 referentiepersoon met naam, telefoonnummer en e-mailadres.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-25 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-24