Stad Sint-truiden

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aanduiding bouwteam voor het ontwerp van en de vernieuwbouw van het Stadskantoor van Sint-Truiden



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Sint-Truiden
Postadres :  Stadskantoor - Kazernestraat 13, BE- 3800  Sint-Truiden
Contactpersoon:  De heer Bart Clerinx
Tel:   +32 11701573
Fax:   +32 11701450
E-mail:   bart.clerinx@sint-truiden.be
Internetadres(sen):   www.sint-truiden.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Dienst Financiën
Postadres :  Kazernestraat 13, BE- 3800  Sint-Truiden
Contactpersoon:  De heer Luc Vandijck
Tel:   +32 11701500
Fax:   +32 11701509
E-mail:   luc.vandijck@sint-truiden.be
Internetadres(sen):   www.sint-truiden.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aanduiding bouwteam voor het ontwerp van en de vernieuwbouw van het Stadskantoor van Sint-Truiden  
Referentienummer:   2021-3778
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE224
Voornaamste plaats van uitvoering:   Stadskantoor, Kazernestraat 13 te 3800 Sint-Truiden
II.2.4. Beschrijving
De Stad Sint-Truiden wenst een bouwteam aan te stellen voor het ontwerp van en de vernieuwbouw van het stadskantoor van Sint-Truiden”.   Deze opdracht betreft:   • De opmaak van een architecturaal ontwerp voor het “Huis van de Truienaar”;   • De opmaak van een ontwerp van de buitenaanleg zodat het Stadskantoor ruimtelijk optimaal wordt geïntegreerd;   • Het vernieuwbouwen van het “stadskantoor van Sint-Truiden” met inbegrip van de buitenaanleg;   • Het onderhoud zowel technisch als bouwfysisch (optioneel);   • ICT-ondersteuning (optioneel).  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2024-01-02
Einde (dd/mm/jjjj):   2025-04-01
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Passende bankverklaringDe inschrijver voegt voor elk van de verplicht betrokken partijen een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de Nationale Bank van België of aan een gelijkaardige toezichthouder in één van de EU-lidstaten waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling.Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld én mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het model gevoegd als Bijlage III wordt verplicht gevolgd.2. Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheidDe inschrijver toont aan dat minstens de architect en de aannemer voldoende verzekerd te zijn tegen beroepsaansprakelijkheid voor het uitvoeren van de opdracht. De inschrijver kan dit aantonen aan de hand van eigen verzekeringen van de volgende verplicht betrokken partijen : architect en aannemer of met het bewijs dat hij voor deze opdracht een specifieke projectverzekering zal afsluiten. De inschrijver voegt een kopie toe van de polissen of een verklaring van een makelaar of verzekeraar dat de specifieke verzekering bij gunning van de opdracht zal worden afgesloten.3. Voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de opdracht te kunnen uitvoerenElk van de verplicht betrokken partijen moet zich in een normale financiële toestand bevinden waardoor zij in staat zijn deze opdracht tot een goed einde te kunnen brengen.De inschrijver moet hiertoe de financiële ratio’s berekenen voor elk van de verplicht betrokken partijen aan de hand van de jaarrekeningen van de laatste drie (3) jaren.Deze jaarrekeningen moeten worden toegevoegd. De ratio’s en financiële gegevens staan vermeld in Bijlage II.Zij betreffen onder meer:• Voor de solvabiliteit zal minstens de ratio van de “algemene schuldgraad” worden gehanteerd (vreemd vermogen / totaal vermogen);• Voor de liquiditeit zal minstens de ratio “liquiditeit in enge zin” worden gehanteerd (vorderingen opten hoogste één jaar & geldbeleggingen en liquide middelen / schulden op ten hoogste één jaar);• Voor de rendabiliteit zal minstens de ratio “brutorendabiliteit van het eigen vermogen na belastingen”worden gehanteerd (cash-flow na belastingen / eigen vermogen).Doelstelling van de controle: deze ratio’s mogen niet wijzen op een risico op discontinuïteit van de verplicht betrokken partijen. Er wordt aangenomen dat er een risico op discontinuïteit bestaat indien gedurende de laatste drie (3) boekjaren twee maal een negatief eigen vermogen of twee maal verlies vóór belasting wordt vastgesteld bij één of meerdere van de verplicht betrokken partijen.De inschrijver mag voor één of meer van de verplicht betrokken partijen bijkomende informatie verstrekken door bijvoorbeeld te wijzen op een garantie van de moedervennootschap bij de bepaling van de solvabiliteit.In elk geval kan enkel rekening worden gehouden met bijkomende informatie indien deze wordt gestaafd met bewijsstukken waaruit een afdwingbare en onvoorwaardelijke verbintenis van de betrokken vennootschap blijkt én wordt aangetoond dat de vennootschap zelf voldoende solvabel is.De Aanbesteder heeft het recht ook andere ratio’s te bepalen en de ratio’s te herberekenen door correcties uit te voeren op de gegevens in de jaarrekeningen. De Aanbesteder kan ook rekening houden met de omzet, balanstotaal, verklaringen van de bedrijfsrevisor, …De inschrijver moet voor elk van de verplicht betrokken partijen Bijlage II invullen en toevoegen aan de aanvraag tot deelneming met inbegrip van de jaarrekeningen van de afgelopen drie boekjaren. De berekening van de ratio’s en de gevraagde gegevens moeten wor.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. Idem
2. Idem
3. Idem

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. BekwaamheidVoor elk van de verplicht betrokken partijen moet individueel en per specialisatie de volgende informatie worden meegedeeld: een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel.Hieruit moet blijken dat elk van de verplicht betrokken partijen over de nodige bekwaamheid beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen.De inschrijver geeft een voorstelling van het volledige projectteam dat deze opdracht zal uitvoeren. De voorstelling bevat de volgende onderdelen: Opgave van de naam en het CV van de projectverantwoordelijke/teamleider (met plaatsvervanger) die het project zal leiden, met vermelding van de ervaring en de referenties van deze persoon. Uit het CV moet blijken dat de betrokkene voldoende bekwaam is een project van dergelijke omvang te leiden; Opgave van de naam en het CV van andere teamleden die het projectteam zullen vervolledigen. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het ontwerpen van het stadskantoor; Opgave van de naam en het CV van de eventuele adviseurs, die kunnen worden ingezet voor deze opdracht, met vermelding van de functie, specialisatie en relevante ervaring. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het ontwerpen van het stadskantoor Een organigram van het volledige projectteam.2. ErvaringEr wordt van de inschrijver gevraagd dat hij referenties voorlegt van gelijkaardige projecten. Van de inschrijvers wordt de nodige aandacht gevraagd om relevante referenties op te geven.De ontwikkelaar moet ervaring aantonen aan de hand van drie (3) referenties van gelijkaardige ontwerp- en bouwprojecten (bouwvolume, functie, locatie, …) voor publieke gebouwen. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.De architect moet ervaring aantonen met het ontwerpen van gelijkaardige publieke gebouwen aan de hand van drie (3) referenties. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.De landschapsarchitect moet ervaring aantonen met het ontwerp van publieke ruimte rond publieke gebouwen aan de hand van drie (3) referenties. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.De aannemer moet ervaring aantonen met de uitvoering van gelijkaardige bouwprojecten voor publieke gebouwen aan de hand van drie (3) referenties . De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.De onderhoudsfirma moet ervaring aantonen met het volledig onderhoud van gelijkaardige publieke gebouwen aan de hand van drie (3) referenties .De ICT-partner moet ervaring aantonen met de ondersteuning van publieke overheden met betrekking tot de digitale uitbouw van hun werktools aan de hand van drie (3) referenties.Er worden derhalve van elk van de verplicht betrokken partijen drie (3) referenties verwacht voor gelijkaardige bouwprojecten met betrekking tot publieke gebouwen. Niet meer en niet minder. Er wordt dus van de inschrijvers verwacht dat zij goed overwegen voor elk van de verplicht betrokken partijen welke relevante referenties worden meegedeeld. Zoals verder wordt uiteengezet, zijn deze essentieel voor de selectie. Deze referenties moeten verplicht opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage V. Indien minder dan drie (3) referenties per verplicht betrokken partij worden meegedeeld dan kan de inschrijver niet worden geselecteerd. Indien er meer dan drie (3) referenties worden ingediend, worden enkel de drie (3) eerste in aanmerking genomen doch het groter aantal zal beschouwd worden als een negatief element in de beoordeling. In geval van een gelijkaardige score zal de inschrijver die zich gehouden heeft aan .(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. Idem
2. Idem


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-03-23  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   4   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: De beoordeling van de gunningscriteria heeft betrekking op de tweede fase van de plaatsingsprocedure, nl. de gunningsfase. De aanvragen tot deelneming in de huidige fase van de plaatsingsprocedure zullen NIET op basis van deze gunningscriteria, maar wel op basis van de hoger vermelde kwalitatieve selectiecriteria worden beoordeeld. De Aanbesteder zal de economisch meest voordelige offerte vaststellen rekening houdende met de beste prijs- kwaliteitsverhouding. De precieze gunningscriteria zullen in de tweede fase van de plaatsingsprocedure weergegeven worden in het bestek.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-23

Annonces similaires du BDA :