Vrije Universiteit Brussel

Renovatie Braemgebouw - fase 2



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel - Directie Infrastructuur en Patrimonium
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Renovatie Braemgebouw - fase 2 
Referentienummer: VUB/2021/DI/04000-18885
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45212350
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Pleinlaan 2, 1050 Elsene
II.2.4. Beschrijving
De totale renovatieopdracht van het Braemgebouw wordt in 2 fases uitgevoerd.  Reeds afgerond is de totale renovatie van gelijkvloers en eerste verdieping, het wegnemen van de cementgebonden dekvloer en het voorzien van een verhoogde vloer op de tweede verdieping en het vernieuwen van de technische HVAC-installaties voor deze niveaus in de kelder. De renovatie van de resterende verdiepingen (2 t.e.m. 5), dak, gevel en verticale circulatiekernen worden beschreven in dit bestek.  Het vernieuwen van de ramen is reeds aanbesteed en wordt gefaseerd uitgevoerd samen met de renovatie van de verdiepingen. Niveaus 0 tot en met 2 zijn dus reeds aangepakt, de ramen van de niveaus 3 tot en met 5 zullen tijdens de werken beschreven in dit bestek vervangen worden. De ramen van deze niveaus worden onder toezicht en coördinatie van huidige inschrijver van deze niveaus geplaatst. Dit alles wordt bij aanduiding van de algemene aannemer in een overeenkomst coördinatie geregeld, volgens bijlage G . Zie ook Art (01)421 Coördinatie nevenaannemer buitenschrijnwerk. Technisch bestek deel IV De werken, beschreven in dit bestek, omvatten:  • Renovatie en restauratie van de trappen- en liftkernen, het doortrekken van de lift naar de parking en het dak, het verlengen van de centrale trap tot op het dak en het integraal toegankelijk maken van het gebouw.  • De volledige renovatie van de verdiepingen 2 tot en met 5 • Het vernieuwen van het dak inclusief betonrenovatie van de dakrand en dak volumes.  • Het restaureren van de gevel • De coördinatie van de restauratie van de muurschilderingen, het vernieuwen van de ramen en de integratie van hedendaagse kunst. De opdracht is een opdracht met een vast gedeelte en een voorwaardelijk gedeelte.  Het vast gedeelte:  De renovatie van de verdiepingen 2 t.e.m. 5, dak, gevel en verticale circulatiekernen.  Het voorwaardelijk gedeelte:  Het voorwaardelijk gedeelte omvat de Afwerking van het dakterras. De uitvoering van het dakterras is afhankelijk van het verkrijgen van het noodzakelijk budget. De aanbestedende overheid zal daarom binnen een periode van 12 maanden na het gunnen van de volledige opdracht een beslissing nemen omtrent de uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte. De inschrijvers zijn verplicht het voorwaardelijk deel mee in hun offerte op te nemen.  Een onvolledige offerte leidt tot het weren van de offerte. Verdere details in verband met het voorwaardelijk deel zijn opgenomen in deel II Technische voorschriften. 
II.2.7. Looptijd
325 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in Bijlage C aan zijn offerte toe te voegen.
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet van de bedrijfsactiviteit gerealiseerd te hebben van minstens 5.000.000 EUR.
Via de jaarrekeningen van de boekjaren 2018,2019 en 2020 te staven.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.2. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.

Eventuele minimumeisen:
1. Voor 3 van de werken op de referentielijst worden certificaten toegevoegd ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
Volgende minimumeisen gelden voor deze referenties:
- Minimale bouwkost van: 3.000.000 EUR
- Deze referenties hebben geen betrekking op UZ Brussel of VUB
- Op de certificaten worden de contactgegevens van de opdrachtgever vermeld. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de bezorgde informatie te controleren via contactopname met de opgegeven opdrachtgevers.
Referentie op te maken volgens Bijlage E
Model projectfiche referenties met certificaat.
2. De kandidaat dient een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking toe te voegen.
3. De kandidaat dient een geldig VCA-certificaat toe te voegen.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 6
Onderaannemers dienen een erkenning te bezitten die in verhouding tot het betreffende deel van de opdracht.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-25 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-07-24
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-01-25
Plaatselijke tijd: 09:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren.Gezien de coronamaatregelen, stellen we 2 data voor. Gelieve u slechts voor 1 datum in te schrijven met maximum 1 persoon en u te houden aan de door de Belgische overheid aanbevolen coronamaatregelen (dragen mondmasker, 1.5m afstand bewaren).Gelieve ook de coronamaatregelen specifiek voor VUB na te leven zie website https://www.vub.be/coronavirus#voorzorgsmaatregelenDatum:dinsdag 14 december 2021 om 14.00 uur.woensdag 15 december 2021 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomfaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek noodzakelijk:via Directeur.infra@vub.be en in cc Bart.Sibiel@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk donderdag 23 december 2021 voor 24.00u en dit via directeur.infra@vub.be met als vermelding vraagstelling dossiernummer VUB/2021/DI/04000-18885 Renovatie Braemgebouw - fase 2. De vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres achter te laten.De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-01

Annonces similaires du BDA :