Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: AZ Delta vzw
Postadres: Deltalaan 1,BE-8800 Roeselare
Contactpersoon: De heer Kevin Verhamme
Tel: +32 51237612
E-mail: procurement@azdelta.be
Internetadres(sen): www.azdelta.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - ontwikkeling en uitbouw van een digitaal platform Referentienummer: AZD_2021_110
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 72413000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE256
Voornaamste plaats van uitvoering: AZ Delta vzw, Deltalaan 1 te 8800 Roeselare
II.2.4. Beschrijving
AZ Delta wil digitaal het verschil maken voor al onze externe partners (patiënten, mantelzorgers, huisartsen, eerstelijnszorgverleners, leveranciers, potentiële medewerkers.). Wij zijn als ziekenhuis slechts één schakel in het zorgtraject van onze patiënten. Aan de hand van het digitale platform willen we de betrokken actoren zo veel mogelijk ondersteunen doorheen het volledige traject (transmuraal) met als doel tijdens iedere fase bij te dragen aan een kwaliteitsvolle zorg. Dit gaat dus van preventie tot continuïteit van zorg na ontslag. Het digitale platform moet de samenwerking faciliteren. Het platform moet daarnaast potentiële werknemers aantrekken, via een goed uitgebouwd onderdeel rond vacatures. Het digitale platform moet ook de patiëntenparticipatie bevorderen. Hoe dit platform er zal uit zien en welke functionaliteiten het platform bevat is nog niet duidelijk. We doen dan ook graag een beroep op de digitale experten om het best mogelijke en meest innovatieve digitale platform voor ons te ontwikkelen. Enerzijds verwachten we de uitwerking van een innovatief concept voor het digitaal portaal met aandacht voor duurzaamheid en toegankelijkheid, passend in de digitale strategie van AZ Delta. Anderzijds dient het concept systematisch uitgerold te worden in de praktijk. Er wordt geen klassieke website verwacht, maar een innovatief geïntegreerd digitaal platform dat interactie tussen verschillende actoren toelaat. Innovatieve toepassingen zoals AI -machine learning, AR, personalisatie homepage per patiënt? Chatbots (tekst … kunnen hierbij aanbod komen als blijkt uit de strategie dat deze een significante meerwaarde bieden. Het is aan de opdrachtnemer om de mogelijkheden uit te zoeken en de relevantie af te toetsen met de opdrachtgever. We zien dit project als een langdurig traject waarbij we het digitaal platform steeds verder willen ontwikkelen. In een eerste fase willen we dus een kwaliteitsvol en duurzaam, future-proof platform om het daarna (over de periode van een aantal jaar) verder te ontwikkelen met bijkomende innovatieve functionaliteiten. Een voorstel van concept wordt verwacht van de inschrijver en wordt verder beschreven in de technische bepalingen. Het voorstel maakt integraal deel uit van de gunningscriteria. De opdracht wordt geplafonneerd op EUR250.000,- over de duurtijd van de opdracht. Algemene opmerkingen m.b.t het lastenboek en de gunningsprocedure Dit lastenboek is met de grootste zorgvuldigheid opgebouwd door AZ Delta om zo volledig en correct mogelijk de gewenste functionaliteiten met de technische voorwaarden te kunnen beschrijven. Alle meegedeelde gegevens zijn indicatief en kunnen door de snelle evolutie en de bijzondere situatie waarin AZ Delta zich bevindt wijzigen. Bijgevolg is Art 86 van het KB van 15 juli 2011 (verbetering van offertes) van toepassing. Gezien de aard van de opdracht en de prijsbepaling heeft de kandidaat de mogelijkheid om in dit lastenboek op maat van de te leveren diensten, een aanvulling of wijziging te formuleren in bijlage mits een duidelijke verwijzing naar de overeenkomstige rubriek. De kandidaat bevestigt door zijn deelname uitdrukkelijk dat hij over alle nuttige en noodzakelijke informatie beschikte om de offerte in te dienen in antwoord op het lastenboek. In geval van onduidelijkheden of vermeende fouten dient de kandidaat op de in het lastenboek uiteengezette wijze om toelichting te vragen. De kandidaat wordt door indiening van offerte onherroepelijk geacht kennis genomen te hebben van en de consequenties te beseffen van het bijzondere karakter van de activiteiten van AZ Delta m.b.t. de dienstverlening. Van de kandidaten wordt verondersteld dat zij een grondige kennis opbouwen van de plaatsen, organisatie en systemen en van alle bijzonderheden, moeilijkheden en dienstbaarheden, die zich tijden.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Altman Z-score van het laatste boekjaar.
Eventuele minimumeisen:
1. Score is > 1,8.
Document wordt gevalideerd door een erkend boekhouder of revisorkantoor.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Voorstelling van de onderneming en organisatiestructuur waaruit blijkt dat de organisatie op een efficiënte manier kan implementeren, onderhouden en ondersteunen.2. 1 of meer referenties van soortgelijke opdrachten die gedurende de afgelopen drie jaar werden uitgevoerd. Bij voorkeur voor ziekenhuizen of de zorgsector in het algemeen, met vermelding van naam de opdrachtgever, het bedrag, datum toekenning van de opdracht en datum van oplevering, contactpersoon en korte beschrijving van de opdracht. Klassieke, statische websites worden niet als een geldige referenties beschouwd. We vragen specifiek een digitaal platform met toegang en toepassingen voor verschillende actoren. De geleverde diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven.3. Wat is de samenstelling en ervaring van de leden van uw team dat u onvoorwaardelijk ter beschikking stelt voor de uitvoering van onze opdracht. Bij interne verschuiving van het team dient deze vervangen te worden door een profiel van gelijke waarde. De aanbestedende overheid zal hiervan steeds op voorhand van op de hoogte gebracht worden.Deze selectiecriteria heeft ook betrekking op uw onderaannemer indien u beroep doet op zijn draagkracht.4. De kandidaat heeft een Nederlandstalige support dienst om na de Go-Live de nodige ondersteuning te bieden en curatieve acties uit te voeren5. Indien de kandidaat beroep doet op de draagkracht van een onderaannemer dient er aangetoond te worden in welke mate er in het verleden reeds een samenwerking was tussen de kandidaat en de onderaannemer.Wanneer er geen onderaannemer aangewend wordt, dan zal dit met een 5 gequoteerd worden.6. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.7. De selectiecriteria “Economische en financiële draagkracht” en “Technische en beroepsbekwaamheid” zullen beoordeeld worden volgens onderstaande schaal:schaal puntenuitstekend 5zeer goed 4goed 3matig 2zwak 1Na het beoordelen van de kandidaten zullen enkel de 3 best scorende geselecteerd worden om deel te nemen aan de concurrentiedialoog.
Eventuele minimumeisen:
1. Documentvorm (maximaal 5 A4 pagina’s)
2. 1 opgeleverde referentie.
Uitgebreide beschrijving en voorstelling van die referentie.
De waarde van de opdracht dient min. EUR150.000,- ex. btw te bedragen.
De oplevering dateert van na 1 januari 2020
De kandidaat geeft de coördinaten mee van zijn klant die hij als referentie aanhaalt.
De kandidaat mag op geen enkele manier financieel verwant zijn met de klant uit de referentie.
3. Beschrijf de samenstelling met minimum de rollen uit onderstaande lijst*.
Geef de namen op per rol met daarbij hun C.V. De ervaring en vakbekwaamheid voor de rollen dient te blijken uit hun C.V. De gewenste jaren vakbekwaamheid wordt ook in onderstaande lijst opgegeven.
Project manager 1 jaar
Front-end developer 1 jaar
Digitaal strateeg 4 jaar
Back-end developer 1 jaar
Functioneel analist 2 jaar
System administrator 1 jaar
UX/UI designer 1 jaar
Customer training 1 jaar
Technical lead / Product owner 4 jaar
Digital marketer (indien van toepassing) 1 jaar
SEO-expert
* indien opgenomen in andere rollen te specifiëren 2 jaar
4. De kandidaat bevestigd expliciet in zijn kandidatuurstelling een first & second line support te hebben in de Nederlandse taal.
5. Er dient minstens 1 gezamenlijk project opgegeven te worden die reeds opgeleverd is.
6. De verklaring
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-12-23 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-02-16
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Informatiesessie: 22/02/2022 om 09.00Radar, Deltalaan 1 te 8800 RoeselareDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Ondernemingsrechtbank Gent afdeling Kortrijk
Beheerstraat 41, BE-8500 Kortrijk
Tel: +32 56269601
E-mail: koophandel.gent.rpr.kortrijk@just.fgov.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen deze mededeling en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van de mededeling.Overeenkomstig de artikelen 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze kennisgeving, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren in het kader van een procedure in kort geding voor de Ondernemingsrechtbank Gent afdeling Kortrijk.Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten. Overeenkomstig de artikelen 14, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij u dat u zich ook kan richten tot de Ondernemingsrechtbank Gent afdeling Kortrijk, mocht u beroep wensen aan te tekenen tegen deze beslissing. Dit beroep moet op straffe van onontvankelijkheid worden ingediend binnen de 60 dagen na de kennisgeving die u hierbij gedaan wordt.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-18