Vrije Universiteit Brussel

RAAMOVEREENKOMST - OPDRACHT VAN AANNEMING VOOR RENOVATIEWERKEN



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel - Directie Infrastructuur en Patrimonium
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
RAAMOVEREENKOMST - OPDRACHT VAN AANNEMING VOOR RENOVATIEWERKEN 
Referentienummer: VUB/2021/DI/01000-20100
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle locaties VUB
II.2.4. Beschrijving
Het doel van deze procedure is het aanstellen van één (1) aannemer waarmee een raamovereenkomst wordt afgesloten. De raamovereenkomst regelt de bestelling en uitvoering van een aantal deelopdrachten die toegewezen worden door de diensten van ,Technical Service (TS) en Projectbureau bij de directie Infrastructuur en Patrimonium (INFRA) en dit voor alle locaties van de Vrije Universiteit Brussel. Het betreft algemene bouwwerkzaamheden in het kader van renovatieprojecten waarvan echter de technische installaties (zoals data, Elektra, HVAC en sanitair) geen deel uitmaken. De technieken zullen door een nevenaannemer worden uitgevoerd.  Meer specifiek worden onder andere volgende werkzaamheden bedoeld, uitvoeren of herstellen: - Asbestverwijdering op basis van een inventaris vanwege INFRA; - Afbraakwerken; - Ruwbouwwerken; - Stukadoor- en cementeerwerken;  - Geluids- en warmte-isolatie; - Binnen-schrijnwerk en maatwerk vast meubilair; - Lichte scheidingswanden, verlaagde plafonds en verhoogde vloeren.  - Dekvloerwerken. - Tegel-, en natuursteenwerken; - Glaswerken; - Eindafwerkingsactiviteiten zoals renovatie van tegelwerk, vloer- en muurprofielen, het aanbrengen van gebruikstoestellen, spiegels, signalisatie…; Op basis van de gekozen offerte zal vanuit het raamcontract en de bijhorende catalogus elke deelopdracht met een daaraan gekoppeld specifiek projectnummer uitgeschreven worden voor mogelijke bestelling, met als basis de nauwkeurig omschrijving qua aard, inhoud en omvang van de werken met een bindende aanvangsdatum en uitvoeringstermijn.  De raamcontractant zal op basis van de ingediende offerte, “catalogus”, aan de aanbestedende overheid de deelopdrachten onder projectnummer herbevestigen met zijn eventuele aanpassingen volgens de specifieke omschrijving van de deelopdracht en het plaatsbezoek.  De inschrijver dient er steeds rekening mee houden dat de werken uitgevoerd worden op een site van een universiteit in werking. Er wordt ook verwezen naar de inhoud van het VGP van de veiligheidscoördinatoren (bijlage H). In de technische bepalingen voor de werfinrichting- en uitvoering worden er afspraken vastgelegd met betrekking tot: - Lawaai- en stofhinder, laden en lossen; - Gebruik van de lokalen; - Studie- of examenperiodes; - Toegang tot de campus voor elke vorm van verkeer; - Onderzoeksprojecten; … Voor elke deelopdracht worden de knelpunten met betrekking tot de universiteit in werking ten opzichte van het uit te voeren project afzonderlijk bekeken en worden er specifieke afspraken gemaakt, zoals ook vermeld onder het technisch bestek. 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Er kunnen drie verlengingen zijn van 1 jaar 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Zie Bijlage C
2. De kandidaat dient in elk van de laatste drie beschikbare boekjaren een minimumomzet gerealiseerd te hebben van minstens 1.350.000 EUR.
Via de jaarrekening te staven.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.

Eventuele minimumeisen:
1. Voor 3 van de werken op de referentielijst worden certificaten toegevoegd ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
Volgende minimumeisen gelden voor deze referenties:
- Minimale bouwkost van: 320.000 EUR
- Deze referenties hebben geen betrekking op UZ Brussel of VUB
- Op de certificaten worden de contactgegevens van de opdrachtgever vermeld. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de bezorgde informatie te controleren via contactopname met de opgegeven opdrachtgevers.
Referentie op te maken volgens Bijlage E
Model projectfiche referenties met certificaat.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-11 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-07-10
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-01-11
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Electronische opening

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren.Gezien de coronamaatregelen, stellen we 2 data voor. Gelieve u slechts voor 1 datum in te schrijven met maximum 1 persoon en u te houden aan de door de Belgische overheid aanbevolen coronamaatregelen (dragen mondmasker, 1.5m afstand bewaren).Gelieve ook de coronamaatregelen specifiek voor VUB na te leven zie website https://www.vub.be/coronavirus#voorzorgsmaatregelenDatum:woensdag 24 november 2021 om 14.00 uur.donderdag 25 november 2021 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomfaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek verplicht:via Directeur.infra@vub.be en Francis.Geldof@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk 7 december 2021 voor 24.00u en dit via directeur.infra@vub.be en Francis.Geldof@vub.be met als vermelding vraagstelling dossiernummer VUB/2021/DI/01000-20100 RC Opdracht van aanneming voor renovatiewerkenDe vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.*** Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres achter te laten.*** zie verplicht kenbaar maken raadplegen publicatieDe gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerteDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-11-04

Annonces similaires du BDA :