Gemeente Lille

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerp, bouw en optioneel onderhoud veiligheidscentrum



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Lille
Postadres: Rechtestraat 44,BE-2275 Lille
Contactpersoon: Mevrouw Wendy Wilmssen
Tel: +32 14889826
E-mail: wendy.wilmssen@lille.be
Internetadres(sen): www.lille.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerp, bouw en optioneel onderhoud veiligheidscentrum 
Referentienummer: 2021-29
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Lille, Rechtestraat 44 te 2275 Lille
II.2.4. Beschrijving
Het gemeentebestuur van Lille wenst een ‘Veiligheidscentrum in Lille’ te realiseren.  Er wordt geopteerd voor een locatie in Lille die centraal gelegen is en die gelegen is nabij de werkhal van de technische dienst, Achterstenhoek 22 te Lille.  De opdracht omvat het volledige ontwerp, de bouw, de veiligheidscoördinatie en de EPB verslaggeving van het nieuwe gebouw inclusief de omgevingswerken met een verplichte optie onderhoud. De opdracht betreft dan ook een Design, Build (and Maintain) (DBm). Los meubilair dient niet te worden voorzien. Leveren en plaatsen van het vast meubilair daarentegen is wel inbegrepen in de opdracht voor zover dit is gevraagd in het bestek. Het nieuwe gebouw zal volgens eerste ramingen een oppervlakte hebben van ongeveer 1.600 m² inclusief gangen, eventuele kelders, trappen en liften. De eerste indicatieve raming van de DBm opdracht bedraagt 3.100.000 euro incl. BTW en erelonen, dan wel 2,5 miljoen euro bouwkost.  De Opdrachtnemer zal een volledig afgewerkt en volledig functionerend gebouw opleveren met bijhorende omgevingsaanleg. 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-11-01
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Geen

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. passende bankverklaring :2. verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid3. voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de opdracht te kunnen uitvoeren
Eventuele minimumeisen:
1. De Kandidaat voegt voor elk van de verplicht betrokken partijen een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de Nationale Bank van België of aan een gelijkaardige toezichthouder in één van de EU-lidstaten waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling.
Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld én mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het model gevoegd als Bijlage III wordt verplicht gevolgd.
2. De Kandidaat toont aan dat minstens de architect en de aannemer voldoende verzekerd zijn tegen beroepsaansprakelijkheid voor het uitvoeren van de opdracht. De Kandidaat kan dit aantonen aan de hand van eigen verzekeringen van de volgende verplicht betrokken partijen: architect en aannemer of met het bewijs dat hij voor deze opdracht een specifieke projectverzekering zal afsluiten. De Kandidaat voegt een kopie toe van de polissen of een verklaring van een makelaar of verzekeraar dat de specifieke verzekering bij gunning van de opdracht zal worden afgesloten.
3. Elk van de verplicht betrokken partijen moet zich in een normale financiële toestand bevinden waardoor zij in staat zijn deze opdracht tot een goed einde te kunnen brengen.
De Kandidaat moet hiertoe de financiële ratio’s berekenen voor elk van de verplicht betrokken partijen aan de hand van de jaarrekeningen van de laatste drie (3) jaren.
Deze jaarrekeningen moeten worden toegevoegd. De ratio’s en financiële gegevens staan vermeld in Bijlage II.
Zij betreffen onder meer:
• Voor de solvabiliteit zal minstens de ratio van de “algemene schuldgraad” worden gehanteerd (vreemd vermogen / totaal vermogen);
• Voor de liquiditeit zal minstens de ratio “liquiditeit in enge zin” worden gehanteerd (vorderingen op ten hoogste één jaar & geldbeleggingen en liquide middelen / schulden op ten hoogste één jaar);
• Voor de rendabiliteit zal minstens de ratio “brutorendabiliteit van het eigen vermogen na belastingen” worden gehanteerd (cash-flow na belastingen / eigen vermogen).
Doelstelling van de controle: deze ratio’s mogen niet wijzen op een risico op discontinuïteit van de verplicht betrokken partijen. Er wordt aangenomen dat er een risico op discontinuïteit bestaat indien gedurende de laatste drie (3) boekjaren twee maal een negatief eigen vermogen of twee maal verlies vóór belasting wordt vastgesteld bij één of meerdere van de verplicht betrokken partijen.
De Kandidaat mag voor één of meer van de verplicht betrokken partijen bijkomende informatie verstrekken door bijvoorbeeld te wijzen op een garantie van de moedervennootschap bij de bepaling van de solvabiliteit.
In elk geval kan enkel rekening worden gehouden met bijkomende informatie indien deze wordt gestaafd met bewijsstukken waaruit een afdwingbare en onvoorwaardelijke verbintenis van de betrokken vennootschap blijkt én wordt aangetoond dat de vennootschap zelf voldoende solvabel is.
De Aanbestedende Overheid heeft het recht ook andere ratio’s te bepalen en de ratio’s te herberekenen door correcties uit te voeren op de gegevens in de jaarrekeningen. De Aanbestedende Overheid kan ook rekening houden met de omzet, balanstotaal, verklaringen van de bedrijfsrevisor, …
De Kandidaat moet voor elk van de verplicht betrokken partijen Bijlage II invullen en toevoegen aan de aanvraag tot deelneming met inbegrip van de jaarrekeningen van de afgelopen drie boekjaren. De berekening van de ratio’s en de gevraagde gegevens moeten worden geattesteerd door een interne/externe accountant/boekhouder of een bedrijfsrevisor.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. bekwaamheid2. ervaring3. titels en erkenningen4. visienota

Eventuele minimumeisen:
1. Voor elk van de verplicht betrokken partijen moet individueel en per specialisatie de volgende informatie worden meegedeeld: een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel.
Hieruit moet blijken dat elk van de verplicht betrokken partijen over de nodige bekwaamheid beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen.
De Kandidaat geeft een voorstelling van het volledige projectteam dat deze opdracht zal uitvoeren. De voorstelling bevat de volgende onderdelen:
• Opgave van de naam en het CV van de projectverantwoordelijke/teamleider (met plaatsvervanger) die het project zal leiden, met vermelding van de ervaring en de referenties van deze persoon. Uit het CV moet blijken dat de betrokkene voldoende bekwaam is het Project te leiden;
• Opgave van de naam en het CV van andere teamleden die het projectteam zullen vervolledigen. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het Project;
• Opgave van de naam en het CV van de eventuele adviseurs, die kunnen worden ingezet voor deze opdracht, met vermelding van de functie, specialisatie en relevante ervaring. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het Project;
• Een organigram van het volledige projectteam.
2. Omwille van de specificiteit van het veiligheidscentrum wordt niet gevraagd naar referenties voor dezelfde projecten maar wel voor gelijkaardige projecten (publieke sector, bouwkost 2,5 miljoen euro, oppervlakte 1.600 m²). Van de inschrijvers wordt de nodige aandacht gevraagd om relevantie referenties op te geven.
De ontwikkelaar moet ervaring aantonen aan de hand van twee (2) referenties van gelijkaardige ontwerp- en bouwprojecten waarvan minstens één referentie in de publieke sector uitgevoerd in de laatste 5 jaar en minimaal 2,5 miljoen Euro investeringskost (totale bouwkost). De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in Bijlage V.
De architect moet ervaring aantonen met het ontwerpen van gelijkaardige bouwprojecten in de publieke sector uitgevoerd in de laatste 5 jaar en minimaal 2,5 miljoen euro investeringskost (totale bouwkost) aan de hand van twee (2) referenties. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.
De aannemer moet ervaring aantonen met de uitvoering van gelijkaardige bouwprojecten in de publieke sector aan de hand van twee (2) referenties uitgevoerd in de laatste 5 jaar met minimaal 2,5 miljoen euro investeringskost (totale bouwkost). De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.
De onderhoudsfirma moet ervaring aantonen met het volledig onderhoud van gelijkaardige bouwprojecten aan de hand van twee (2) referenties uitgevoerd in de laatste 5 jaar. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage 5.
Er worden derhalve van elk van de verplicht betrokken partijen twee (2) referenties verwacht voor gelijkaardige bouwprojecten uitgevoerd in de laatste vijf jaar en met een totale investeringskost van minimaal 2,5 miljoen euro (uitgezonderd de onderhoudsfirma). Niet meer en niet minder. Er wordt dus van de inschrijvers verwacht dat zij goed overwegen voor elk van de verplicht betrokken partijen welke relevante referenties worden meegedeeld. Zoals verder wordt uiteengezet, zijn deze essentieel voor de selectie. Deze referenties moeten verplicht opgemaakt worden aan de hand van het model in bijlage V. Indien minder dan twee (2) referenties per verplicht betrokken partij worden meegedeeld dan kan de inschrijver niet worden geselecteerd. Indien er meer dan twee (2) referenties worden ingediend, worden enkel de twee (2) eerste in aanmerking genomen doch het groter aantal zal beschouwd worden als een negatief element in de beoordeling. In geval een gelijkaardige score zal de inschrijver die zich geho.(zie opdrachtdocumenten)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-12-06 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: De gunningscriteria worden opgenomen in fase 2 (bestek) van het dossier.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-28

Annonces similaires du BDA :