Heilighartziekenhuis Lier

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aankoop , levering en onderhoud van systeem voor regeneratie en verdeling van maaltijden.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: HeiligHartziekenhuis Lier
Postadres: Mechelsestraat 24,BE-2500 Lier
Contactpersoon: De heer Ronny Meyers
Tel: +32 34913733
Fax: +32 34912346
E-mail: ronny.meyers@heilighartlier.be
Internetadres(sen): http://www.hhzhlier.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aankoop , levering en onderhoud van systeem voor regeneratie en verdeling van maaltijden.  
Referentienummer: 2021-075
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 39141000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE21
Voornaamste plaats van uitvoering: HeiligHartziekenhuis Lier, Mechelsestraat 24 te 2500 Lier
II.2.4. Beschrijving
Het Heilighart ziekenhuis in Lier wenst zijn huidig systeem voor het regenereren en verdelen van maaltijden voor patenten te vernieuwen. De bereiding van de maaltijden gebeurt ontkoppeld in koude lijn. De productie gebeurt op 4 werkdagen , de portionering en verdeling van de maaltijden 7 op 7 dagen. Dit regenereersysteem wordt zowel voor middagmaaltijden als avondmaaltijden gebruikt  De detail info wordt weergegeven bij de technische gegevens : aantal afdelingen met de maximale beddencapaciteit en een gemiddelde bezettingsgraad van deze afdelingen.Bijlage 1. De aanbieder zal een energiekostberekening uitvoeren van deze twee capaciteiten met het door hem voorgestelde systeem. Het ziekenhuis beschikt over en gebruikt volgende recipienten : 750 stuks tweevaksborden van porecelein en 750 stuks soepkommen(bowls) met 2 oren. De technische fiches van deze recipienten zijn toegevoegd als bijlage.  De aanbieder dient rekening te houden met deze materialen . Indien blijkt dat het ingediende voorstel van de aanbieder het niet toelaat deze materialen- te hergebruiken , dient de aanbieder zelf te voorzien in de vervanging van deze 2 materialen in dezelfde aantallen ,maat en vorm. De aanbieder zal een voorstel indienen voor de aankoop van 1000 dezelfde gastronorm dienbladen. Deze moeten geschikt zijn in de alle voorgestelde karren. Van de aanbieder wordt verwacht een concreet en uitgewerkt plan in te sluiten waaruit blijkt dat de continuiteit van het verstrekken en regenereren van maaltijden in het ziekenhuis gegarandeerd blijft , bij technische problemen eigen aan zijn offerte.  De aanbieder toont aan dat zijn offerte voldoet aan alle geldende Belgische en Europese richtlijnen die hiermee betrekking hebben. De aanbieder berekent de kost en tijd nodig voor het reinigen van een regeneratiekar per voorgestelde type.Dit voorstel dient duidelijk onderbouwd worden . Een plaatsbezoek is verplicht en laat de aanbieder toe zich te vergewissen van en vragen te stellen over de bestaande situatie. De datum zal verder in het bestek worden medegedeeld. De aanbieder zal een onderhoudsvoorstel aanbieden voor een periode van 7 jaar. Hiervan zijn de eerste 2 jaren volledig onder garantie en met inbegrip van een omnium onderhoud.De kosten van deze eerste 2 jaren zijn ten laste van de aanbieder. Aansluitend wordt een voorstel gedaan voor OH voor een periode van 5 jaar Omnium en preventief. De keuze zal finaal gemaakt worden door de aanbestedende overheid bij het gunnen van het dossier. De inschrijver maakt een overzicht van kosten voor de werkuren en verplaatsingen die gepresteerd kunnen worden die niet in een onderhoudscontract vervat zijn.  De aanbieder maakt een duidelijk overzicht op van de SLA 's die mogelijk zijn.  De aanbieder geeft aan wat de mogelijkheden zijn aangaande een consignatie voorraad van courante reserveonderdelen op lokatie van de AO. Na evaluatie van de geldig ingediende voorstellen zullen de 2 hoogst gerangschikte aanbieders worden uitgenodigd om een praktische test uit te komen voeren. Na de evaluatie van deze praktijktest zal het dossier finaal gegund worden. In het dossier wordt de benaming RVS gebruikt. h-ierbij geacht minimaal te voldoen aan volgende specificatie : austenitisch roestvrij staal AISI 304 of Werkst. nr 1.4303  In het dossier wordt vermelding gemaakt van professionele schoonmaak detergenten. De AO gebruikt op dit moment regain en micro quat. De aanbieder maakt een lijstje op welke alternatieve reinigings- en ontsmettingsproducten kunnen worden ingezet. 
II.2.7. Looptijd
90 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Bewijs van beroepsaansprakelijkheidsverzekering2. Omzetcijfers 3. Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor (gelieve naam en ondernemingsnummer toe te voegen aub) met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval private onderneming: 0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen + 0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen + 3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen + 0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 0,998 x Omzet / Totale bezittingen. (*) indien er een verlies is, dient dit bedrag van een minteken te worden voorzien. De score dient bevestigd te worden door een erkend boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.
Eventuele minimumeisen:
1. Bewijs van beroepsaansprakelijkheidsverzekering met vermelding van het verzekerde bedrag.
2. totale omzet over laatste drie beschikbare boekjaren totale omzet over de bedrijfsactiviteit die voorwerp is van deze opdracht
3. Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de boekhouder / revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De financiële diensten van de ziekenhuizen, zullen aan de hand van deze verklaring oordelen, of de ondernemer al dan niet verder kan weerhouden worden. In voorkomend geval dient de boekhouder / revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst. De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Referentielijst inzake gelijkaardige prestaties geleverd bij Belgische zorgsector gedurende de voorbije drie (3) jaar. Een aantal referenties zullen worden nagevraagd i.v.m. tevredenheid betreffende kwaliteit, dienst na verkoop en algemene tevredenheid.2. Een beschrijving van de door de aanbieder genomen maatregelen i.v.m. milieu (bv. efficiëntie logistiek, …), en ethisch verantwoord ondernemen (bv. producten aanbieden die zo laag mogelijke impact hebben op het leefmilieu, …)3. De technische uitrusting van de onderneming.4. Een beschrijving van de door de aanbieder genomen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen. Kwaliteitscertificaten (bv. ISO-9001, HACCP, BRC, IFS, ISO2000, .) 5. Opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitscontrole.

Eventuele minimumeisen:
1. Er worden minimaal drie (3) tevreden referenties vermeld gedurende de voorbije drie (3) jaar met contactpersoon en contactgegevens. Een aanbieding die deze referenties niet bevat, wordt uitgesloten.
2. Aantonen dat er de voorbije drie (3) jaar initiatief rond werd genomen, of maatregelen / beleid hierover gehandhaafd werden.
3. Nota betreffende de technische uitrusting van de onderneming om onder meer onderhoud en vervangingen op te vangen. Indien de aanbestedende overheid niet overtuigd is van voldoende technische kennis, ervaring of uitrusting mag zij de aanbieder weigeren.
4. Een beschrijving van de door de aanbieder genomen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen. Kwaliteitscertificaten (bv. ISO-9001, HACCP, BRC, IFS, ISO2000, .)
5. Minimum 3 technici die kunnen instaan voor installatie, in dienst stelling en herstelling van de aangeboden apparatuur (hardware en software). er dient eveneens aangetoond dat deze technici de Nederlandse taal ruim voldoende machtig zijn om misverstanden ten alle tijden te vermijden.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-18 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 8 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 27/10/2021 om 09.00Datum van plaatsbezoek : woensdag 27 oktober 9.00 UContactpersoon ; Hedwig Van Oosterwijck tel 03/4912083hedwig.van.oosterwijck@heilighartlier.beDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg Antwerpen , afdeling Mechelen
Keizerstraat 20, BE-2800 Mechelen

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-18

Annonces similaires du BDA :