Universiteit Gent

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Inrichten van leslokalen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Universiteit Gent
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Els Van Damme
Tel: +32 92643182
Fax: +32 92643596
E-mail: els.vandamme@ugent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Inrichten van leslokalen  
Referentienummer: DGFB/2021/012
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214400
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De Universiteit Gent wenst versterkt in te zetten op digitale onderwijsvormen. Concreet investeert de Universiteit Gent in onderwijsinfrastructuur die aan lesgevers en studenten mogelijkheden biedt om op een interactievere, digitale, hybride of fysieke wijze het onderwijs aan te bieden en te ontvangen. Hiermee wordt een optimalere onderwijsomgeving gecreëerd. Hiertoe worden : - 10 polyvalente BYOD-leslokalen (met eigen laptop) ingericht die zowel geschikt zijn voor samenwerkende werkvormen, frontaal en hybride onderwijs en digitale toetsing, en voorzien zijn van weConnect-technologie voor teleclassing en/of digitale samenwerking; - 2 grote BYOD-zalen (met eigen laptop) ingericht voor digitale toetsing die ook kunnen ingezet worden voor samenwerkend leren en als studie- en werkplek. Daarnaast worden 40 lokalen uitgerust met dynamische volgcamera’s, maar dit maakt geen onderdeel uit van deze opdracht. De in aanmerking komende lokalen zullen geselecteerd worden op basis van hun geografische spreiding over de verschillende UGent-regio’s. De lokalen moeten worden ingericht volgens een door de UGent opgestelde “Ontwerprichtlijn voor onderwijsruimtes” (zie bijlage), waarin de aandachtspunten en specifieke keuzes die de UGent volgt bij het vernieuwen en uitbreiden van de Campus van de toekomst worden gebundeld. De lokalen zullen ook worden uitgerust met nieuwe audio-visuele AV / IT technologie, zodat de lesgevers kunnen beschikken over geüniformiseerd, gebruiksvriendelijk en zo eenvoudig mogelijk bedienbaar materiaal in alle lokalen, waarbij alle apparatuur continu internet-based gemonitord wordt. Deze AV / IT technologie behoort niet tot de opdracht; niettemin moet deze AV / IT technologie mee worden opgenomen in het ontwerp door de aannemer en moet in de uitvoering van de opdracht goed gecoördineerd worden met de leverancier van deze apparatuur.  De aannemer zal bijgevolg instaan voor studie en ontwerp alsook de uitvoering der werken, inclusief de coördinatie van de AV / IT werken. De werken omvatten onder meer elektrische bekabeling, aansluitingen en bedieningen, akoestische panelen, schrijfborden, aankleding / opfrissing van de infrastructuur en inrichting met aangepast meubilair. Raamovereenkomst Om deze lokalen in te richten wenst de Universiteit Gent een raamovereenkomst af te sluiten met één aannemer voor een opdracht van werken die zowel het ontwerp als de uitvoering van de werken omvat. In eerste instantie zal de geselecteerde inschrijver gevraagd worden een ontwerp en offerte op te maken (op basis van door de Universiteit Gent aan te leveren outputspecificaties) voor drie (nog nader te bepalen) lokalen. De aannemer aan wie de opdracht zal worden gegund, zal dan de opdracht krijgen om ook de overige lokalen via een analoog concept te ontwerpen en in te richten. Hiervoor moet telkens een ontwerp en offerte worden opgemaakt. Bij de opmaak van de offerte voor de vervolgopdrachten, moet de aannemer dezelfde prijzen hanteren als in zijn basisofferte. Voor posten die niet in de basisofferte zijn voorzien, mogen nieuwe prijzen worden voorgesteld, die evenwel in verhouding dienen te zijn tot de prijzen uit de basisofferte. De opdracht wordt geraamd op ca. 1.480.000 EUR incl. BTW voor de totale looptijd en alle lokalen samen. 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-02-01
Einde (dd/mm/jjjj): 2023-08-31
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. -
Eventuele minimumeisen:
1. -

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De lijst van de voornaamste soortgelijke werken die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht. Onder “soortgelijke werken” wordt voor deze raamovereenkomst specifiek verstaan : werken voor het ontwerp en de uitvoering met een publieke functie.Indien meer dan 5 aannemers aan dit selectiecriterium voldoen, zal de voorkeur gegeven worden : - in de eerste plaats : aan werken voor het ontwerp en de uitvoering inzake zaalinfrastructuur in het onderwijs (leszalen tussen ca. 100 m² en ca. 250 m²) of congresfaciliteiten- vervolgens : waarbij het ontwerp is gerealiseerd door (interieur)architecten die op structurele wijze aan het aannemersbedrijf zijn verbonden en niet door externe architecten- ten slotte : wanneer het uitgewerkte concept op meerdere vergelijkbare locaties werd toegepast2. Certificaten die bewijzen dat de werken uit de referentielijst naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.3. Opgave van de al dan niet tot de onderneming van de ondernemer behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke de aannemer ter beschikking zullen staan om de werken uit te voeren;4. Maatregelen die de ondernemer treft om de kwaliteit te waarborgen5. Studie- en beroepskwalificaties van het personeel dat met het ontwerp en de coördinatie van de opdracht zal worden belast; de voorkeur gaat uit naar studiekwalificaties of ervaring die getuigen van ontwerpcompetenties6. Erkenning als aannemer van werken, categorie D (Algemene aannemingen van bouwwerken)

Eventuele minimumeisen:
6. Klasse 1
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 1


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-16 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-10-14

Annonces similaires du BDA :