Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Politiezone CARMA
Postadres: Europalaan 27,BE-3600 Genk
Contactpersoon: Mevrouw Kristien Vanlaer
Tel: +32 89391319
E-mail: pz.carma.aankoopdienst@police.belgium.eu
Internetadres(sen): www.politie/5909/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Een meerjarige overeenkomt voor diensten voor het schoonmaken van de gebouwen van politiezone CARMA Referentienummer: 2021/025
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90910000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE223
Voornaamste plaats van uitvoering: Politiezone CARMA, Europalaan 27 te 3600 Genk / Politiezone CARMA II, Rode Kruislaan 34 te 3960 Bree / Wijkkantoor Bocholt, Pastoordreef 13 te 3950 Bocholt
II.2.4. Beschrijving
De opdracht is verdeeld over 3 posten: - hoofdsite in Genk - commissariaat in Bree - wijkkantoor in Bocholt Er dient voor elk van deze 3 posten een offerte ingediend te worden, anders is de offerte absoluut nietig.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* 1) Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.2) De inlichtingen of documenten die de aanbestedende overheid kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zal door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd. Wat alle andere documenten en certificaten betreft, zoals een uittreksel uit het strafregister of, bij gebreke daarvan, een gelijkwaardig document dat is afgegeven door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of het land waar de ondernemer is gevestigd, waaruit blijkt dat aan de betrokken eisen is voldaan, moet de offerte van de inschrijver deze documenten of certificaten bevatten. Behoudens uitsluitingsgronden m.b.t. fiscale en sociale schulden kan de inschrijver, die zich in één van de verplichte of facultatieve uitsluitingsgronden bevindt, aantonen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. Hiertoe bewijst de inschrijver, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreuken of fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij feiten en omstandigheden heeft opgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekend autoriteiten en dat hij concrete technische, organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen teneinde een nieuwe strafrechtelijke inbreuk of fout te voorkomen. Verplichte uitsluitingsgronden :1° deelneming aan een criminele organisatie;2° omkoping;3° fraude;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit ;5° witwassen van geld of financiering van terrorisme;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven.De in 1° tot 6° bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De onder 7° bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een periode van vijf jaar, vanaf de beëindiging van de inbreuk. De inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn fiscale schulden en sociale zekerheidsbijdragen, wordt uitgesloten van deze plaatsingsprocedure. De toegang tot de procedure wordt evenwel niet ontzegd aan de inschrijver die:a) geen bijdrageschuld heeft van meer dan 3.000 euro ofb) die voor die schuld uitstel van betaling heeft verkregen en de afbetalingen daarvan strikt in acht neemt.Indien de inschrijver een bijdrageschuld heeft van meer dan 3.000 euro, toont hij aan, op straffe van uitsluiting, dat hij op een aanbestedende overheid of op een overheidsbedrijf, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn voor een bedrag dat minstens gelijk is aan zijn schuld verminderd met 3.000 euro.Indien het attest in bezit van de aanbestedende overheid niet aantoont dat de inschrijver voldoet aan de eisen i.v.m. zijn fiscale en sociale verplichtingen, stelt zij de ondernemer hiervan in kennis. Vanaf de dag volgend op deze kennisgeving, beschikt de inschrijver over een termijn van vijf werkdagen om het bewijs te geven van zijn regularisatie. Van deze regularisatie kan slechts éénmalig gebruik gemaakt worden.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Document verzekeringsmaatschappij: minimaal EUR 2 500 000 per gebeurtenis of EUR 5 000 000 per contractjaar.
2. Om een inschrijving voor de opdracht te kunnen indienen, moet de inschrijver in elk van de drie laatste afgesloten boekjaren een jaaromzet van ten minste 500.000,00 EUR hebben gerealiseerd met betrekking tot de schoonmaak van lokalen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document.3. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.4. Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.
Eventuele minimumeisen:
1. Lijst met referenties en ondertekende attesten van goede uitvoering voor minimaal 2 gelijkwaardige opdrachten
2. Geldig certificaat VCA of BESACC (of gelijkwaardig)
3. Geldig certificaat ISO 9001 (of gelijkwaardige)
4. Attest lidmaatschap erkende beroepsfederatie
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-10-27 17:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-02-24
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-10-28
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Aankoopdienst, Europalaan 27 te 3600 Genk
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 06/10/2021 om 08.15De inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek uit te voeren op 6 oktober 2021:• 08.15 uur ontvangst hoofdsite Genk, Europalaan 27• 08.30 uur rondgang hoofdsite Genk• 12.30 uur plaatsbezoek wijkkantoor Bocholt, Pastoordreef 13• 14.00 uur plaatsbezoek commissariaat Bree, Rode Kruislaan 34U dient voor dit plaatsbezoek een afspraak te maken met de ontwerper via mail (pz.carma.aankoopdienst@police.belgium.eu).Wegens Covid-19 is slechts één afgevaardigde toegestaan. Indien, na de gemaakte afspraak, het plaatsbezoek niet kan doorgaan wegens Covid-19, verwittigt de ontwerper u om een nieuwe afspraak in te plannen.Alle deelnemers worden bij ontvangst in Genk in het bezit gesteld van volgende documenten : - frequentieplan schoonmaken + indicatieve m² per locatie en per lokaal - wijze van schoonmaak per type lokaalDe inschrijver dient het attest van plaatsbezoek in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.Voor inschrijvers die reeds in het kader van opdracht nummer 2020/031 op plaatsbezoek geweest zijn, vervalt deze verplichting voor zover ze het attest van desbetreffende plaatsbezoek aan de offerte toevoegen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Parket Limburg, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-09-23