Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Design & Build : Bouwen van een cleanroom en bijhorende kantoren in blok 4 van de vroegere studentenhuizen van Willy Van Der Meeren Referentienummer: 30000-20010
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214610
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
In de bestaande gebouwen van Willy Van Der Meeren zal een cleanroom en bijhorende kantoren worden ingericht voor de microfabricage van microfluïda in glas en silicium. Het gaat om een Design & Build project dewelke volledig en in detail, zowel bouwkundig en als technisch dient uitgewerkt te worden. In deze opdracht zijn de volledige studie en totale uitvoering opgenomen. De opdracht bestaat dus uit : - deel studie - deel werken - deel indienststelling en garantie. Aangezien de opdrachtgever de afbraakwerken en de asbestsanering reeds vooraf zal laten uitvoeren, maakt het deel “aanstellen van de veiligheidscoördinator” geen deel uit van de opdracht. De werken omvatten : • Vervangen buitengevel aan technische ruimte • Verstevigen vloeren indien nodig • Plaatsen buitenschrijnwerk • Vernieuwen dakwerken en plaatsen valbeveiliging • Plaatsen compartimentscheidende wanden, • Installatie cleanroom (binnenwanden, vloer, plafond, technieken, vast meubilair) • Inrichting kantoren (binnenwanden, vloer, plafond, technieken, vast meubilair) • Technieken nodig voor cleanroom en kantoren • Nieuwe draaitrap binnen en nieuwe spiltrap buiten • Omgevingswerken (toegangshellingen en betonnen sokkels voor technieken en buitenaanleg waaronder beplanting en hekwerk) Er wordt gestreefd om het project te bestellen eind december 2021. Een engineeringsperiode (studie) is voorzien tijdens de eerste 2 maanden van 2022. De uitvoering (inclusief inregeling en validatie) volgt verder in 2022. Een gewenste voorlopige oplevering is vastgelegd op 1 september 2022.
II.2.7. Looptijd
8 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Zie Bijlage C
De kandidaat dient een passende
bankverklaring opgesteld overeenkomstig
het model in bijlage C aan zijn offerte toe te voegen.
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet gerealiseerd te hebben van minstens 5.000.000 EUR.
Via de jaarrekeningen te staven.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.Het betreft een delicate opdracht met een hoge technische complexiteit, waarbij de inschrijvers worden geselecteerd op basis van hun ervaring.2. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.4. TECHNISCHE BEKWAAMHEID PROJECTMANAGER ( belast met de coördinatie van het totaalproject) EN PROJECTLEIDER HVAC en PROJECTLEIDER RUWBOUW EN AFWERKING
Eventuele minimumeisen:
1. 1 REFERENTIES
Een lijst van de werken die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
Het betreft een delicate opdracht met een hoge technische complexiteit, waarbij de inschrijvers worden geselecteerd op basis van hun ervaring.
Minimum 3 referenties die voldoen aan volgende minimumeisen:
• Gebouw met minimale netto cleanroom of laboratoria of animalium oppervlakte van 500 m2 (cleanroom min. Iso klasse 6/Klasse 1000 of labo met inperkingsniveau min. L2 of A2)
• Een gelijkaardige technische complexiteit als L2/L3 labo's en A2/A3 animalaria, met complexe drukregeling en HEPA - filtratie; het luchtdicht uitvoeren van lokalen, zones waarvoor zeer strenge eisen gelden voor de omgevingscondities
• Met minimale totale bouwkost van EUR 2.000.000 excl. Btw
• Maximaal 2 van de referenties werden uitgevoerd in opdracht van eenzelfde bouwheer
• D&B van cleanroom projecten
• Verbouwingsprojecten
• Met tevredenheidsattest ondertekend door de gemachtigde van het opdrachtgevend bestuur en vermelding van contactgegevens, die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
• Vermelding van het bedrag, het tijdstip en de plaats van de uitvoering van de werken
2. De kandidaat dient een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking toe te voegen.
3. De kandidaat dient een geldig VCA-certificaat toe te voegen.
4. CV en referentielijst van projectmanager belast met de coördinatieopdracht van het totaalproject :
• Min. 10 jaar relevantie werkervaring voor de projectmanager
• Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift)
• Min. ervaring in 1 van de 3 referenties met tevredenheidsattesten
CV en referentielijst van projectleider technieken HVAC
• Min. 3 jaar relevantie werkervaring voor de projectleider technieken
• Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift)
CV en referentielijst van projectleider ruwbouw en afwerking
• Min. 3 jaar relevantie werkervaring voor de projectleider
• Diploma ingenieur (kopie van het studiegetuigschrift)
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), minimum Klasse 6 (tot 3.225.000 EUR) Of volgens klasse prijsopgave.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-10-05 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-04-03
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-10-05
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel - Aankoop, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren.Gezien de coronamaatregelen, stellen we 2 data voor. Gelieve u slechts voor 1 datum in te schrijven met maximum 1 persoon en u te houden aan de door de Belgische overheid aanbevolen coronamaatregelen (dragen mondmasker, 1.5m afstand bewaren).Gelieve ook de coronamaatregelen specifiek voor VUB na te leven zie website https://www.vub.be/coronavirus#voorzorgsmaatregelenDatum:woensdag 1 september 2021 om 14.00 uur.donderdag 2 september 2021 om 14.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek noodzakelijk:via Directeur.infra@vub.be en Evy.Paessens@vub.be is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk donderdag 9 september 2021 voor 24.00u en dit via directeur.infra@vub.be met als vermelding vraagstelling dossiernummer VUB/2021/DI/30000-20010 Bouwen van een cleanroom en bijhorende kantoren.De vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres na te te laten.De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-08-18