Stad Aalst

Cluster Facility. Restauratie van de pastorij te Nieuwerkerken-Aalst



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Stad Aalst
Postadres: Werf 9,BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300
E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internetadres(sen): www.aalst.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Forum e-notification
Postadres: nvt,BE-nvt nvt
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Cluster Facility. Restauratie van de pastorij te Nieuwerkerken-Aalst 
Referentienummer: 21/I-36
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: Pastorij Nieuwerkerken, Vlaamse Gaaistraat 1 te 9320 Nieuwerkerken
II.2.4. Beschrijving
Het project omvat de uitvoering van de restauratiewerken die nodig zijn om de pastorij te Nieuwerkerken-Aalst te conserveren, restaureren, op te waarderen en een herbestemming te geven, zoals bepaald in de concessie overeenkomst dd. 26 juni 2018 met de vzw lnterno. Gezien de hoge erfgoedwaarde van zowel het interieur als exterieur werd op 24/06/2019 het architectenbureau Maarten Dobbelaere bvba aangesteld als extern ontwerper om het restauratiedossier op te maken en de werken op te volgen, alsook om de noodzakelijke dossiers op te stellen in functie van het ontvangen van erfgoedpremies van het Agentschap Onroerend Efgoed. Huidig dossier betreft de aanbesteding van de restauratie- en bouwwerken bouwwerken ter realisatie van het project. 
II.2.7. Looptijd
270 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 67 - 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.Overeenkomstig artikel 67 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechtelijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor :1. deelneming aan een criminele organisatie,2. omkoping3. fraude 4. terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit,5. witwassen van geld en financiering van terrorisme, 6. kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel,7. het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.Overeenkomstig artikel 68 sluit de aanbestedende overheid een kandidaat of inschrijver uit die niet blijkt te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of sociale zekerheidsbijdragen anderzijds.Overeenkomstig artikel 69 van de wet kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die:1. indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden;2. wanneer de kandidaat of inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;3. wanneer de aanbestedende overheid kan aantonen, met elk passend middel, dat de kandidaat of inschrijver in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken;4. wanneer de aanbestedende overheid over voldoende plausibele aanwijzingen beschikt om te besluiten dat de kandidaat of inschrijver handelingen zou hebben gesteld, overeenkomsten zou hebben gesloten of afspraken zou hebben gemaakt, die gericht zijn op vervalsing van de mededinging in de zin van artikel 5, lid 2;5. wanneer een belangenconflict in de zin van artikel 6 niet effectief kan worden verholpen met andere minder ingrijpende maatregelen;6. wanneer zich wegens de eerdere betrokkenheid van de kandidaat of inschrijver bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure een vervalsing van de mededinging als bedoeld in artikel 52 heeft voorgedaan die niet met minder ingrijpende maatregelen kan worden verholpen;7. wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een aanbesteder of een eerdere concessieovereenkomst en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties;8. wanneer de kandidaat of inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van de informatie die nodig is voor de controle op het ontbreken van uitsluitingsgronden of de naleving van de selectiecriteria, of hij informatie heeft achtergehouden, of niet in staat was de ondersteunende documenten die vereist zijn krachtens artikel 73 of artikel 74 over te leggen; of9. wanneer de kandidaat of inschr.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Er worden referenties gevraagd van meer dan 5 jaar gezien restauratieprojecten zeer specifiek zijn en gezien de uitvoering ervan afhankelijk is van de toekenning erfgoedpremies. De termijn wordt om die reden uitgebreid om het mededingen te verruimen. 1. Een lijst met kwalificaties van het personeel (eigen en onderaanneming) dat daadwerkelijk met de opdracht wordt belast: studiekwalificaties en beroepskwalificaties.Deze lijst omvat minstens 10 personen, waarvan 5 met minstens 10 jaar ervaring. 2. Een lijst met min 5. - max. 10 relevante referenties van de uitgevoerde werken tijdens de laatste acht jaar (max. 3 bladzijden per referentie). - Er dient minstens één referentie te worden bijgevoegd van pannen bedaking, bij voorkeur van een gelijkaardig historisch gebouw. - Er dient minstens één referentie te worden bijgevoegd van restauratiewerken aan gelijkaardige historische interieurs. - Er dient minstens één referentie te worden bijgevoegd van restauratiewerken aan houten dakstructuren. - Er dient minstens één referentie te worden bijgevoegd van restauratiewerken aan historische gevelbepleisteringen. - De referenties dienen minstens van een gelijkaardige omvang te zijn dan de werken voorzien in dit dossier. (gelijkaardige omvang kan zijn : gelijkaardig bouwbudget, gelijkaardige techniciteit, gelijkaardige restauratiewerken, … ) - De kwaliteit van de geselecteerde referenties wordt gestaafd met een attest van tevredenheid van de opdrachtgever.- Voor deze referenties wordt aangegeven welke delen van de werken met eigen personeel werden uitgevoerd en voor welke delen beroep werd gedaan op onderaannemers.De referentie dient op zijn minst te vermelden: 1. korte beschrijving van het referentieproject;2. jaar van uitvoering;3. budget van de werken ;4. attest tevredenheid of PV van voorlopige oplevering;5. welke delen met eigen personeel – wat in onderaanneming3. De inschrijver voegt bij zijn offerte een opgave van de onderdelen van de opdracht die hij door een onderaannemer zal laten uitvoeren. Uit deze opgave dient te blijken dat de aannemer minstens 50 % van de restauratiewerken, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren. - De eventuele onderaannemers moeten voldoen aan dezelfde vereisten als het eigen personeel (zie punt 1 en 2).- De inschrijver houdt er rekening mee dat wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht ingevolge duidelijke overmacht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn, de uitvoerder nieuwe onderaannemers dient op te geven die eveneens beantwoorden aan de vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemer(s).2. Ploegsamenstelling (selectiecriteria)De inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver voegt toe bij zijn offerte:1. een duidelijke beschrijving van de ploegsamenstelling met verduidelijking van wie welk onderdeel van de werken voor zich zal nemen (verwijzend naar de studiekwalificaties van dit personeel).2. opgave werfverantwoordelijke 3. opgave uitvoerder(s) van de restauratie 4. het gedeelte dat de uitvoerder voornemens is in onderaanneming te geven met vermelding van de onderaannemer(s): max. 3 per specialiteit.De ploegsamenstelling moet aantonen dat de inschrijver kan beschikken over het personeel om de deelaspect van de opdracht uit te voeren : er dient een personeelslid of team voorgesteld te worden voor minstens de: - dakwerken- gevelrestauratie- restauratie pleisterwerken- elektriciteit- verwarming, ventilatie en sanitair2. opgave werfverantwoordelijke 3. opgave uitvoerder(s) van de restauratie 4. het gedeelte dat de uitvoerder voornemens is in onderaanneming te g.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. Zie selectiecriterium
2. Zie selectiecriterium
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-13 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-03-12
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-09-13
Plaatselijke tijd: 09:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: De inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.Een plaatsbezoek kan per mail aangevraagd worden via joke.caekebeke@aalst.beDe inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-07-12

Annonces similaires du BDA :