Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Provincie West-Vlaanderen
Postadres: Koning Leopold III-laan 41,BE-8200 Sint-Andries
Contactpersoon: De heer Benny Calon
Tel: +32 494502942
E-mail: benny.calon@west-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.west-vlaanderen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Interieurestauratie Provinciaal Hof Referentienummer: 0306/2020/001
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45113000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: Provinciaal Hof, Markt, 8000 Brugge
II.2.4. Beschrijving
De aanneming heeft als voorwerp de werken, leveringen, het vervoer, arbeidskrachten en alle middelen, nodig voor de Interieurinrichting fase III - Provinciaal Hof te Brugge. Deel 0 – Algemene bepalingen Deel 1 – Afbraak- en (ver)bouwwerken Deel 2 – Interieurafwerking Deel 3 – Specifieke restauratiewerken Deel 4 – Technieken Deel 5 – Liften BELANGRIJKE OPMERKING: De inschrijvers dienen verplicht vooraf de plaats waar de werken zullen uitgevoerd worden te bezoeken. Het indienen van een offerte impliceert dat de inschrijver zich vooraf van de toestand ter plaatse vergewist heeft en bij de opmaak van zijn offerte terdege rekening gehouden heeft met de bestaande situatie. Geen enkel supplement zal uit dien hoofde toegestaan worden. Voor een bezoek ter plaatse of bijkomende inlichtingen kan men op voorhand afspreken door zich te richten tot bovenstaande adressen. Er is een moment voor plaatsbezoek voorzien op: 11 augustus, 25 augustus, 8 september, 22 september. Voor een plaatsbezoek dient vooraf een afspraak gemaakt te worden via info@architectenvs.be
II.2.7. Looptijd
730 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
• Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. • vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de persoonlijke toestand (verplichte en facultatieve uitsluitingsgronden en selectie-criteria) verifiëren van de inschrijver die het best gerangschikt is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste documenten m.b.t. uitsluiting opvragen – afgezien van documenten dia via Telemarc of via gelijkaardige gratis toegankelijke elektronische toepassingen in andere lidstaten kunnen worden bekomen – die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op erewoord niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste documenten niet worden ingediend wordt hij van de opdracht uitgesloten. De verificatie van de toestand m.b.t. de selectiecriteria gebeurt aan de hand van de documenten gevoegd bij de offerte. Vooreerst wordt evenwel in hoofde van alle inschrijvers door de aanbestedende overheid een onderzoek gevoerd naar de sociale en fiscale schulden. Dit gebeurt aan de hand van de Telemarc – toepassing of via gelijkaardige gratis toegankelijke elektronische toepassingen in andere lidstaten. Als buitenlandse inschrijver in het aangewezen een recent attest te voegen bij de offerte waaruit blijkt dat voldaan is aan de verplichtingen inzake betaling van de sociale zekerheidsbijdrage alsook een recent attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de fiscale verplichtingen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. nvt
Eventuele minimumeisen:
1. nvt
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. A. De studie- en beroepskwalificaties van de aannemer van de onderneming.• studiekwalificaties : diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van het vooronderzoek i.f.v. restauratiewerkzaamheden waarmee de onderzoekers zelf ervaring hebben;• beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften.• De lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden. 2. B. Algemene deskundigheid met betrekking tot de specifieke project-opdracht3. C. Vermelding van het gedeelte van de opdracht dat de uitvoerder minstens in eigen beheer zal uitvoeren
Eventuele minimumeisen:
1. Deze getuigschriften bevatten :
• het bedrag van de restauratiewerkzaamheden of vooronderzoeken ;
• het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering ;
• een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
• de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers(s) ;
• de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden ;
• het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden ;
• de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerk-zaamheden en/of vooronderzoeken.
• een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van dit vooronderzoek.
Vereiste erkenning: A.d.h.v. de raming wordt bepaald dat de erkende aannemer minstens ingedeeld is in klasse 7
De aannemer heeft een erkenning in de (onder)categorie :
categorie of ondercategorie D 24
Categorie of ondercategorie D 23 waaronder glas-in-lood, binnenschrijnwerk,
parketrestauratie, decoratieve schilderwerken
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-10-07 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-04-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-10-07
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: e-tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Deel 0 – Algemene bepalingen Provincie West-VlaanderenKoning Leopold III-laan 418200 Brugge (Sint-Andries)Dhr. Benny Calon - tel. 0494 50 29 42Deel 1 – Afbraak- en (ver)bouwwerken Deel 3 – Specifieke restauratiewerken Deel 5 – LiftenArchitectenbureau VAN SEVEREN bv,Lodewijk Dosfelstraat 30 • 9200 Dendermonde052 21 32 55info@architectenVS.beDeel 2 – Interieurafwerking Deel 4 – TechniekenFelt Architectuur & design BV, Forelstraat 55b,9000 Gentinfo@felt.works0484 62 91 61 & 0486 79 50 92Plaatsbezoek vereist: De inschrijvers dienen verplicht vooraf de plaats waar de werken zullen uitgevoerd worden te bezoeken. Het indienen van een offerte impliceert dat de inschrijver zich vooraf van de toestand ter plaatse vergewist heeft en bij de opmaak van zijn offerte terdege rekening gehouden heeft met de bestaande situatie. Geen enkel supplement zal uit dien hoofde toegestaan worden. Voor een bezoek ter plaatse of bijkomende inlichtingen kan men op voorhand afspreken door zich te richten tot bovenstaande adressen.Er is een moment voor plaatsbezoek voorzien op: 11 augustus, 25 augustus, 8 september, 22 september. Voor een plaatsbezoek dient vooraf een afspraak gemaakt te worden via info@architectenvs.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 32022349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-07-06