Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Aalst
Postadres: Werf 9,BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300
E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internetadres(sen): www.aalst.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Forum e-notification
Postadres: nvt,BE-nvt nvt
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase VIII Referentienummer: 19/I-111
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: Sint-Martinuskerk Aalst, Priester Daensplein te 9300 Aalst
II.2.4. Beschrijving
- restauratie interieur deel koor : wanden en opgaande structuren, vloeren, gewelven - restauratie aangrenzende glasramen 10Z, 11Z, 12Z, 26Z, 27Z - conservatie/restauratie van de monumentale altaren met inbegrip van conservatie/restauratie een set altaarkleden per altaar - conservatie/restauratie altaarschilderijenen overige schilderijen in deze zone van de kerk - conservatie/restauratie van vast houten meubilair / kunstwerken in deze zone - restauratie interieur deel Bijgebouwen zuid (Bz) : wanden, vloeren, gewelven, zolders, kelder - uitbreiding van de verwarmingsinstallatie in Bz
II.2.7. Looptijd
608 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 67 - 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.Overeenkomstig artikel 67 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechtelijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor :1. deelneming aan een criminele organisatie,2. omkoping3. fraude 4. terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit,5. witwassen van geld en financiering van terrorisme, 6. kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel,7. het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.Overeenkomstig artikel 68 sluit de aanbestedende overheid een kandidaat of inschrijver uit die niet blijkt te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of sociale zekerheidsbijdragen anderzijds.Overeenkomstig artikel 69 van de wet kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die:1. indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden;2. wanneer de kandidaat of inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;3. wanneer de aanbestedende overheid kan aantonen, met elk passend middel, dat de kandidaat of inschrijver in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken;4. wanneer de aanbestedende overheid over voldoende plausibele aanwijzingen beschikt om te besluiten dat de kandidaat of inschrijver handelingen zou hebben gesteld, overeenkomsten zou hebben gesloten of afspraken zou hebben gemaakt, die gericht zijn op vervalsing van de mededinging in de zin van artikel 5, lid 2;5. wanneer een belangenconflict in de zin van artikel 6 niet effectief kan worden verholpen met andere minder ingrijpende maatregelen;6. wanneer zich wegens de eerdere betrokkenheid van de kandidaat of inschrijver bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure een vervalsing van de mededinging als bedoeld in artikel 52 heeft voorgedaan die niet met minder ingrijpende maatregelen kan worden verholpen;7. wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een aanbesteder of een eerdere concessieovereenkomst en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties;8. wanneer de kandidaat of inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van de informatie die nodig is voor de controle op het ontbreken van uitsluitingsgronden of de naleving van de selectiecriteria, of hij informatie heeft achtergehouden, of niet in staat was de ondersteunende documenten die vereist zijn krachtens artikel 73 of artikel 74 over te leggen; of9. wanneer de kandidaat of inschr.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Zie artikel 25 in het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 20 september 2002.De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:A. Kwalificatiesa) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten an de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamhedenb) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriftenB. Technische beroepsbekwaamheidB1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en dienstenB2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider van de hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.C. Referenties specifiek voor dit bestekC1. Opgave van minimaal 2 restauratiewerken over de laatste 7 jaar met in hoofdzaak de restauratie van interieur voor een uitgave per werk van meer dan 1 000 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd3. deze getuigschriften bevatten:a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamhedenb) de eindafrekening van de restauratiec) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoord) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en opleveringe) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzenf) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en nah) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamhedenC2. Opgave van minimaal 1 restauratie-uitvoering over de laatste 7 jaar van elk van volgende elementen aan als monument beschermd Erfgoed van vergelijkbare oorsprong (dit mogen ook referenties van onderaannemers zijn waarop beroep gedaan wordt voor huidige aanneming = duidelijk te vermelden)- monumentaal altaar in steen 25 000 EUR netto- monumentaal altaar in gepolychromeerd hout 25 000 EUR netto- altaarschilderij op doek 10 000 EUR netto- monumentaal paneelschilderij 10 000 EUR netto- restauratie kerkelijk textiel (dit mag een ensemble zijn) 5 000 EUR netto- restauratie brandglasramen 25 000 EUR netto- restauratie van gewelf/muurschilderingen 25 000 EUR nettoC3. Opgave van exact 2 referenties betreffende aanleg van technische installaties in beschermde kerkgebouwen voor een bedrag van 100.000 EUR elk, uitgevoerd over de laatste 5 jaa.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. Zie artikel 25 in het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 20 september 2002.
De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:
A. Kwalificaties
a) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten an de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden
b) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften
B. Technische beroepsbekwaamheid
B1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten
B2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider van de hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.
Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.
B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.
C. Referenties specifiek voor dit bestek
C1. Opgave van minimaal 2 restauratiewerken over de laatste 7 jaar met in hoofdzaak de restauratie van interieur voor een uitgave per werk van meer dan 1 000 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed
1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer
2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd
3. deze getuigschriften bevatten:
a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamheden
b) de eindafrekening van de restauratie
c) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoor
d) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en oplevering
e) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzen
f) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)
g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en na
h) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden
C2. Opgave van minimaal 1 restauratie-uitvoering over de laatste 7 jaar van elk van volgende elementen aan als monument beschermd Erfgoed van vergelijkbare oorsprong (dit mogen ook referenties van onderaannemers zijn waarop beroep gedaan wordt voor huidige aanneming = duidelijk te vermelden)
- monumentaal altaar in steen 25 000 EUR netto
- monumentaal altaar in gepolychromeerd hout 25 000 EUR netto
- altaarschilderij op doek 10 000 EUR netto
- monumentaal paneelschilderij 10 000 EUR netto
- restauratie kerkelijk textiel (dit mag een ensemble zijn) 5 000 EUR netto
- restauratie brandglasramen 25 000 EUR netto
- restauratie van gewelf/muurschilderingen 25 000 EUR netto
C3. Opgave van exact 2 referenties betreffende aanleg van technische installaties in beschermde kerkgebouwen voor een bedrag van 100.000 EUR elk, uitgevoerd over de laatste 5 jaa.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-11 13:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-03-19
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-08-11
Plaatselijke tijd: 13:30
Adres: Administratief Centrum (AC), Werf 9 te 9300 Aalst
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-29