Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Edegem
Postadres: Gemeenteplein 1,BE-2650 Edegem
Contactpersoon: De heer Steve Suykens
Tel: +32 32892650
Fax: +32 32892299
E-mail: steve.suykens@edegem.be
Internetadres(sen): www.edegem.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst voor onderhoud, inspectie en herstelling van daken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: A00 2021 01
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45261920
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: A01 - Oud gemeentehuis, Gemeenteplein 2 te 2650 Edegem / A06 - Brandweerkazerne, Zomerlei 37 en 41 te 2650 Edegem / A08.1 - Gemeentelijke begraafplaats, administratie.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
Onderhavige raamovereenkomst heeft betrekking op: - Periodiek onderhoud en inspectie van de daken: Dit omvat o.a. (niet limitatief) • reinigen en ontruimen van daken; • reinigen van koepels; • reinigen en ontruimen van dakgoten, hanggoten, bakgoten, kilgoten, schampgoten, zakgoten, zalingen, verholen goten en andere gootconstructies; • reinigen en ontruimen van afvoerpijpen, vergaarbakken, spuwers, dakkolken, bol- en draadroosters, sneeuwroosters; • onderhoud groendaken; • inspectie en rapportering van schadeverschijnselen; De reiniging en inspectie dient 1 x per jaar uitgevoerd te worden, in de maanden oktober/november. Het bestuur behoudt zich het recht om van deze regel af te wijken, in min of meer op afroep waarbij de opdracht dient aan te vangen binnen de 14 kalenderdagen. - Uitvoeren van herstellingen tot EUR 8.500 per deelopdracht: Dit omvat o.a. (niet limitatief) • Het herstellen en/ of plaatselijk vervangen van dakgoten, hanggoten, bakgoten, kilgoten, schampgoten, zakgoten, zalingen, verholen goten en andere gootconstructies; • Het herstellen/vervangen van koepels; • Het herstellen en/ of plaatselijk vervangen van afvoerpijpen, vergaarbakken, spuwers, dakkolken, bol-en draadroosters, sneeuwroosters; • Het vervangen van dakpannen/ leien; • Het ontmossen van hellende daken en aanbrengen van een beschermende coating; • Het herstellen en/ of plaatselijk vernieuwen van platte/hellende daken met bitumineuze lagen, pannen, leien, metalen dakbedekking (o.A. lood, zink,.), EPDM of pvc (o.a. type Trocal); • Het isoleren van platte of hellende daken. Per deelopdracht wordt een afzonderlijk akkoord gegeven, waarbij aard en omvang van de werken, aanvangsdatum en uitvoeringstermijn worden opgegeven. De verdere specificaties zijn terug te vinden in de Technische bepalingen. Het bedrag per deelopdracht is maximum 8.500,00 EUR exclusief btw, doch kan zowel naar boven als naar beneden afwijken, afhankelijk van de grootte, omvang of complexiteit van de opdracht. Voor grotere werken behoudt het lokaal bestuur zich het recht voor op een afzonderlijke prijsvraag, waarbij de aannemer, aangesteld voor het raamcontract, ook zal worden aangeschreven. Er kan echter geen minimumbedrag noch een minimum aantal deelopdrachten gegarandeerd worden. Deze raming is dus louter indicatief. Onderstaande lijst bevat de gebouwen waarop deze raamovereenkomst betrekking heeft. Voorafgaand aan de jaarlijkse onderhouds- en inspectiebeurt zal er door de dienst Patrimonium & Facility uit onderstaande lijst een gebouwenlijst doorgegeven worden, met daarop de prioritaire gebouwen die dat jaar een onderhoudsbeurt dienen te krijgen. Deze lijst kan tijdens de duur van de raamovereenkomst echter wel wijzigen, naargelang onder meer de wijzigende toestand van het gemeentelijk patrimonium en de bevoegdheden van het gemeentebestuur.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.3. Jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft.
Eventuele minimumeisen:
3. Minstens 2 laatste jaarrekeningen:
- Deze jaarrekeningen worden nagekeken op solvabiliteit en rendabiliteit. Beide jaren dienen hoger te zijn dan de gevraagde percentages.
- Solvabiliteit: EV/Totaal passiva x 100 ; deze ratio dient hoger te zijn dan 20%
- Rendabiliteit: Winst na belastingen/EV * 100 ; deze ratio dient hoger te zijn dan 7%
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient in totaal minstens 4 relevante referenties op te geven, gedocumenteerd met een omschrijving van de werken, kostprijs, termijn en positieve evaluatie, ondertekend door de opdrachtgever. Hiervan dienen er minstens 2 referenties voor het onderdeel onderhoud te zijn en minstens 2 referenties voor het onderdeel herstellingen, telkens van een verschillend type dakbedekking.2. De inschrijver dient een schriftelijke bevestiging toe te voegen dat de werfleiding of verantwoordelijke voor deze opdracht Nederlands spreekt en schrijft in voldoende mate om werfproblemen te behandelen. De naam van de werfleiding en/of verantwoordelijke wordt hierbij opgegeven.3. De inschrijver dient een beschrijving van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt, toe te voegen.
Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 4 referenties:
- 2 voor onderhoud
- 2 voor herstellingen
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-23 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-12-21
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Gemeentebestuur Edegem
Gemeenteplein 1, BE-2650 Edegem
Tel: +32 32892650
E-mail: gemeentebestuur@edegem.be
Internetadres(sen): www.edegem.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-30