Gemeente Rijkevorsel

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Renovatie gemeentehuis te Rijkevorsel, ontwerp & uitvoering



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Rijkevorsel
Postadres: Molenstraat 5,BE-2310 Rijkevorsel
Contactpersoon: De heer Erik Smolders
Tel: +32 33400078
E-mail: erik.smolders@rijkevorsel.be
Internetadres(sen): www.rijkevorsel.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Gemeente Rijkevorsel
Postadres: Molenstraat 5,BE-2310 Rijkevorsel
Contactpersoon: Mevrouw Nina De Vrij
Tel: +32 33400009
E-mail: nina.de.vrij@rijkevorsel.be
Internetadres(sen): www.rijkevorsel.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Renovatie gemeentehuis te Rijkevorsel, ontwerp & uitvoering 
Referentienummer: 2021156
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Molenstraat 5, 2310 Rijkevorsel
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze werken: Renovatie gemeentehuis te Rijkevorsel: ontwerp & uitvoering. Met de renovatie van het gemeentehuis wordt beoogd om de infrastructuur te vernieuwen in functie van de kwaliteit van de dienstverlening en het welzijn van de mandatarissen en de personeelsleden. Hierbij moet uitgegaan worden van een holistische benadering, waarbij o.m. aandacht is voor ruimtelijke organisatie, toegankelijkheid en klantvriendelijkheid, duurzame technieken, toegangscontrole, privacy, interieurvormgeving die aansluit bij de organisatie e.d. De opdracht behelst het opmaken van een ontwerp en het uitvoeren van de werken met de optie tot het afsluiten van een onderhoudscontract voor de technische installaties. Voor een gedetailleerde omschrijving van de reikwijdte van de opdracht wordt verwezen naar de technische bepalingen. De opdracht wordt gekwalificeerd als een opdracht van werken in de zin van art. 2, °18 van de wet van 17 juni 2016. Plaats van uitvoering: Molenstraat 5, 2310 Rijkevorsel (zie bestek) 
II.2.7. Looptijd
250 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden.Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de kandidaat, mag de kandidaat bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een aanvraag tot deelneming indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie.De verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Verklaring aangaande de omzet (conform bestek I.6.3.2)2. Verklaring aangaande de solvabiliteit (conform bestek I.6.3.2)3. Verklaring aangaande de liquiditeit(conform bestek I.6.3.2)4. Verklaring aangaande de rentabiliteit (conform bestek I.6.3.2)
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat wordt geacht over voldoende economische en financiële draagkracht te beschikken voor de uitvoering van de opdracht en hij beschikt over een minimale gemiddelde jaaromzet van 7.500.000 euro over de laatste drie boekjaren. Deze verklaring moet worden toegevoegd aan de aanvraag tot deelneming.
2. om de solvabiliteit te beoordelen zal minstens de solvabiliteitsratio worden gehanteerd, zijnde de verhouding tussen eigen vermogen/totaal vermogen. Deze ratio dient hoger of gelijk aan 15% te zijn.
3. om de liquiditeit te beoordelen zal minstens de ratio "liquiditeit in brede zin" of current ratio (=beperkte vlottende activa/ het vreemd vermogen op korte termijn) worden gehanteerd. De liquiditeitsratio dient hoger of gelijk aan 1,00 te zijn.
4. gemiddeld dient de onderneming netto winstgevend te zijn de voorbije drie boekjaren.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Minimale selectiecriteria voor de discipline algemene aanneming (conform bestek I.6.3.3)2. Minimale selectiecriteria voor de discipline architectuur (conform bestek I.6.3.3)3. Minimale selectiecriteria studiebureau(s) (conform bestek I.6.3.3)

Eventuele minimumeisen:
1. - Erkenning als aannemer in categorie D, klasse 7.
- Certificaten zoals NBN EN ISO 9001, ISO45001 en/of VCA.
- Referenties: minstens 1 referentie van een renovatie- of bouwproject waarvan het aandeel aan utiliteitsbouw (kantoren, scholen, ziekenhuizen) minimaal 50% bedraagt met een totale bouwkost van minimaal 2 miljoen euro excl. btw, die door de aannemer werd opgericht de laatste 5 jaar. De aanbestedende overheid acht deze termijn noodzakelijk om een toereikend mededingingsniveau te waarborgen.
2. - Inschrijving bij de Orde van Architecten. Indien de architect afkomstig is uit het buitenland, dient hij lid te zijn van een officiële professionele vereniging en/of van zijn specifieke toelating tot het leveren van de betrokken diensten in zijn land (waarvan op verzoek een attest kan worden voorgelegd).
- Referenties: minstens 1 referentie van een renovatie- of bouwproject waarvan het aandeel aan utiliteitsbouw (kantoren, scholen, ziekenhuizen) minimaal 50% bedraagt met een totale bouwkost van minimaal 2 miljoen euro excl. btw, waarbij de architect de volledige architectenopdracht heeft vervuld, uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar. De aanbestedende overheid acht deze termijn noodzakelijk om een toereikend mededingingsniveau te waarborgen.
3. - Referenties: minstens 1 referentie van een renovatie- of bouwproject (kantoren, scholen, ziekenhuizen) met een totale bouwkost van minimaal 2 miljoen euro excl. btw en een minimale totale oppervlakte van 2000 m², waarvoor het studiebureau studies heeft opgemaakt tijdens de laatste 5 jaar. De aanbestedende overheid acht deze termijn noodzakelijk om een toereikend mededingingsniveau te waarborgen. De bekwaamheid voor elke subdiscipline (stabiliteit, technieken, akoestiek en duurzaamheid) moet worden aangetoond.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-28 12:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-10-29
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State Afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-23

Annonces similaires du BDA :