Stad Mechelen

Verbouwen loodsen tot erfgoeddepot Mechelen (fase 2)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Stad Mechelen
Postadres: Grote Markt 21,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Tom Hofman
Tel: +32 15297532
E-mail: tom.hofman@sociaalhuismechelen.be
Internetadres(sen): www.mechelen.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Projecten & Monumenten
Postadres: Grote Markt 21,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: Mevrouw Sarah Staessen
Tel: +32 15297893
E-mail: sarah.staessen@mechelen.be
Internetadres(sen): www.mechelen.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Verbouwen loodsen tot erfgoeddepot Mechelen (fase 2) 
Referentienummer: 2021-OO-P&M-829
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Depot Rato, Leuvensesteenweg 476 te 2812 Muizen (Mechelen)
II.2.4. Beschrijving
Stad Mechelen verbouwt de twee resterende loodsen van de voormalige Rateaufabriek in Muizen tot erfgoeddepot Depot Rato.  De opdracht van dit bestek omvat: FASE 2: - De vervanging van dakbedekking in asbest golfplaten door een geïsoleerde dakopbouw met vezelcementleien. In loods 2 en doorsteek worden ook de stalen dakspanten vervangen. - De afwerking van zuidgevel loods 1 die na afbraak van naastliggende loods een binnengevel bleek. - De inrichting van loods 2 met opslagruimte voor ommegangfiguren en bibliotheekmagazijn, verwerkingsruimte archeologie, bureau- en polyvalente ruimte. - Het creëren van een overdekte doorsteek tussen beide loodsen die de Leuvensesteenweg met achterliggende woonwijk verbindt. Dit wordt de laad- en loszone van het depot.  - Buitenaanleg van het niet-bebouwde perceel met infiltratiebekken, bestrating en beplanting. Ter info:  FASE 1 is reeds uitgevoerd/in uitvoering en omvatte volgende werken aan loods 1: - 1A: Aanpassingen buitenschil + polibeton + staalstructuur depotboxen. - 1B: Wanden depotboxen in kalkhennepbeton + afbouw + technieken + nutsvoorzieningen. - 1C: Inrichting depotboxen. 
II.2.7. Looptijd
242 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. /

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van minstens 3 gelijkaardige renovaties.

Eventuele minimumeisen:
1. De referenties moeten voorlopig opgeleverd zijn tijdens de laatste 10 jaar (te rekenen vanaf datum aanbesteding van onderhavig dossier) en gestaafd zijn door getuigschriften van goede uitvoering afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever.
Deze getuigschriften bevatten:
- het bedrag van de werkzaamheden;
- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers;
- de in onderaanneming uitgevoerde werkzaamheden.
Onder gelijkaardig project wordt verstaan: een renovatie met een vergelijkbaar concept en moeilijkheidsgraad.
Een referentie wordt als gelijkaardig aanvaard indien aan volgende voorwaarden wordt voldaan:
- op deze opdracht is de wet op de overheidsopdrachten van toepassing;
- de opdracht is een totaalopdracht waarmee bedoeld wordt dat de inschrijver heeft ingestaan als coördinerend hoofdaannemer voor alle uit te voeren werkzaamheden binnen die opdracht;
- de inschrijver heeft zelf ingestaan voor de uitvoeringscoördinatie van zijn onderaanneming.
Vereiste erkenning: Hoofdaannemer: D (Bouwwerken), Klasse 6
Onderaannemer buitenaanleg: C1 (Gewone rioleringswerken), Klasse 1
Ter staving worden de nodige documenten bij de offerte gevoegd.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-17 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-12-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-08-17
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Dienst overheidsopdrachten, Befferstraat 25 (3e verdieping) te 2800 Mechelen

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Om een correcte prijs te kunnen bepalen dienen de inschrijvers een verplicht plaatsbezoek uit te voeren in aanwezigheid van de ontwerpers. Aan te vragen per email: anke.lostrie@tecrokrea.be en sarah.staessen@mechelen.beVolgende beschermingsmiddelen dienen door de bezoeker zelf te worden meegenomen:- veiligheidsschoenen- veiligheidshelmDe inschrijver dient het attest van dit plaatsbezoek (in bijlage) correct ingevuld en ondertekend toe te voegen aan zijn offerte.De inschrijver die zijn offerte indient, erkent ingevolge voormeld plaatsbezoek:- alle nuttige informatie ontvangen te hebben om de omvang van de opdracht te begrijpen;- zich rekenschap te hebben gegeven van alle bijzonderheden en moeilijkheidsgraad van de uitvoering van de opdracht;- het bedrag van zijn offerte te hebben berekend, rekening houdend met deze kennis van de opdracht en met de middelen die ingezet dienen te worden voor de perfecte uitvoering ervan.De offerte dient opgemaakt te worden op grond van de bestaande toestand zoals die door de inschrijver ter plaatse is vastgesteld.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 37, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-15

Annonces similaires du BDA :