Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Universiteit Gent
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Tel: +32 92643182
Fax: +32 92643596
E-mail: dgfb@ugent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Universiteit Gent
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Michaëla Geenens
Tel: +32 92643189
Fax: +32 92643596
E-mail: michaela.geenens@UGent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Restauratie Universiteitsbibliotheek en voormalig HIKO, fase Oost Referentienummer: A/02313
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: F.I. 05.06 - campus Boekentoren - Kantoorvleugel Universiteitsbibliotheek, Rozier 9 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
De werken betreffen de restauratie van het interieur van de oostvleugel van het complex Boekentoren, gebouwd in de tweede helft van de jaren dertig van de vorige eeuw. Het complex is een meesterwerk van Henry van de Velde (1863-1957). Zowel het exterieur als het interieur werden beschermd bij Koninklijk Besluit op 1 juli 1992. In de oostvleugel (die zich uitstrekt achter de toren) zullen de kantoren gehuisvest worden van de Universiteitsbibliotheek. De aanpalende vleugels zijn reeds gerestaureerd en in gebruik. Ook het exterieur van de oostvleugel (gevels en buitenschrijnwerk) zijn reeds gerestaureerd. Huidige aanbesteding bevat de restauratie van het interieur (in hoofdzaak vloeren en stalen binnenschrijnwerk) en het installeren van hedendaagse technieken (in hoofdzaak elektriciteit en verwarming). Alle werken gebeuren met het grootste respect voor het monument.
II.2.7. Looptijd
220 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. jaarlijkse minimumomzet EUR1.000.000,00
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden2. Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden3. Een lijst van elk van de hierboven vermelde partijen met de voornaamste gelijkaardige werken die gedurende de afgelopen vijf jaar zijn verricht. Van elk referentieproject wordt volgende informatie verstrekt:a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;c) een duidelijke weergave dat deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;d) opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven, met vermelding van de onderaannemer(s)e) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden.
Eventuele minimumeisen:
1. -
2. -
3. twee van de opgegeven referenties moeten worden gestaafd met getuigschriften van de bouwheer.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4
D17 (Centrale verwarming, thermische installaties), Klasse 2
P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-10 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-01-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-09-10
Plaatselijke tijd: 10:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Uitvoeringstermijn in WERKDAGEN.Plaatsbezoek vereist: De inschrijver dient verplicht een plaatsbezoek af te leggen (rekening houdend met de geldende coronamaatregelen). Hiervoor wordt aan afspraak gemaakt via onderstaande coördinaten. Er is geen plaatsbezoek mogelijk tussen 12 juli en 15 augustus.Een attest van plaatsbezoek wordt bij de offerte gevoegd. Michaëla Geenens09 264 31 89michaela.geenens@UGent.beTechnische inlichtingen:Baro@skynet.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-11