Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: stad Vilvoorde
Postadres: stadhuis - Grote Markt,BE-1800 Vilvoorde
Contactpersoon: De heer Bert Muyldermans
Tel: +32 22554773
Fax: +32 22554539
E-mail: bert.muyldermans@vilvoorde.be
Internetadres(sen): www.vilvoorde.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: stad Vilvoorde
Postadres: stadhuis - Grote Markt,BE-1800 Vilvoorde
Contactpersoon: De heer Bert Muyldermans
Tel: +32 22554773
Fax: +32 22554539
E-mail: bert.muyldermans@vilvoorde.be
Internetadres(sen): www.vilvoorde.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Domeinconcessie voor de levering, installatie, het onderhoud en de exploitatie van slim straatmeubilair Referentienummer: ODM/2021-05
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 79341200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: volledige grondgebied Vilvoorde
II.2.4. Beschrijving
De stad Vilvoorde wenst een domeinconcessie toe te wijzen voor het ter beschikking stellen van slim straatmeubilair ten dienste van weggebruikers in ruil voor publicitaire uitbating. Momenteel is er straatmeubilair (wachthuisjes en planborden) aanwezig in het centrum en de verschillende deelwijken van de stad Vilvoorde, geplaatst op het openbaar domein. De stad wil als Smart City het gebruik van straatmeubilair optimaliseren en meestappen in het verhaal van de City of Things. De stad Vilvoorde zoekt daarom een partner die enerzijds instaat voor het beheer en de publicitaire exploitatie van straatmeubilair, en anderzijds smart city-oplossingen integreert in publicitair straatmeubilair. Ook de installatie, reiniging en het onderhoud van wachthuisjes en planborden behoort tot de opdracht. Een slimme stad is een stad die informatie- en communicatietechnologieën (ICT) en andere apparaten (zoals camera’s of sensoren) die verbonden zijn met het Internet of Things (IoT) inzet om data te verzamelen. Die data integreert de stad in haar werking om de levenskwaliteit en de efficiëntie van stedelijke diensten te verbeteren met respect voor de noden van huidige en toekomstige generaties op economisch, sociaal en ecologisch vlak. Met andere woorden: een slimme stad wil de kwaliteit van het leven van haar burgers verbeteren door middel van slimme technologie. De mogelijkheid om te communiceren met de bevolking via digitale kanalen, waaronder signalisatieborden en straatmeubilair uitgerust met Internet of Things technologie en sensoren, zal de volgende jaren enkel toenemen en vereist een duidelijke visie op deze trends. Het kan daarbij gaan om communicatie in twee richtingen: het geven van digitale boodschappen (via teksten op infopanelen maar ook via het zenden van boodschappen naar smartphones, smartwatches, wagens of andere apparaten), maar uiteraard ook voor het capteren van informatie via sensoren (het meten van bezettingsgraad van een zone, parking of lokaal, het meten van luchtkwaliteit, geluid, en andere fysische elementen). Het straatmeubilair dient minstens uitgerust te zijn of de mogelijkheden te hebben om ook in de toekomst te kunnen connecteren met dergelijke systemen. Daarnaast wil de stad het aanwezige straatmeubilair inzetten in het kader van verduurzaming, waarbij bijvoorbeeld slimme wachthuisjes worden voorzien van groendaken en zonnepanelen. De domeinconcessie omvat eveneens de reiniging, het onderhoud en herstel van slim straatmeubilair. De partner voor de stad zal publiciteit kunnen voeren op de door hem geplaatste voorzieningen, wat hem inkomsten zal opleveren.
II.2.7. Looptijd
180 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten 2016 bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden.Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de kandidaat, mag de kandidaat bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een aanvraag tot deelneming indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie.Bewijsmiddelen:De kandidaat legt een ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor als verklaring dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is.Eventuele corrigerende maatregelen vermeldt de kandidaat op dit UEA.De kandidaat dient tevens volgende documenten toe te voegen:• de Belgische kandidaat: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming;• de Belgische kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is – ofwel vermeldt de kandidaat op het UEA de link naar een gratis toegankelijke elektronische toepassing in zijn lidstaat;• de buitenlandse kandidaat: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maanden oud is of geldig is conform de wetgeving van het land van herkomst op de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling – ofwel vermeldt de kandidaat op het UEA de link naar een gratis toegankelijke elektronische toepassing in zijn lidstaat.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.Non-discriminatie:De aanbestedende overheid heeft, in elke fase van de plaatsingsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat uit te sluiten indien ze met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 van de Wet Overheidsopdrachten 2016 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:• het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;• de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende ge.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Jaarrekeningen
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat toont op basis van zijn omzetcijfers aan dat hij ervaring heeft met de levering en installatie van straatmeubilair. De afzonderlijke gepubliceerde jaarrekeningen van de laatste 3 jaren tonen aan dat een omzet van minstens 1.000.000 EUR/jaar werd gerealiseerd door de kandidaat in 2 van de 3 laatste afgesloten boekjaren.
Indien de kandidaat zich wenst te beroepen op de economische en financiële draagkracht en/of op de technische en beroepsbekwaamheid van andere entiteiten, dient hij aan te tonen dat hij over de noodzakelijke middelen voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken door middel van een verbintenis van deze entiteit (zie verder onder III.6).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering.
Eventuele minimumeisen:
1. De minimale vereisten qua technische en beroepsbekwaamheid zijn:
• Minimum 2 referenties van de levering en installatie straatmeubilair (wachthuisjes en/of planborden);
• Minimum 2 referenties van de reiniging, het onderhoud en herstel van straatmeubilair;
• Minimum 2 referenties van een innovatief project, waarbij straatmeubilair is uitgerust of integreert met smart-city tactieken (detectie, data-uitwisseling, connectiviteit, realtime analyse, automatisering, ….) en waarbij dit leidt tot een aantoonbare meerwaarde voor de openbare domeinconcessiegever.
Elke referentie bevat de volgende informatie (max. 4 A4’s per referentie):
• een omschrijving van de opdrachtgever (incl. contactgegevens);
• het begin en einde van de uitvoering van de opdracht;
• een beknopte omschrijving van de opdracht;
• de kostprijs van de opdracht;
• het attest van goede uitvoering verleend door de opdrachtgever.
Voor de 2 referenties van een innovatief project wordt bijkomend (max. 2 A4’s per referentie) een beschrijving gegeven van de functie en het algemene werkingsprincipe van elk van de aangewende smart city-tactieken én verduidelijkt hoe dit bijdraagt aan de meerwaarde voor de concessiegever.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-08 15:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-08-09
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: Dit onderdeel heeft betrekking op de tweede fase van de plaatsingsprocedure, met name op de beoordeling van de offertes. De aanvragen tot deelneming in de huidige fase van de plaatsingsprocedure zullen NIET op basis van deze gunningscriteria, maar wel op basis van de hoger vermelde kwalitatieve selectiecriteria (III.5.) worden beoordeeld.De aanbestedende overheid zal de economisch meest voordelige offerte vaststellen rekening houdende met de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De precieze gunningscriteria zullen in de tweede fase van de plaatsingsprocedure weergegeven worden in het bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
U kan binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de kennisgeving een vordering tot schorsing indienen bij de Raad van State.U kan een beroep tot nietigverklaring instellen binnen een termijn van zestig dagen na kennisgeving van de beslissing. Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-04