Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Sint-Truiden
Postadres: Stadskantoor - Kazernestraat 13,BE-3800 Sint-Truiden
Contactpersoon: De heer Bart Clerinx
Tel: +32 11701573
Fax: +32 11701450
E-mail: bart.clerinx@sint-truiden.be
Internetadres(sen): www.sint-truiden.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Cluster Planning en Vergunningen, dienst Onroerend Erfgoed
Postadres: Kazernestraat 13,BE-3800 Sint-Truiden
Contactpersoon: Mevrouw Ariane Van de Plas
Tel: +32 11701486
E-mail: ariane.vandeplas@sint-truiden.be
Internetadres(sen): www.sint-truiden.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Aanstellen ontwerper voor onderhoud, herstel, renovatie en restauratie diverse bouwdelen Sint-Trudo abdij Sint-Truiden Referentienummer: 2021-3560
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71200000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE224
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze diensten: - Onderzoek naar onderhouds- en renovatiewerken aan de academiezaal, de abdijtoren en barokpoort en de crypte, de restauratie van het poortgebouw en een visie op de valorisatie van de terreininrichting op het kerkveld; - Opmaak van de plannen, bestekken, meetstaten en verslagen; - Begeleiden van het opdrachtgevend bestuur inzake de te hanteren aanbestedingsprocedure, met onderzoek van de inschrijvingen; - Opvolgen van de werven; - Begeleiden van het opdrachtgevend bestuur bij de aanvraag en administratieve afhandeling van toelatingen en erfgoedpremies bij het agentschap Onroerend Erfgoed; - Opmaak van logboeken voor de op zichzelfstaande erfgoedgehelen. Beschrijving van de opdracht Voorwerp van deze diensten: Opmaak dossiers voor onderhoud, herstel, renovatie en restauratie voor verschillende beschermde bouwdelen op de Sint-Trudo abdij te Sint-Truiden. Aanstellen van een studiebureau / ontwerpbureau voor de gefaseerde ontwerpstudie en uitvoering van de werken met betrekking tot de verschillende diensten: - Renovatiewerken aan de academiezaal; - Herstel- en onderhoudswerken aan de abdijtoren en barokpoort; - Renovatiewerken aan het dak boven de crypte; - Valorisatie van publieke ontsluitingen op het kerkveld i.f.v. toegankelijkheid voor bezoekers met een beperking; - Cascorestauratie van het poortgebouw. Toelichting: De Sint-Trudo abdij is in haar huidige toestand het resultaat van een zeer lange ontwikkelingsgeschiedenis. Deze geschiedenis heeft een rijke traditie en een bijzonder patrimonium nagelaten. Gedurende zijn geschiedenis als abdij, bedevaartplaats en later klein seminarie is de abdij geëvolueerd en veelvuldig verbouwd. Samen met de abdijsite, en in sterke synergie, is rond de abdijmuren de stad Sint-Truiden ontstaan. Hierdoor vervult de abdij een cruciale plaats in de stad zowel historisch, ruimtelijk als maatschappelijk. De gehele site is eigendom van het Bestuurscollege van het Seminarie Hasselt en werd gedeeltelijk in erfpacht gegeven aan de stad Sint-Truiden. De stad Sint-Truiden heeft een grote verantwoordelijk in het onderhoud en beheer van dit erfgoed. De opdracht betreft meerdere op zichzelf staande erfgoedgehelen op de site van de Sint-Trudo abdij, in erfpacht van de stad Sint-Truiden. Het behelst het onderzoek naar de restauratie van het poortgebouw, onderhouds- en renovatiewerken aan de academiezaal, de abdijtoren en barokpoort en de crypte, maar ook een visie op de terreininrichting en aanleg op het kerkveld in functie van toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Het betreft een integrale opgave die verschillende disciplines van architectuur, monumentenzorg, landschappen en archeologie met elkaar verbindt, met als belangrijkste aandachtspunt zuiver, technisch restauratiewerk “an sich”. In essentie is de opdracht toegespitst op het bestendigen van de actuele toestand van de abdijtoren en barokpoort, de academiezaal en de crypte. Bij het poortgebouw is de opdracht complexer: dit bouwwerk zal in de toekomst een nieuwe functie krijgen waardoor er naast de bestendiging ook interpretaties nodig zijn voor bouwkundige toevoegingen of wijzigingen binnen het algemene kader van de bescherming van dit bouwdeel en de bescherming van de site.
II.2.7. Looptijd
72 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Idem
2. Idem
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Studiekwalificaties, diploma’s en studiecertificaten van de ontwerper(s) en eventuele onderaannemer.Het aantonen van kennis binnen het domein van de onroerenderfgoedzorg, met hoofdzaak beschermd bouwkundig erfgoed, maar tevens voldoende notie van cultuurhistorische landschappen en archeologie. Dit door middel van relevante studie- en beroepsinformatie, aangevuld met een indicatie van algemene deskundigheid met betrekking tot deze specifieke projectopdrachten.2. Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de sector van beschermd onroerend erfgoed.Het aantonen van ervaring binnen het domein van de onroerenderfgoedzorg, met name renovaties en restauraties aan beschermd onroerend erfgoed. Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de sector van beschermd onroerend erfgoed.3. Relevante referenties betreffende restauraties: uitgevoerd in binnen- en/of buitenland, met inbegrip van de processen-verbaal van de opleveringen van de restauratiewerkzaamheden. Daartoe verstrekt de ontwerper de nodige gegevens.Het aantonen van relevante referenties betreffende restauraties. Daartoe verstrekt de ontwerper de volgende gegevens:1. Beschrijving van het referentieproject2. Datum van oplevering3. Naam en adres van de opdrachtgever4. Beschrijving van de aanpak van het referentieproject en van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven5. Mate van betrokkenheid bij het referentieproject: als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.4. De projectverantwoordelijke of projectleider geeft voldoende informatie over het gedeelte van de opdracht die hij of zij in zijn eigen beheer zal uitvoeren. De ervaring voor de opmaak en opvolging van de dossiers voor de deelopdrachten moet evenwel liggen bij het bureau waarmee een samenwerkingsakkoord wordt afgesloten.
Eventuele minimumeisen:
1. Idem
2. Idem
3. Idem
4. Idem
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-24 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-02-20
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-08-24
Plaatselijke tijd: 10:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 17/06/2021 om 13.00Er kan ook nog een plaatsbezoek plaatsvinden op vrijdag 18 juni 2021 te 09.00 uur.Afspraak ter plaatse: Diesterstraat 1 te 3800 Sint-Truiden.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-02