Stad Nieuwpoort

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Studieovereenkomst voor het bouwen van een stadskantoor en restauratie van het Stadhuis, Pastorie en Stadshalle.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Stad Nieuwpoort
Postadres: Marktplein 7,BE-8620 Nieuwpoort
Contactpersoon: Mevrouw Julie Vanpeteghem
Tel: +32 58224458
Fax: +32 58224455
E-mail: julie.vanpeteghem@nieuwpoort.be
Internetadres(sen): www.nieuwpoort.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Studieovereenkomst voor het bouwen van een stadskantoor en restauratie van het Stadhuis, Pastorie en Stadshalle. 
Referentienummer: TDG_0102_009
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71200000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE258
Voornaamste plaats van uitvoering: Stadhuis, Marktplein 7 te 8620 Nieuwpoort / Stadshalle, Marktplein 9 te 8620 Nieuwpoort / 't Klein Gewin, Sebastiaanstraat 1 te 8620 Nieuwpoort / Pastorie - H. Geerae.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
Het betreft een opdracht voor aanneming van diensten.  De studieopdracht omhelst de masterplanning van de site, architectuurstudie, stabiliteitsstudie en studie van de technieken voor de bouw van een stadskantoor incl. de restauratie van de bestaande gebouwen en de bijhorende omgevingsaanleg. De stad Nieuwpoort heeft de zone voor het stadskantoor afgebakend, waarin het programma van eisen moet worden verwerkt. De uit te voeren diensten betreffen :  - het finaliseren van de projectdefinitie samen met de opdrachtgever; - verder verfijning en aanpassing van het gekozen inrichtingsplan en conceptschets; - het opmaken van een finaal schetsontwerp met indeling van de ruimtes; - het opmaken van een voorontwerpdossier; - het opmaken van eventuele subsidiedossiers; - het opmaken van het dossier tot het bekomen van een omgevingsvergunning; - het opmaken van een definitief ontwerpdossier; - het opmaken van het uitvoeringsdossier (aanbestedingsdossier); - het nazicht van de aanbesteding der werken en voorstel tot gunning; - de leiding en controle van de werken; - de coördinatieopdracht van de studies (zowel tijdens ontwerp- als uitvoeringsfase); - het nazicht van de vorderingsstaten (verrekeningen, afrekeningen); - verantwoording van de min- of meerwerken; - opmaken processen-verbaal; - het opmaken van een berekeningsnota van de werkelijke uitgevoerde hoeveelheden en de eindafrekening van de werken, over te maken en aan het bestuur voor de datum van de voorlopige overname; - bijstaan van het bestuur tijdens de voorlopige en definitieve oplevering of weigering; - opvolgen van genoteerde opmerkingen bij voorlopige oplevering en opvolgen werking, afstellingen en oplossen van problemen van de technische installaties gedurende de waarborgtermijn . De studieopdracht omvat : - de architectuurstudie (ruwbouwwerken, dakwerken, schrijnwerken, binnenafwerking, schilderwerken, …); - de studie speciale technieken (sanitair, HVAC, elektriciteit, liften, geluidsakoestiek, …)  - stabiliteitsstudies in het kader van de architectuurstudie en de studie speciale technieken;  - de studie omgevingsaanleg (incl. riolering); - EPB-studie in het kader van de Vlaamse energieprestatieregelgeving; - de coördinatieopdracht van de studies (zowel tijdens ontwerp- als uitvoeringsfase). De volgende opdrachten zijn niet inbegrepen in de studieopdracht : - de opmeting van de afgebakende site, zoals op het bijgevoegd plan; bijkomende, volgens de inschrijver, noodzakelijke opmetingen zijn wel inbegrepen in de studieopdracht; - de veiligheidscoördinatie-ontwerp en -uitvoering; - de opmaak van het technisch verslag in het kader van de grondverzetregelgeving; de inschrijver levert alle gegevens aan in het kader van de prijsvraag (grondverzettabellen, …); - de studie van het losse meubilair; De inschrijver houdt ermee rekening dat afzonderlijke deelstudies worden opgemaakt: Opdrachtgever moet rekening houden dat de opdracht maximaal in 3 fases verdeelt wordt. Afhankelijk van de indeling wordt in onderling overleg in voorontwerpfase het te doorlopen traject vastgelegd.  De inschrijver moet rekening houden dat de verschillende deelstudies niet verplicht gelijktijdig zullen verlopen.  Belangrijk : de aanbestedende overheid heeft het recht om de studie van één of meerdere deelstudies niet te laten uitvoeren of na een bepaalde fase stop te zetten. De inschrijver heeft geen recht op enige schadevergoeding, van welke aard dan ook, voor het niet uitvoeren één of meerdere deelstudies! Voor de realisatie van het project is een bouwbudget voorzien van 9.600.000 EUR incl. BTW excl. ereloon. 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-01-10
Einde (dd/mm/jjjj): 2025-05-22
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Ontwerpende architect moet ingeschreven zijn in een beroepsvereniging.
Eventuele minimumeisen:
1. idem

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. 1. Voorstelling van de kandidaat / portfolio van minimum 10 architectuuropdrachten. De kandidaat dient een portfolio in met minstens 10 (tien) gerealiseerde architectuuropdrachten.2. 3 referentieprojecten (max. 10 pagina's per referentieproject)Indien de ontwerper bestaat uit meerdere ontwerpers, dan worden projecten van de projectarchitect (SPOC) binnen het team opgegeven waaruit ervaring en deskundigheid blijkt met het ontwerp van een publiek of privaat gebouw, relevant (minstens qua complexiteit, omvang, financiële grooteorde) voor de opdracht, gedurende de laatste 10 jaar. Het dossier moet de opdrachtgever toelaten een goed beeld krijgen van de visie, de aanpak waarvoor het architectenbureau staat en de kwaliteit van de realisaties. Voor projecten die in samenwerking werden uitgevoerd, wordt duidelijk aangegeven welk aandeel de kandidaat in het project had.Voormelde periode van 10 jaar gaat terug tot eind 2010.Het is de taak en verantwoordelijkheid van de kandidaat om in de ingediende documenten de opdrachtgever te overtuigen van het feit dat de opgegeven projecten of referenties voldoende kwalitatief en “relevant” zijn in relatie tot de opdracht. Dit wordt expliciet per individuele referentie toegelicht

Eventuele minimumeisen:
1. Selectie: Er worden min. 10 referenties opgegeven.
Doorselectie: De opdrachtgever zal op basis van de 3 aangeduide referentieprojecten 5 kandidaten selecteren die het meest voldoen aan de verwachtingen van de opdrachtgever op het vlak van algemene ontwerpmatige deskundigheid en vakbekwaamheid. Dit zag beoordeeld worden vanuit de volgende overwegingen:
- de mate van relevantie van de opgegeven referentieprojecten voor de opdracht (50 punten)
- de wijze van toelichting en de onderbouwing van de gemaakte keuzes van de opgegeven referentieprojecten (50 punten);
Er zal door de Opdrachtgever een gemotiveerde score worden toegekend per onderdeel waarbij de scores als volgt zijn :
Beoordeling :
"uitmuntend" = 100% van het maximaal aantal punten
"zeer goed" = 90% van het maximaal aantal punten
"goed" = 80% van het maximaal aantal punten
"ruim voldoende" = 70% van het maximaal aantal punten
"voldoende" = 60% van het maximaal aantal punten
"bijna voldoende" = 50% van het maximaal aantal punten
"onvoldoende" = 40% van het maximaal aantal punten
"gering" = 30% van het maximaal aantal punten
"slecht" = 20 % van het maximaal aantal punten
"zeer slecht" = 10 % van het maximaal aantal punten


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-06 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-31

Annonces similaires du BDA :