Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Tienen
Postadres: Grote Markt 27,BE-3300 Tienen
Contactpersoon: Debbie Smets
Tel: +32 16805810
E-mail: debbie.smets@tienen.be
Internetadres(sen): www.tienen.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=409909
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor het plaatsen van nieuwe terrasinfrastructuur Referentienummer: Tienen-2021/STAD/OW-INF/002-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45421140
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
In 2015 startte de stad Tienen samen met het ontwerpteam onder leiding van 51N4E het project voor de heraanleg van de Grote Markt op. Dit project werd opgedeeld in 3 loten:
- een hoofddossier riolering en heraanleg (LOT 1)
- een opdracht voor de bouw van de nieuwe terrasinfrastructuur (LOT 2)
- een deelopdracht voor de restauratie van de aanwezige monumenten (LOT 3).
Voorliggend bestek betreft LOT 2, met name de aanneming, de coördinatie van de productie en installatie van nieuwe terrasconstructies.
Het gaat concreet over de productie en installatie van drie type-constructies:
- een schaararmluifel met doek
- een schaararmluifel met doek met gesloten volledig vlakke zijwanden
- een schaararmluifel met doek met gesloten volledig vlakke zijwanden en opengaande delen
De constructies zijn al dan niet te voorzien van een stalen portiek
Met deze werkwijze garandeert de stad Tienen een uniforme beeldkwaliteit op de Grote Markt en kunnen met de opdrachtnemer uniforme afspraken over de verankering in de Grote Markt en de afwatering worden gemaakt.
De stad Tienen wenst op basis van onderhavig bestek een opdrachtnemer aan te stellen voor de constructie en de plaatsing van de terrasinfrastructuur. De keuze voor het type terrasinfrastructuur wordt overgelaten aan de eigenaars/uitbaters van de horecazaken, die zelf bepalen of/en wanneer ze deze investering in de loop va de volgende vier jaar willen doen.
De opdracht bevat:
- De verdere detaillering en de opmaak van alle noodzakelijke uitvoeringstekeningen en -documenten van de terrasconstructies op basis van het bestek, in overleg met de opdrachtgever en de ontwerper;
- (De coördinatie van) de productie van alle constructiegehelen en al hun onderdelen;
- De bouw en installatie van de terrasgehelen;
- De opvolging en coördinatie van deze werken, in overleg met de aannemer van LOT 1, de opdrachtgever en de respectievelijke horecazaak;
- Het treffen van de nodige veiligheidsmaatregelen om deze werken veilig uit te voeren (signalisatie, werfafsluiting,.);
- Het opmaken van voorafgaandelijke plaatsbeschrijvingen van panden en wegenis.
De planning voor deze opdracht loopt gedeeltelijk samen met de uitvoering van loten 1 en 3 van het project. Het hoofddossier (LOT 1) werd opgestart op 3 augustus 2020. Het einde der werken is voorzien rond eind november
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Grote Markt van de stad Tienen
II.2.4. Beschrijving
In 2015 startte de stad Tienen samen met het ontwerpteam onder leiding van 51N4E het project voor de heraanleg van de Grote Markt op. Dit project werd opgedeeld in 3 loten: - een hoofddossier riolering en heraanleg (LOT 1) - een opdracht voor de bouw van de nieuwe terrasinfrastructuur (LOT 2) - een deelopdracht voor de restauratie van de aanwezige monumenten (LOT 3). Voorliggend bestek betreft LOT 2, met name de aanneming, de coördinatie van de productie en installatie van nieuwe terrasconstructies. Het gaat concreet over de productie en installatie van drie type-constructies: - een schaararmluifel met doek - een schaararmluifel met doek met gesloten volledig vlakke zijwanden - een schaararmluifel met doek met gesloten volledig vlakke zijwanden en opengaande delen De constructies zijn al dan niet te voorzien van een stalen portiek Met deze werkwijze garandeert de stad Tienen een uniforme beeldkwaliteit op de Grote Markt en kunnen met de opdrachtnemer uniforme afspraken over de verankering in de Grote Markt en de afwatering worden gemaakt. De stad Tienen wenst op basis van onderhavig bestek een opdrachtnemer aan te stellen voor de constructie en de plaatsing van de terrasinfrastructuur. De keuze voor het type terrasinfrastructuur wordt overgelaten aan de eigenaars/uitbaters van de horecazaken, die zelf bepalen of/en wanneer ze deze investering in de loop va de volgende vier jaar willen doen. De opdracht bevat: - De verdere detaillering en de opmaak van alle noodzakelijke uitvoeringstekeningen en -documenten van de terrasconstructies op basis van het bestek, in overleg met de opdrachtgever en de ontwerper; - (De coördinatie van) de productie van alle constructiegehelen en al hun onderdelen; - De bouw en installatie van de terrasgehelen; - De opvolging en coördinatie van deze werken, in overleg met de aannemer van LOT 1, de opdrachtgever en de respectievelijke horecazaak; - Het treffen van de nodige veiligheidsmaatregelen om deze werken veilig uit te voeren (signalisatie, werfafsluiting,.); - Het opmaken van voorafgaandelijke plaatsbeschrijvingen van panden en wegenis. De planning voor deze opdracht loopt gedeeltelijk samen met de uitvoering van loten 1 en 3 van het project. Het hoofddossier (LOT 1) werd opgestart op 3 augustus 2020. Het einde der werken is voorzien rond eind november.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-07 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-10-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-07
Plaatselijke tijd: 13:10
Adres: Via e-TenderingInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De opening van de offertes door de aanbestedende overheid heeft plaats op maandag 7 juni 2021 om 13.10u in een gesloten zitting ten overstaan van mevrouw Debbie Smets of haar afgevaardigde
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-05