Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Merchtem
Postadres: Nieuwstraat 1,BE-1785 Merchtem
Contactpersoon: De heer Dany Kallaerts
Tel: +32 52381182
E-mail: dany.kallaerts@merchtem.be
Internetadres(sen): www.merchtem.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Bouwen van een kantoorgebouw met refter en kleedruimten voor de gemeentelijke dienst Uitvoering (fase 5 loods) Referentienummer: Dossiernummer 2020.062
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeentelijke loods, Koeweidestraat 29 te 1785 Merchtem
II.2.4. Beschrijving
Bouwen van een kantoorgebouw met refter en kleedruimten voor de gemeentelijke dienst Uitvoering (fase 5 loods)
II.2.7. Looptijd
150 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door het indienen van een offerte verklaart de kandidaat of inschrijver op erewoord dat hij zich niet in één vande uitsluitingsgevallen, zoals bedoeld in ondermeer de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016, bevindt.Hij verklaart ook, dat noch hijzelf, noch een lid van zijn bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan (ofdie daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controle-bevoegdheid heeft), noch een lid van zijn keten vanmede-contracten, zich in een toestand van uitsluiting, zoals bedoeld in ondermeer de artikelen 67 t/m 69 van dewet van 17 juni 2016, bevinden.Elke kandidaat of inschrijver die in één van de in de artikelen 67 of 69 bedoelde situaties verkeert, mag bewijzendat de “corrigerende maatregelen” die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonenondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond (self-cleaning). Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikendacht, wordt de betrokken kandidaat of inschrijver niet uitgesloten van de plaatsings-procedure. Hiertoe bewijstde kandidaat of inschrijver, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreukenof fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij de feiten en omstandigheden heeftopgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekende autoriteiten en dat hij concrete technische,organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen die geschikt zijn om verdere strafrechtelijkeinbreuken of fouten te voorkomen.Als de inschrijver in aanmerking komt als opdrachtnemer, gaat de aanbestedende overheid zijn toestand navooraleer een gunningsbeslissing te nemen. Voor een Belgische inschrijver zal ze de documenten ter verificatievan de uitsluitingsgronden artikelen 68 en 69, 2° van de wet van 17 juni 2016 zelf via elektronische weg opvragen.De Belgische inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document, uitgereiktdoor een gerechtelijke of overheidsinstantie bij zijn offerte te voegen, waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen isvoldaan. Dit attest mag ten vroegste 6 maanden voor ontvangst door het bestuur uitgereikt zijn. Dit uittrekselkan voor de Belgische inschrijvingen (rechtspersonen) gevraagd worden bij de Federale Overheidsdienst Justitie,DG RO – Dienst centraal strafregister, Waterloolaan 115, 1000 Brussel, tel +32 (0)2 552 27 48, fax +32 (0)2 55227 82, e-mail cjc-csr@just.fgov.be.Omdat de aanbestedende overheid niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitings-gronden zelf op te zoekenin het geval van een buitenlandse inschrijving, moet de buitenlandse inschrijver deze bewijzen onmiddellijkkunnen aanleveren, wanneer de aanbestedende overheid hierom verzoekt.Meer informatie over deze bewijzen vindt u terug op de website van e-Certis: http://ec.europa.eu/markt/ecertis.Een inschrijver die niet RSZ-plichtig is (geen personeel, inschrijving door natuurlijke persoon, etc.), moet een eigenverklaring op eer bijvoegen waarin hij verklaart waarom hij niet RSZ-plichtig is.Wanneer de inschrijver een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid betreft (bv. THV), moeten debovenvermelde documenten (inzake de uitsluitingsgronden) voor elk lid ingediend worden.Bewijsmiddelen:- uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document dat maximaal 6 maanden oud is op het uiterstetijdstip van ontvangst van de offertes;- indien hij personeel tewerkstelt dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een recentattest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat de inschrijver heeft voldaan aan devoorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijkebepalingen van het land van vestiging;- indi.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezittenvoor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.
Eventuele minimumeisen:
1. zie criterium
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. vereiste erkenning:Op basis van het bedrag van de raming en de aard van de werken kunnen tot de uitvoering van de werkenenkel aannemers worden toegelaten: categorie D of onder-categorie D23 of D24, klasse 3 of hoger.Door in te schrijven verklaart de inschrijver dat hij voldoet aan de erkenning. De aanbestedende overheidzal deze informatie nagaan.2. opgave van studie- en beroepskwalificatiesDe inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren tekunnen uitvoeren. Hiertoe legt de inschrijver volgende documenten voor:- Overzichtslijst van de verschillende disciplines van het eigen personeel. Per specialisatie dient demeestergast minimum vijf jaar ervaring te hebben en Nederlandstalig te zijn.- Overzichtslijst van de verschillende disciplines uitgevoerd door onderaannemers. Van de onderaannemersworden de studie- en beroepskwalificaties voorgelegd. Een minimum van acht jaar ervaring is een vereiste.- Opgave van de projectverantwoordelijke en de werfverantwoordelijke. Beide dienen minimum vijf jaarervaring te hebben en moeten Nederlandstalig zijn. Relevante studie- en beroepskwalificaties zijn voor teleggen.3. opgave van gelijkaardige referentiesDe inschrijver of zijn onderaannemer moet over minstens drie referenties beschikken van gelijkaardigewerken die werden uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaren, met vermelding van: - bedrag van de werken -aard van de werken – uitvoerings-termijn - opgave van welke delen met eigen personeel werden uitgevoerden voor welke delen beroep werd gedaan op onderaannemers - opgave van de publiek- of privaatrechtelijkeinstanties waarvoor zij bestemd waren - ondertekend attest van tevredenheid met vermelding van bedrag,aard, uitvoeringstermijnen, onderdelen in eigen beheer of in onderaanneming.
Eventuele minimumeisen:
1. zie criterium
2. zie criterium
3. zie criterium
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-11 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-09-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-06-11
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren, in aanwezigheid van eenvertegenwoordiger van de ontwerper. De inschrijver neemt hiervoor contact op met Nathalie Claes(nathalie.claes@architeam.be T: 015/50.95.80)De inschrijver dient het attest in correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-29