Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging
Postadres: Ballaarstraat 35,BE-2018 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Verschueren Inez
Tel: +32 485128720
E-mail: inez.verschueren@zorgbedrijf.be
Internetadres(sen): www.zorgbedrijf.antwerpen.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging
Postadres: Ballaarstraat 35,BE-2018 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Verschueren Inez
Tel: +32 485128720
E-mail: inez.verschueren@zorgbedrijf.be
Internetadres(sen): www.zorgbedrijf.antwerpen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamcontract Tuinonderhoud 2022-2025 Referentienummer: 2021/111/IV
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77311000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Zorgbedrijf Antwerpen schrijft een opdracht uit voor het onderhoud van de groene zones om en rond de gebouwen. Hierbij moet men denken aan; gazon, hagen, bomen, borders, paden, e.d. en dit over Antwerpen en Vlaanderen. Deze groene zones moeten onderhouden worden doorheen het jaar. Doorheen alle seizoenen zal de inschrijver de frequentie en de werkzaamheden aanpassen dat steeds eenzelfde kwalitatieve indruk verkregen wordt. Hierdoor komt de nadruk te liggen op een resultaatsverbintenis. Zorgbedrijf Antwerpen voorziet een evaluatiesysteem, dat de kwaliteit van de werkzaamheden met vergelijkend fotomateriaal helpt beoordelen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. * Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.3. De inschrijver voegt de drie meest recente jaarrekeningen toe. Indien de inschrijver niet bij wet verplicht is om een jaarrekening neer te leggen, voegt hij de meest recente balans en resultatenrekening bij. Deze boekhoudkundige documenten zullen gebruikt worden om een beknopte financiële analyse uit te voeren waarbij de solvabiliteit en cashflow beoordeeld worden. Bij ondernemingen die geen gezonde financiële situatie hebben waardoor een langdurige samenwerking een probleem zou kunnen vormen, kan de kandidaatstelling onregelmatig worden beschouwd en worden geweerd. Los daarvan kan de aanbestedende overheid verdere inlichtingen en documenten opvragen die zij nodig acht om de toestand van de inschrijver te beoordelen. 4. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017. Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.
Eventuele minimumeisen:
1. *Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
*Bewijs van een minimum omzet van 500.000,00- euro gemiddeld over de laatste 3 boekjaren.
2. De kandidaat moet kunnen aantonen dat men tijdens de laatste 3 jaren een relevante minimum jaaromzet heeft gehaald van 600 000,- euro met betrekking tot het voorwerp van de opdracht
3. De drie meeste recente beschikbare jaarrekeningen of de meest recente balans en resultatenrekening. De kandidaat toont hierbij aan geen negatief eigen vermogen te hebben
4. Het moet een recente bankverklaring zijn (maximum 2 maand oud) zonder opmerkingen van de bank.
Daaronder wordt verstaan een verklaring van de bank over de toestand van de inschrijver ten opzichte van de bijzondere eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de cliënt de financiële capaciteit heeft om dergelijke contracten uit te voeren.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. * Een beschrijving die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt en welke maatregelen hij treft om de kwaliteit ervan te waarborgen.* Een uitgebreide risicoanalyse per groep van activiteiten bij het uitvoeren van tuin onderhoud: werken met heggeschaar, werken met bosmaaier, werken met hakbijl, tillen van lasten, e.d. 2. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken die de inschrijver de afgelopen 3 jaar heeft uitgevoerd3. * Een geldig ISO certificaat (recente versie), of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. * Verder dient er een beschrijving worden toegevoegd van de door de leverancier getroffen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen.4. * Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar. *Een lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.* Een opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitscontrole. *Opgave van de wijze en aard van opleiding van het uitvoerend personeel, n.a.v. de indienstelling en als permanente bijscholing.
Eventuele minimumeisen:
1. Duidelijke beschrijving materialen
risicoanalyse
2. 3 referenties
3. De inschrijver moet aantonen dat in zijn onderneming de kwaliteit en het milieu gewaarborgd wordt a.d.h.v. certificaten, lidmaatschappen, enz. Informatie vertrekken op maximum 4 A4 bladzijden.
4. Een duidelijk overzicht van de personeelsbezetting.
In de lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht wordt aangetoond dat hij voldoende:
- technische of beroepsbekwaamheid heeft om de diensten uit te voeren.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-05-07 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-05-18
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De toegang tot de opdracht wordt gereserveerd voor sociale inschakelingsondernemingenDe kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-06