Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Provincie West-Vlaanderen
Postadres: Provinciehuis Boeverbos, Koning Leopold III-laan 41,BE-8200 Brugge
Contactpersoon: Ellen Vanhove
Tel: +32 50407180
E-mail: ellen.vanhove@west-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.west-vlaanderen.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=404315
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Kasteel 't Hooghe : Restauratiewerken - voortzetting der werken. Referentienummer: West-Vlaanderen-0383/2021/001-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De restauratiewerken hielden in het algeheel herstel van het exterieur als interieur. Ook de technieken zijn volledig vernieuwd.
In de kelder zijn volgende functies voorzien: sanitair, opwarmkeuken, refter, opslag en zone technieken. Op het gelijkvloers werd het grote centrale salon volledig gerestaureerd. Op de eerste verdieping werd aan de noordzijde de reeds verbouwde ruimte als zaal ingericht. Op de tweede verdieping werd de indeling grotendeels behouden. In het kasteel is nog een oude lift aanwezig. Deze werd behouden als relict.
De belangrijkste bouwkundige werken waren de volgende:
- Afbraak van de later aangebouwde loggia's aan de noordgevel met herstel van de gevels.
- Inbrengen van een nieuwe lift welke alle niveaus bedient.
Er waren diverse gebreken bij de uitvoering door de aangestelde aannemer waardoor de voorlopige oplevering werd geweigerd. Aangezien de uitvoerder geen gevolg meer gaf aan de opmerkingen werd hij ambtshalve afgezet. Inmiddels is de bouwonderneming failliet verklaard.
Deze opdracht van werken betreft het oplossen van de gebreken zodat het gebouw kan opgeleverd worden en in gebruik kan genomen worden.
Naar aanleiding van de weigering van de voorlopige oplevering werd een plaatsbeschrijving d.d. 29 januari 2020 opgemaakt bestaande uit 129 foto's en 51 bladzijden.
Het type van gebreken is zeer uiteenlopend. Het betreft gebreken van technische aard zoals het slecht herstel van het buitenschrijnwerk of het niet waterdicht zijn van nieuw buitenschrijnwerk als bvb. branddeuren die niet conform zijn.
Daarnaast betreft het uiteenlopende opmerkingen waar de afwerkingsgraad niet voldoet zowel aan het exterieur als interieur of waar de voorziene uitvoering niet correct werd nageleefd zoals de uitvoering van de keldervloeren alsook de schilderwerken van de kelder.
Tenslotte zijn de voorziene buitenluiken niet uitgevoerd.
Een bijkomend werk in dit dossier betreft het aanbrengen van sjablonen t.h.v. de dakverdieping exterieur die tijdens de werken werden aangetroffen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: Kasteel 't Hooghe te Kortrijk
II.2.4. Beschrijving
De restauratiewerken hielden in het algeheel herstel van het exterieur als interieur. Ook de technieken zijn volledig vernieuwd. In de kelder zijn volgende functies voorzien: sanitair, opwarmkeuken, refter, opslag en zone technieken. Op het gelijkvloers werd het grote centrale salon volledig gerestaureerd. Op de eerste verdieping werd aan de noordzijde de reeds verbouwde ruimte als zaal ingericht. Op de tweede verdieping werd de indeling grotendeels behouden. In het kasteel is nog een oude lift aanwezig. Deze werd behouden als relict. De belangrijkste bouwkundige werken waren de volgende: - Afbraak van de later aangebouwde loggia's aan de noordgevel met herstel van de gevels. - Inbrengen van een nieuwe lift welke alle niveaus bedient. Er waren diverse gebreken bij de uitvoering door de aangestelde aannemer waardoor de voorlopige oplevering werd geweigerd. Aangezien de uitvoerder geen gevolg meer gaf aan de opmerkingen werd hij ambtshalve afgezet. Inmiddels is de bouwonderneming failliet verklaard. Deze opdracht van werken betreft het oplossen van de gebreken zodat het gebouw kan opgeleverd worden en in gebruik kan genomen worden. Naar aanleiding van de weigering van de voorlopige oplevering werd een plaatsbeschrijving d.d. 29 januari 2020 opgemaakt bestaande uit 129 foto's en 51 bladzijden. Het type van gebreken is zeer uiteenlopend. Het betreft gebreken van technische aard zoals het slecht herstel van het buitenschrijnwerk of het niet waterdicht zijn van nieuw buitenschrijnwerk als bvb. branddeuren die niet conform zijn. Daarnaast betreft het uiteenlopende opmerkingen waar de afwerkingsgraad niet voldoet zowel aan het exterieur als interieur of waar de voorziene uitvoering niet correct werd nageleefd zoals de uitvoering van de keldervloeren alsook de schilderwerken van de kelder. Tenslotte zijn de voorziene buitenluiken niet uitgevoerd. Een bijkomend werk in dit dossier betreft het aanbrengen van sjablonen t.h.v. de dakverdieping exterieur die tijdens de werken werden aangetroffen.
II.2.7. Looptijd
90 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de persoonlijke toestand (verplichte en facultatieve uitsluitingsgronden én selectiecriteria) verifiëren van de inschrijver die het best gerangschikt is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste documenten m.b.t. uitsluiting opvragen - afgezien van documenten die via Telemarc of via gelijkaardige gratis toegankelijke elektronische toepassingen in andere lidstaten kunnen worden bekomen - die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op erewoord niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste documenten niet worden ingediend wordt hij van de opdracht uitgesloten. De verificatie van de toestand m.b.t. de selectiecriteria gebeurt aan de hand van de documenten gevoegd bij de offerte.Vooreerst wordt evenwel in hoofde van alle inschrijvers door de aanbestedende overheid een onderzoek gevoerd naar de sociale en fiscale schulden. Dit gebeurt aan de hand van de Telemarc-toepassing of via gelijkaardige gratis toegankelijke elektronische toepassingen in andere lidstaten. Als buitenlandse inschrijver is het aangewezen een recent attest te voegen bij de offerte waaruit blijkt dat voldaan is aan de verplichtingen inzake betaling van de sociale zekerheidsbijdragen alsook een recent attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de fiscale verplichtingen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Eventuele minimumeisen:
Lijst met minimaal 3 gelijkaardige restauratieprojecten met een kostprijs hoger dan 500.000 euro excl. BTW met het gedeelte houten schrijnwerk met een kostprijs hoger dan 200.000 euro excl. BTW en waarvan minstens 1 opdrachtgever een overheid of instantie waarvoor de wet op overheidsopdrachten van toepassing is.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 3
Beroep op draagkracht in het kader van de kwalitatieve selectiecriteria :
De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van onderaannemers of andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten, met het oog op het voldoen aan de selectiecriteria.
In dat geval voegt de inschrijver de nodige documenten toe aan zijn offerte, waaruit de verbintenis van deze onderaannemers of van andere entiteiten blijkt om de voor de opdracht noodzakelijke middelen ter beschikking te stellen van de inschrijver.
Indien de inschrijver beroep doet op draagkracht in het kader van studie- en beroepskwalificaties of relevante beroepservaring, is hij verplicht deze voorgedragen onderaannemers in te zetten bij de uitvoering van de opdracht. Het gebruik van andere onderaannemers is onderworpen aan de toestemming van de aanbestedende overheid.
Op deze onderaannemers mogen geen uitsluitingsgronden van toepassing zijn, onverminderd de mogelijkheid om corrigerende maatregelen te laten gelden.
Opmerking: het gewoon gebruik van onderaannemers, zonder dat de inschrijver beroep op draagkracht doet met het oog op het voldoen aan de selectiecriteria, blijft nog steeds een mogelijkheid tijdens de uitvoering van de opdracht (zie II.2.). Als de inschrijver bij indiening van zijn offerte reeds weet welke onderaannemers in het kader van de uitvoering zullen ingezet worden, voegt hij een omschrijving van het gedeelte van de opdracht toe dat in onderaanneming zal gegeven worden alsook de gegevens van deze onderaannemer.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-05-17 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-05-24
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-01